Roerende voorheffing naar 26%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Roerende voorheffing naar 26%
rijk ben je,paul schreef:En een gepatenteerde supersuper gierigaard behoort die bij de armen of bij de rijken ?
- als je gezond bent
- kan leven van de rente, van je rente,
helaas, Paul, behoor ik niet bij de club, reden, mijn stamboom was bij geboorte niet goed, en ik heb geen rijke schoonmoeder gekozen, maar, van haar dochter, ben ik tevreden, al bijna 43 jaar zijn we samen, ondertussen, heb er nog steeds geen spijt van.
-
pattataolivia
- Sr. Member

@patrick
De samenleving steunt op de middenklasse. De uitkeringsgerechtigden dragen niets bij, de rijken ontwijken belasting. Soms mag de middenklasse, die het systeem onderhoudt, ook eens iets terugeisen.
De middenklasse is in mijn ogen een rekbaar begrip, van boer tot minister, van bakker tot bankier. Feit is, wie rijk is, geniet in het leven heel wat voordelen (hogere bankintrest, sociale betrokkenheid, toegang tot activiteiten,...), een kleine bijdrage is niet meer dan logisch, gezien de rijkdom altijd steunt op de middenklasse.
De samenleving steunt op de middenklasse. De uitkeringsgerechtigden dragen niets bij, de rijken ontwijken belasting. Soms mag de middenklasse, die het systeem onderhoudt, ook eens iets terugeisen.
De middenklasse is in mijn ogen een rekbaar begrip, van boer tot minister, van bakker tot bankier. Feit is, wie rijk is, geniet in het leven heel wat voordelen (hogere bankintrest, sociale betrokkenheid, toegang tot activiteiten,...), een kleine bijdrage is niet meer dan logisch, gezien de rijkdom altijd steunt op de middenklasse.
'United in diversity' - E.U.
patattaolivia
Wij zijn het enige land in Europa, waar je eeuwigdurend in een hangmat mag liggen, allerlei voordelen krijgt, en amper minder krijgt dan een werkende onderaan de ladder.
Laat ze verplicht, amper twee halve dagen per week, gaan helpen in een RVT, of sneeuw ruimen bij oudjes, kortom, ten dienste van de gemeenschap, een rolstoel duwen kan 'bijna' iedere 'eeuwigdurende' dopper.
Neen, liever de middenklasse weer laten betalen, ik ben het beu, ik heb gewerkt, jaren twee shiften gedraaid, gespaard voor mijn oude dag, en mijn spaargeld dat niet eens de inflatie dekt, zou nu nog zwaarder belast worden, dat ondernemingen wegvluchten, ik kan het begrijpen.
Wij zijn het enige land in Europa, waar je eeuwigdurend in een hangmat mag liggen, allerlei voordelen krijgt, en amper minder krijgt dan een werkende onderaan de ladder.
Laat ze verplicht, amper twee halve dagen per week, gaan helpen in een RVT, of sneeuw ruimen bij oudjes, kortom, ten dienste van de gemeenschap, een rolstoel duwen kan 'bijna' iedere 'eeuwigdurende' dopper.
Neen, liever de middenklasse weer laten betalen, ik ben het beu, ik heb gewerkt, jaren twee shiften gedraaid, gespaard voor mijn oude dag, en mijn spaargeld dat niet eens de inflatie dekt, zou nu nog zwaarder belast worden, dat ondernemingen wegvluchten, ik kan het begrijpen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het probleem is dat de Vlamingen op "de strik" niet kunnen stemmen, dus kunnen ze hem ook niet deren.Karel VS schreef:Afspraak in 2014.
D'er zit dus niks anders op dan de Vlaamse partijen af te straffen die meeheulen als slippendragers van "de strik"' en ze leren kennismaken met de kiesdrempel.
Spruitekop schreef:Het probleem is dat de Vlamingen op "de strik" niet kunnen stemmen, dus kunnen ze hem ook niet deren.Karel VS schreef:Afspraak in 2014.
D'er zit dus niks anders op dan de Vlaamse partijen af te straffen die meeheulen als slippendragers van "de strik"' en ze leren kennismaken met de kiesdrempel.
1000 % akkoord, de rekening volgt in 2014, ze hebben schrik genoeg, misschien kan strikje in 2014 bij Frankrijk aansluiten.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ze zouden zelfs nog meer dan 50% mogen hebben dan stellen ze toch weer een regering samen met een Vlaamse minderheid. De PS is toch uitdeelpartij voor de "hangmatters".
-
pattataolivia
- Sr. Member

