Roerende voorheffing naar 25 procent
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
peterke
Re: Roerende voorheffing naar 25 procent
dit is nog maar een begin om de gigantische putten te vullen. Die putten zullen de komende maanden en jaren trouwens enkel groter worden.
Roerende en onroerende voorheffing hoger, alle belastingen en taksen/accijnzen hoger.
De gemiddelde burger gaat gepluimd worden tot op het bot.
Blij dat ik paar jaar terug een flinke portie fysiek goud heb gekocht, heeft aardig mijn koopkracht bewaard en binnenkort nog meer als alle valuta (verder)devalueren.
Roerende en onroerende voorheffing hoger, alle belastingen en taksen/accijnzen hoger.
De gemiddelde burger gaat gepluimd worden tot op het bot.
Blij dat ik paar jaar terug een flinke portie fysiek goud heb gekocht, heeft aardig mijn koopkracht bewaard en binnenkort nog meer als alle valuta (verder)devalueren.
-
janverf
Spaarboekjes , wie is hier nu bezig over spaarboekjes , dat is toch geen probleem.
Wat zal er gebeuren met wie nu een langetermijnrekening lopen heeft voor bvb. 4 à 5 jaar ?
En wat met de oudjes hun kasbons ?
En wat met de Ethiasformules ? 1,1 % bij inschrijving en dan nog eens 25% roerende voorheffing .
In Vlaanderen stemt men rechts en krijgt men niet anders dan extreem linkse maatregelen , kan iemand dit eens uitleggen ?
Wanneer zitten ze aan ons pensioensparen ?
Zal men iedereen blijven stimuleren om in 1 of andere sociale hangmat te kruipen ?
Wat zal er gebeuren met wie nu een langetermijnrekening lopen heeft voor bvb. 4 à 5 jaar ?
En wat met de Ethiasformules ? 1,1 % bij inschrijving en dan nog eens 25% roerende voorheffing .
In Vlaanderen stemt men rechts en krijgt men niet anders dan extreem linkse maatregelen , kan iemand dit eens uitleggen ?
Zal men iedereen blijven stimuleren om in 1 of andere sociale hangmat te kruipen ?
Nog niet zo lang geleden kon je meer dan 6% krijgen op termijnrekeningen bij bepaalde banken. Zelfs met de rv ( 15% ) eraf krijg je toch nog een degelijke vergoeding voor een 100% veilige belegging. ( zolang je onder het gegarandeerd bedrag blijft )Pieterjan schreef:Zolang de overheid voor meer dan 50% in het kapitaal van Belgacom zit, is er geen gevaar. Belgacom is niet eens een privé bedrijf maar een staatsbedrijf dat beursgenoteerd is. Aangezien de Belgische overheid de dividenden van Belgacom nodig heeft en er alles zal aan doen dat Belgacom dominant blijft op de markt, is dit een zeer veilig aandeel. Voor de rest, ik zie niet in waarom mensen op kasbons inschrijven. Je kan toch beter alles op een spaarrekening staan? Dan is het ten minste liquide, die schamele interest om je geld 5 jaar vast te zetten, pffft. Dat is boerenbedrog. Aangezien er in België een fiscaal bankgeheim bestaat, kan je beter je geld spreiden over verschillende banken.Stier schreef:
Déjà-vue. Kom maar met dergelijke praat af bij Fortis-medewerkers en andere die werden aangepraat om hun appeltje voor de dorst op te bouwen via Fortis aandelen.
Die mensen moeten nu 40-400 jaar wachten voor ze aan een jaarlijks rendement zitten van een schameliijke 3%, als ze geluk hebben. Als ze pech hebben zijn ze alles kwijt.
Als dat het geval zou zijn wil ik wel het onderhoud van zijn jacht betalen op voorwaarde dat de onroerende voorheffing niet verhoogd wordt. Ik zal wel een vzw oprichtingen op het te financieren.
De fiscus weet niet wat je op een spaarboek hebt staan.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Waarschijnlijk zal men deze maatregel alleen maar toepassing op nieuwe inschrijvingen.janverf schreef: Spaarboekjes , wie is hier nu bezig over spaarboekjes , dat is toch geen probleem.
Op zich zal ik er niet veel van voelen, want je moet al een aap zijn om vandaag de dag een kasbon te kopen op 5 jaar tijd voor 3% bruto...
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Over obligaties wordt niets gezegd, gaat dus alleen over termijnrekeningen en kasbons (spaarrekening laat ik buiten beschouwing omdat je dit perfect kan spreiden, tenzij je multimiljonair bent)cp1234 schreef:Misschien heb je het niet door, maar ze gaan hier vooral de mensen met termijnrekeningen, kasbons, obligaties, ... mee raken, dus waarom zit je in godsnaam te zeveren over spaarboekjes.JackPot schreef: Beetje een storm in een glas water vind ik, de kans dat het er door komt lijkt me heel klein en wie krijgt de dag van vandaag nog meer dan 1730 euro rente ?
