Roerende voorheffing ???
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Roerende voorheffing ???
Hallo,
Bij het nakijken van mijn rente + getrouwheidspremie valt me op dat er roerende voorheffing van bijna 20 euro is afgegaan op mijn spaarrekening van KBC.
Hoe is dit mogelijk als mijn basisrente + getrouwheidspremie amper 125 euro bedraagt???
Bij het nakijken van mijn rente + getrouwheidspremie valt me op dat er roerende voorheffing van bijna 20 euro is afgegaan op mijn spaarrekening van KBC.
Hoe is dit mogelijk als mijn basisrente + getrouwheidspremie amper 125 euro bedraagt???
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Roerende voorheffing ???
Zeker dat het roerende voorheffing is?? en niet het tarief voor je zichtrekening??
want comfortrekening kost 19,83 euro
want comfortrekening kost 19,83 euro
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja , ik ben heel zeker.
Het staat er namelijk bij dat het RV is.
Ik heb ondertussen wat zitten googl'en en ik las dat er op een niet-gereglementeerde spaarrekening GEEN vrijstelling van roerende voorheffing geldt ?!!! Dus hoe klein het bedrag ook, er gaat steeds 15% van de interst af.
En dit geldt ook voor mijn comfortrek. van KBC !
Ik heb dit eens nagekeken voor 2009-2010 en toen is er maar liefst 80 euro aan roerende voorheffing afgegaan, ook al had ik iets van een 535 euro interest ! Een schande !
Wat kan ik hieraan doen?
Het staat er namelijk bij dat het RV is.
Ik heb ondertussen wat zitten googl'en en ik las dat er op een niet-gereglementeerde spaarrekening GEEN vrijstelling van roerende voorheffing geldt ?!!! Dus hoe klein het bedrag ook, er gaat steeds 15% van de interst af.
En dit geldt ook voor mijn comfortrek. van KBC !
Ik heb dit eens nagekeken voor 2009-2010 en toen is er maar liefst 80 euro aan roerende voorheffing afgegaan, ook al had ik iets van een 535 euro interest ! Een schande !
Wat kan ik hieraan doen?
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Als je geen gereglementeerde rekening hebt is het normaal dat er vanaf de eerste euro rv afgaat.
Omdat je spreek over " getrouwheidspremie" wijst het ergens op dat het wel een gereglementeerde rekening is.
Ik veronderstel dat KBC nu wel weet wat ze doen.
Een andere mogelijkheid is dat de rekening op naam van 2 niet wettelijke samenwonende personen staat : bv ook 2 broers enz.,
daar telt de vrijstelling van rv ook n iet voor.
Omdat je spreek over " getrouwheidspremie" wijst het ergens op dat het wel een gereglementeerde rekening is.
Ik veronderstel dat KBC nu wel weet wat ze doen.
Een andere mogelijkheid is dat de rekening op naam van 2 niet wettelijke samenwonende personen staat : bv ook 2 broers enz.,
daar telt de vrijstelling van rv ook n iet voor.
Ik kan toch moeilijk geloven dat de spaarrekening bij KBC een niet-gereglementeerde spaarrekening is.
Als ik u was, zou ik gewoon een mailtje naar uw contactpersoon bij KBC sturen of persoonlijk om uitleg vragen.
Misschien dat je veel geld laat staan op je zichtrekening. Hierbij gaat die 15% roerende voorheffing zowieso ervanaf.
Als ik u was, zou ik gewoon een mailtje naar uw contactpersoon bij KBC sturen of persoonlijk om uitleg vragen.
Misschien dat je veel geld laat staan op je zichtrekening. Hierbij gaat die 15% roerende voorheffing zowieso ervanaf.
KBC Bank biedt enkel GEREGLEMENTEERDE spaarrekeningen aan !
De automatische vrijstelling RV geldt enkel voor individueel natuurlijke personen
of gemeenschappelijke rekening echtgenoten.