Komaan zeg. De fabel dat Walen lui zijn slaat helemaal nergens op. 85% van de Waalse bevolking is nog steeds beroepsactief. Dergelijke stereotiepen horen thuis in de kleuterklas.
De NVA is puur populisme, velen stemmen op die partij, zonder enig inzicht in hun partijprogramma. NVA is oerconservatief, rechtser dan velen zich kunnen voorstellen. Lees maar eens hun partijstandpunten over christelijke aangelegenheden, abortus, euthanasie en homoseksualiteit,...gewoonweg middelleeuws
Toen ik de wever zijn overwinningsspeech zag kreeg ik kippenvel: Vlaamse vlaggen, populistische nonsens, Joëlle Milquet heeft gelijk, veel flaminganten gedragen zich primitief.
En zeg nu zelf, jaarlijks gaat 2 miljard € Vlaams geld naar Wallonië, terwijl er naar schatting 30 tot 100 miljard € fiscale fraude is, wat klaagt men dan nog over 2 miljard €. Geldstromen komen in elk land voor, op alle niveau's, ze horen nu eenmaal bij een staat.
De NVA is puur populisme, velen stemmen op die partij, zonder enig inzicht in hun partijprogramma. NVA is oerconservatief, rechtser dan velen zich kunnen voorstellen. Lees maar eens hun partijstandpunten over christelijke aangelegenheden, abortus, euthanasie en homoseksualiteit,...gewoonweg middelleeuws
Toen ik de wever zijn overwinningsspeech zag kreeg ik kippenvel: Vlaamse vlaggen, populistische nonsens, Joëlle Milquet heeft gelijk, veel flaminganten gedragen zich primitief.
En zeg nu zelf, jaarlijks gaat 2 miljard € Vlaams geld naar Wallonië, terwijl er naar schatting 30 tot 100 miljard € fiscale fraude is, wat klaagt men dan nog over 2 miljard €. Geldstromen komen in elk land voor, op alle niveau's, ze horen nu eenmaal bij een staat.
'United in diversity' - E.U.
-
Bodenstandig
- Newbie

Tenzij ik mij hard vergis zit de N-VA in de Vlaamse regering en in een heleboel gemeentebesturen.Karel VS schreef:Idd en ik zie de NVA nooit meer dan 50% halen. Dat wil zeggen dat alle partijen samen hen buiten kunnen houden.
Er is geen cordon sanitaire op papier maar wees maar zeker dat er één is.
Ferm cordon sanitaire!
Het probleem is dat 'de Vlamingen' (N-VA, CD&V) een federale kieskring weigeren zodat 'de Vlamingen' niet op franstalige politici kunnen stemmen en vice versa.Spruitekop schreef:Het probleem is dat de Vlamingen op "de strik" niet kunnen stemmen, dus kunnen ze hem ook niet deren.Karel VS schreef:Afspraak in 2014.
Dat verzuurde 'afspraak in 2014' is onderhand ook al genoeg gezegd geweest. In 2014 zullen we evenzeer een afspraak hebben als in 2010. Voor de verkiezingen grote verklaringen en de PS demoniseren en nadien uit de lucht komen vallen dat de PS zich weinig toegeeflijk opstelt. Dit nadien dan voorstellen als 'ondemocratisch', alsof partijpolitiek daar ooit veel mee te maken heeft gehad.
Men kan van de franstaligen niet verwachten dat ze samenwerken met een partij die niet klaar en duidelijk stelt wat het wil met België. Dat de N-VA daar eens duidelijk over is (hoe ironisch dat deze 'rechtlijnige partij' bijzonder wazig doet over haar enige core issue) en dan kan er 'deftig geklapt' worden, want pas dan weet iedereen waar hij aan toe is.
-
SilentSpring
- Newbie