De rentes van spaarboekjes en termijnrekeningen staan belachelijk laag, je moet al meer dan 85.000 euro staan hebben op 1 rekening om maar in de buurt te komen :-\
Volgens De Tijd wil men 1.1 miljard € aan extra fiscale inkomsten. Ik vrees dat het dus ook zal toegepast worden op bestaande kasbons en termijnrekeningen.
De regering zoekt ook 1 nog eens 1 miljard € bij de bank en energiesector te vinden. Deze gaan die extra belasting ook doorrekenen aan de consument.
De regering zoekt ook 1 nog eens 1 miljard € bij de bank en energiesector te vinden. Deze gaan die extra belasting ook doorrekenen aan de consument.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Men spreekt over een verhoging van de rv, dit zal dus van kracht zijn op alles waar men rv op moet betalen, dus ook de intresten op je obligaties.jawadde001 schreef:Over obligaties wordt niets gezegd, gaat dus alleen over termijnrekeningen en kasbons (spaarrekening laat ik buiten beschouwing omdat je dit perfect kan spreiden, tenzij je multimiljonair bent)cp1234 schreef:
Misschien heb je het niet door, maar ze gaan hier vooral de mensen met termijnrekeningen, kasbons, obligaties, ... mee raken, dus waarom zit je in godsnaam te zeveren over spaarboekjes.
Geld verdienen doe je door te werken.
Een hogere belasting op opbrengsten uit kapitaal zou te verantwoorden kunnen zijn indien:
- de belasting op arbeid minstens evenredig zou dalen (wat niet het geval is, integendeel)
- de belastingen correct zouden worden geïnd en efficiënt besteed (wat evenmin het geval is).
Dus politici, zet uw eigen huis op orde (staatshervorming, ambtenarij, justitie, subsidiepolitiek, verregaande informatisering en vereenvoudiging etc.) in plaats van nog dieper in de mensen hun zakken te graaien.
Tot slot nog een waarschuwing: indien dit balonnetje weerhouden wordt, zullen een groot aantal termijnspaarders door de regering 'gepakt' worden net zoals met de hervorming van de spaarrekening in april van dit jaar waarbij niet werd voorzien in een overgangsregel voor nochtans gedurende 12 maanden gegarandeerde rentevoeten (o.a bij Deutsche Bank).
De Belgische grootbanken (met de Staat als aandeelhouder) zullen een dergelijke belasting met alle plezier innen om zelf niet langer geviseerd te worden.
- de belasting op arbeid minstens evenredig zou dalen (wat niet het geval is, integendeel)
- de belastingen correct zouden worden geïnd en efficiënt besteed (wat evenmin het geval is).
Dus politici, zet uw eigen huis op orde (staatshervorming, ambtenarij, justitie, subsidiepolitiek, verregaande informatisering en vereenvoudiging etc.) in plaats van nog dieper in de mensen hun zakken te graaien.
Tot slot nog een waarschuwing: indien dit balonnetje weerhouden wordt, zullen een groot aantal termijnspaarders door de regering 'gepakt' worden net zoals met de hervorming van de spaarrekening in april van dit jaar waarbij niet werd voorzien in een overgangsregel voor nochtans gedurende 12 maanden gegarandeerde rentevoeten (o.a bij Deutsche Bank).
De Belgische grootbanken (met de Staat als aandeelhouder) zullen een dergelijke belasting met alle plezier innen om zelf niet langer geviseerd te worden.
Laatst gewijzigd door kiwi op 3 oktober 2009, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jcdemol
Het is nu gedaan, heb ik juist gehoord op de RTBF ... We zullen ons geld uitgeven ... Ik ben kwaad ... dégoûtée je suis !!
Bewijst nogmaals dat je geld lang vastzetten gevaarlijk kan zijn. Termijnrekeningen over meerdere jaren lopen meestal een risico (tenzij aan een werkelijk hoge rentevoet).
Voor de rest lig ik niet wakker van deze "papieren" maatregelen. Eerst krijgen de banken massa's cadeaus door de wijziging van het KB over de gereglementeerde spaarrekeningen, die ons toelaat nog een 2% te krijgen en anderzijds baseert de overheid zich waarschijnlijk op rentevoeten van een kort verleden (5 à 6%) om zijn begrotingsprognoses op te maken. Ze zullen deze, ook omwille van de reactie van de beleggers, nooit kunnen realiseren.
Je moet trouwens gek zijn om in deze tijden de overheid nog kans te bieden de verhoging van 15 naar 25 binnen te halen. Als je op spaarrekeningen nog boven de belastbare grens komt of anderzijds nu belegt in termijnrekeningen, ben je zeker niet goed bezig.
Dus beter dit dan een verhoging van de onroerende voorheffing. Maar dat zit er ook aan te komen, vermoed ik.