In de andere gevallen dienen de rekeninghouders ( samenwonenden , onverdeeldheid nalatenschap,.. )
een verklaring - te verkrijgen in het kantoor - te ondertekenen waarbij zij verklaren dat zij de
ontvangen intresten in gelijke delen onder elkaar zullen verdelen !
P.S. : Een comfortrekening is een zichtrekening !
De automatische vrijstelling RV geldt enkel voor individueel natuurlijke personen
of gemeenschappelijke rekening echtgenoten.
In de andere gevallen dienen de rekeninghouders ( samenwonenden , onverdeeldheid nalatenschap,.. )
een verklaring - te verkrijgen in het kantoor - te ondertekenen waarbij zij verklaren dat zij de
ontvangen intresten in gelijke delen onder elkaar zullen verdelen !
P.S. : Een comfortrekening is een zichtrekening !
Laatst gewijzigd door Urbain op 1 januari 2011, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaan informeren bij KBC zou ik zeggen.
Bij mij weten heeft KBC geen ongereglementeerde spaarrekening. Enkel de standaardspaarrekening, maar die is vrijgesteld van RV. Heb je misschien zo'n grote kapitalen op andere spaarformules staan bij KBC waardoor je boven de grens van 1730 euro interest valt?
Bij mij weten heeft KBC geen ongereglementeerde spaarrekening. Enkel de standaardspaarrekening, maar die is vrijgesteld van RV. Heb je misschien zo'n grote kapitalen op andere spaarformules staan bij KBC waardoor je boven de grens van 1730 euro interest valt?
Dat van die zichtrekening wist ik niet, dat daar RV op geldt maar dit gaat maar om enkele eurocentjes.
De spaarrek. daarentegen, daar ga ik eens voor naar het kantoor volgende week.
Ze hebben mij dat vorig jaar dan ook gelapt. En ik heb er helemaal geen grote kapitalen op staan.
Mijn interesten zijn steeds onder de 1000 euro. Ben eens benieuwd
Ze hebben mij dat vorig jaar dan ook gelapt. En ik heb er helemaal geen grote kapitalen op staan.
Op hoeveel namen staat die rekening, en wat is de verwantschap tussen de titularissen van die rekening ?morse schreef:Dat van die zichtrekening wist ik niet, dat daar RV op geldt maar dit gaat maar om enkele eurocentjes.
Op 2 namen, die van mij en mijn vrouw.paul schreef:Op hoeveel namen staat die rekening, en wat is de verwantschap tussen de titularissen van die rekening ?morse schreef:Dat van die zichtrekening wist ik niet, dat daar RV op geldt maar dit gaat maar om enkele eurocentjes.
Verklaart dit waarom ik RV moet betalen? Dit lijkt me niet logisch want normaal ben ik vrijgesteld tot meer dan 3000 euro
Als gij en uw vrouw officieel gehuwd zijn, is het zeer waarschijnlijk dat deze verwantschapmorse schreef: Op 2 namen, die van mij en mijn vrouw.
Verklaart dit waarom ik RV moet betalen?
niet door KBC geakteerd werd.
Neem kontakt op met uw kantoor.
Mogelijk is dit nog recht te zetten.
Er zijn waarschijnlijk 2 zaken niet gebeurd :
1. geen bewijs aan kbc gegevens dat je gehuwd bent ( met je vrouw )
2. niet gereageerd op de vraag van kbc om te kiezen voor het 'stelsel van dubbele vrijstelling van roerende voorheffing '
niet reageren op punt 1 is voldoende om geen enkele vrijstelling roerende voorheffing toe te kennen
2. niet gereageerd op de vraag van kbc om te kiezen voor het 'stelsel van dubbele vrijstelling van roerende voorheffing '
niet reageren op punt 1 is voldoende om geen enkele vrijstelling roerende voorheffing toe te kennen
paul schreef:Er zijn waarschijnlijk 2 zaken niet gebeurd :
Ik zal dit morgen eens aan mijn bank voorleggen dan.
We hebben samen ook rekeningen bij Argenta en rabo en daar ken ik deze problemen niet.