- Contacteer:
Wel een absurd tarief imo, waarom geen mooi rond tarief dat makkelijk rekent zoals 25%.
De banken zullen lachen zeker, eerst aanpassingen en brieven ivm die grens van 20.020 euro en nu evt. die grens schrapppen.
Eens ze de RV effectief gaan verhogen zullen ze er ook niet rap op terugkeren, net zoals de tijdelijke crisisbijdrage van Jean-Luc die er nog altijd is. Wat gaan ze dan in de toekomst nog doen, ik hoor overigens nergens iemand zeggen dat ze eens serieus gaan besparen, dat men daar eens mee begint.
Afspraak in 2014 is al goed en wel maar tegen dan is het kalf al verdronken vrees ik, hoe eerder de strik buiten is hoe beter.
De banken zullen lachen zeker, eerst aanpassingen en brieven ivm die grens van 20.020 euro en nu evt. die grens schrapppen.
Eens ze de RV effectief gaan verhogen zullen ze er ook niet rap op terugkeren, net zoals de tijdelijke crisisbijdrage van Jean-Luc die er nog altijd is. Wat gaan ze dan in de toekomst nog doen, ik hoor overigens nergens iemand zeggen dat ze eens serieus gaan besparen, dat men daar eens mee begint.
Afspraak in 2014 is al goed en wel maar tegen dan is het kalf al verdronken vrees ik, hoe eerder de strik buiten is hoe beter.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Bijvoegen in het vakje voor het inkomen uit arbeid...
patattaolivia
Werkloos worden kan iedereen overkomen, en dan heb je recht op een volwaardig, menswaardig, en leefbaar leefloon.
Echter, het mag 'geen hangmat voor het leven' worden. Wanneer iemand gezond is, en meer dan 20 jaar werkloos is, dan klopt er ergens iets niet.
Leg mij eens uit, er zijn meer dan 23.000 vrije vacatures voor poetsvrouw/poetsman, die niet ingevuld geraken, maar, honderdduizenden 'gezonde' werklozen, die door u en ik, betaald worden.
Waarom geraken deze vacatures niet ingevuld ? Omdat het loonverschil tussen 'niet werken' en werken veel te klein is. Als werkloze heb je bovendien allerlei voordelen, als verhoogd kindergeld, gratis bus en tram, enzoverder, die allemaal wegvallen, eenmaal je werkt, als bijvoorbeeld poetsvrouw/poetsman.
Daarom, hebben velen geen zin om voor een habbekrats meer te gaan werken, en blijven ze liever levenslang in de hangmat liggen, daarom, verplichte gemeenschapsdienst, twee halve dagen per week, en zoals in ieder Europees land, beperking van werkloosheidsuitkering in de tijd.
Werkloos worden kan iedereen overkomen, en dan heb je recht op een volwaardig, menswaardig, en leefbaar leefloon.
Echter, het mag 'geen hangmat voor het leven' worden. Wanneer iemand gezond is, en meer dan 20 jaar werkloos is, dan klopt er ergens iets niet.
Leg mij eens uit, er zijn meer dan 23.000 vrije vacatures voor poetsvrouw/poetsman, die niet ingevuld geraken, maar, honderdduizenden 'gezonde' werklozen, die door u en ik, betaald worden.
Waarom geraken deze vacatures niet ingevuld ? Omdat het loonverschil tussen 'niet werken' en werken veel te klein is. Als werkloze heb je bovendien allerlei voordelen, als verhoogd kindergeld, gratis bus en tram, enzoverder, die allemaal wegvallen, eenmaal je werkt, als bijvoorbeeld poetsvrouw/poetsman.
Daarom, hebben velen geen zin om voor een habbekrats meer te gaan werken, en blijven ze liever levenslang in de hangmat liggen, daarom, verplichte gemeenschapsdienst, twee halve dagen per week, en zoals in ieder Europees land, beperking van werkloosheidsuitkering in de tijd.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
265 000 mensen trekken in ons land een invaliditeitsuitkering.
700 000 uitkeringsgerechtigde werkzoekenden
80 000 vrijgestelde werkzoekenden
100 000 leefloners
120 000 bruggepensioneerden.
Volk genoeg om de vacatures van poetsman en poetsvrouw in te vullen.
Wie hulp nodig heeft moet geholpen worden, maar we hebben hier ook zo iemand in 't straat: invalide en toch heeft ze haar huis mee helpen verbouwen. Je moet het maar kunnen. Als ze dat kan en ze kan 2 keer per week met haar fiets naar de supermarkt en de woensdag op de markt lopen, dan kan ze werken ook!!!
Kan alleen in België.
Systeem wordt leeggezogen.
700 000 uitkeringsgerechtigde werkzoekenden
80 000 vrijgestelde werkzoekenden
100 000 leefloners
120 000 bruggepensioneerden.
Volk genoeg om de vacatures van poetsman en poetsvrouw in te vullen.
Wie hulp nodig heeft moet geholpen worden, maar we hebben hier ook zo iemand in 't straat: invalide en toch heeft ze haar huis mee helpen verbouwen. Je moet het maar kunnen. Als ze dat kan en ze kan 2 keer per week met haar fiets naar de supermarkt en de woensdag op de markt lopen, dan kan ze werken ook!!!
Kan alleen in België.
Systeem wordt leeggezogen.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Vlaamse regering toch het schoothondje van de federale.
Elke keer toont Min-President Peeters zogezegd zijn tanden en legt verklaringen af zoals "neen, het vlaamse niveau zal geen bijdrages meer leveren aan het federale niveau".
Maar elke keer plooit hij en vloeit het geld naar de wetstraat.
Mickey-Mouse regering als je t mij vraagt.
Elke keer toont Min-President Peeters zogezegd zijn tanden en legt verklaringen af zoals "neen, het vlaamse niveau zal geen bijdrages meer leveren aan het federale niveau".
Maar elke keer plooit hij en vloeit het geld naar de wetstraat.
Mickey-Mouse regering als je t mij vraagt.
Niet overdrijven, de solidariteitsbijdrage voor de hogere pensioenen is nooit afgeschaft geweest. Dus automatisch is ze al verhoogd.voor zeer hoge pensioenen zou ik een verhoogde soldariteitsbijdrage invoeren.
Ze is alleen afgeschaft geweest voor pensioenen lager dan zo een 2300 Euro
-
Bodenstandig
- Newbie

Laat uw fixatie op Di Rupo es vallen.Karel VS schreef:Wat kan het Di Rupo schelen wie er in de Vlaamse regering zit? Federaal is een totaal andere zaak.
U begon over een cordon sanitaire rond de N-VA, die dus niet bestaat want ze besturen mee op verschillende niveau's.