Voor de rest lig ik niet wakker van deze "papieren" maatregelen. Eerst krijgen de banken massa's cadeaus door de wijziging van het KB over de gereglementeerde spaarrekeningen, die ons toelaat nog een 2% te krijgen en anderzijds baseert de overheid zich waarschijnlijk op rentevoeten van een kort verleden (5 à 6%) om zijn begrotingsprognoses op te maken. Ze zullen deze, ook omwille van de reactie van de beleggers, nooit kunnen realiseren.
Je moet trouwens gek zijn om in deze tijden de overheid nog kans te bieden de verhoging van 15 naar 25 binnen te halen. Als je op spaarrekeningen nog boven de belastbare grens komt of anderzijds nu belegt in termijnrekeningen, ben je zeker niet goed bezig.
Dus beter dit dan een verhoging van de onroerende voorheffing. Maar dat zit er ook aan te komen, vermoed ik.
Op dat moment was het ook niet echt interessant. De inflatie was hoog en een spaarrekening gaf quasi evenveel. Ok een spaarrekening is niet gegarandeerd maar je zet wel je geld vast en het bracht niet veel meer op dan de inflatie. In die context was zo'n termijnrekening niet echt interessant. Ze werden pas interessant met de financiële crisis toen de aandelen naar beneden gingen. Toen koos men zelfs voor staatsbons. Je kan je geld evengoed in goud beleggen. Op termijn een goede belegging. Ik heb een krugerrand gekocht, its so shinycp1234 schreef:Nog niet zo lang geleden kon je meer dan 6% krijgen op termijnrekeningen bij bepaalde banken. Zelfs met de rv ( 15% ) eraf krijg je toch nog een degelijke vergoeding voor een 100% veilige belegging. ( zolang je onder het gegarandeerd bedrag blijft )Pieterjan schreef:
Zolang de overheid voor meer dan 50% in het kapitaal van Belgacom zit, is er geen gevaar. Belgacom is niet eens een privé bedrijf maar een staatsbedrijf dat beursgenoteerd is. Aangezien de Belgische overheid de dividenden van Belgacom nodig heeft en er alles zal aan doen dat Belgacom dominant blijft op de markt, is dit een zeer veilig aandeel. Voor de rest, ik zie niet in waarom mensen op kasbons inschrijven. Je kan toch beter alles op een spaarrekening staan? Dan is het ten minste liquide, die schamele interest om je geld 5 jaar vast te zetten, pffft. Dat is boerenbedrog. Aangezien er in België een fiscaal bankgeheim bestaat, kan je beter je geld spreiden over verschillende banken.
De fiscus weet niet wat je op een spaarboek hebt staan.
Onder de mom van " het geld halen waar het zit" zal de verhoging van de roerende voorheffing worden gepresenteerd ( zeker door bepaalde partijen)
Maar uiteindelijk zal het weer Jan Modaal zijn die het zeel aan heeft . Die reeds aan een hoog tarief zijn belastingen betaald heeft op zijn inkomen .
De werkelijk kapitaalkrachtigen werken via ( al dan niet Belgische) vennootschappen e.d. en blijven buiten schot ( Bv. voor Belgische vennootschappen: opgestreken meerwaarden op aandelen niet belastbaar, roerende voorheffing verrekenbaar en evt. terugbetaalbaar of gewoon geen roerende voorheffing afgehouden ).
En als je nu terugkijkt op het jarenlange politieke geleuter over de vermindering van de belastingdruk. Ik denk dat als we de globale rekening zouden maken de werkelijkheid zou bovenkomen.
Maar uiteindelijk zal het weer Jan Modaal zijn die het zeel aan heeft . Die reeds aan een hoog tarief zijn belastingen betaald heeft op zijn inkomen .
De werkelijk kapitaalkrachtigen werken via ( al dan niet Belgische) vennootschappen e.d. en blijven buiten schot ( Bv. voor Belgische vennootschappen: opgestreken meerwaarden op aandelen niet belastbaar, roerende voorheffing verrekenbaar en evt. terugbetaalbaar of gewoon geen roerende voorheffing afgehouden ).
En als je nu terugkijkt op het jarenlange politieke geleuter over de vermindering van de belastingdruk. Ik denk dat als we de globale rekening zouden maken de werkelijkheid zou bovenkomen.
Ben er eigenlijk niet gerust in dat het bij spaarboekjes, termijnrekeningen en kasbons zou blijven. Ik zie dat er ervan uitgaan dat deze regel nog geen 500 miljoen Euro zou opbrengen. Maar ze plannen voor 1,1 miljard uit nieuwe fiscale inkomsten. Waar gaat dat allemaal vandaan komen?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het enige wat we nu nog mankeren is "25%-RV"-toiletpapierWebmaster schreef: we hebben ook een facebook groep
http://www.facebook.com/group.php?gid=149425421197
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!