Samenstelling Bel20 en CAC40
TIP
Re: Samenstelling Bel20 en CAC40
Sorry, maar als "master" student zou je dit zelf moeten kunnen vinden (zelfs) via Google.masterstudent schreef:Beste,
Ik ben als masterstudent bezig aan mijn thesis.
Hiervoor ga ik de efficiëntie na van verscheidene types van portefeuilles.
Kan iemand mij helpen met het vinden van de samenstelling (en alle wijzigingen van aandelen die eruit vallen en er bij inkomen) van de Bel20 en CAC40 en dit over een periode van 20jaar (of langer indien mogelijk)?
Alvast bedankt!
Mvg
Als je het gevonden hebt, kom het hier dan eens uitleggen.
Ik weet al veel via volgende zoekopdrachten:
" historiek bel20"
"geschiedenis bel20"
"wijziging bel20"
enz... Ik zou zeggen, doe zelf eens iets
" historiek bel20"
"geschiedenis bel20"
"wijziging bel20"
enz... Ik zou zeggen, doe zelf eens iets
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Groot gelijk. Een beetje moeite doen kan geen kwaad. Het internet maakt het leven van een student al een pak makkelijker, dus niet overdrijven hé.Obby schreef:
Sorry, maar als "master" student zou je dit zelf moeten kunnen vinden (zelfs) via Google.
Als je het gevonden hebt, kom het hier dan eens uitleggen.
masterstudent heeft zich vandaag speciaal geregistreerd om zijn vraag te stellen, wel ik heb dat ook gedaan speciaal om te antwoorden
Bij vele studierichtingen mogen studenten geen google of andere internetinformatie gebruiken om hun thesis te staven, wegens te weinig wetenschappelijk onderbouwd. Professoren gaan dit na door zelf wat te googlen.
Mogelijks bestaan er geschreven werken over deze materie en dan kan een vraag op deze site soms uitkomst bieden.
Maar dat hangt er een beetje af van wie die correcte antwoorden kan bieden.
Zijn er dan geen masters in de economie of in financiën onder onze forumleden?
gr
Mogelijks bestaan er geschreven werken over deze materie en dan kan een vraag op deze site soms uitkomst bieden.
gr
-
Yvan
We maken van nabij de geboorte van nog een excellente beleggingsadviseur mee... Het minste wat een mens verwacht is dat iemand die universitaire studies doet in staat is in een bib het nodige opzoekingswerk te doen, zeker voor makkelijk beschikbare informatie als deze. De bron ligt voor de hand: grote bibliotheken houden nog steeds compleet verouderde informatiedragers zoals kranten bij...criticus schreef:Bij vele studierichtingen mogen studenten geen google of andere internetinformatie gebruiken om hun thesis te staven, wegens te weinig wetenschappelijk onderbouwd. Professoren gaan dit na door zelf wat te googlen.
gr
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Toch wel, maar mijn diploma is al redelijk vergeeld en bestoft hoorcriticus schreef:
gr
Nu , als het over een officiele bron voor de BEL20 en de CAC40 gaat (die voor één of andere reden geen weblink mag zijn) zou ik eens bij Euronext zelve gaan informeren. Deze indexen zijn hun trademark als ik mij niet vergis zij zullen dus zonder veel problemen de nodige info kunnen bezorgen.
Maar ik denk dat topicstarter ondertussen al weggerend is van spaargidsforum, want zijn initiele bericht is weg zie ik..
Dat vind ik ook straf, met de staart tussen de poten afgedruipt.disterminator schreef:
Maar ik denk dat topicstarter ondertussen al weggerend is van spaargidsforum, want zijn initiele bericht is weg zie ik..
Trouwens universiteiten/hogescholen die informatie van het internet met goede bronvermeldingen niet zouden aanvaarden, bv. website euronext zijn niet mee met de tijd.
Ik zou als studie de Dow Jones nemen, 1 van de oudste beursindexen.Obby schreef:masterstudent schreef:Beste,
Ik ben als masterstudent bezig aan mijn thesis.
Hiervoor ga ik de efficiëntie na van verscheidene types van portefeuilles.
Kan iemand mij helpen met het vinden van de samenstelling (en alle wijzigingen van aandelen die eruit vallen en er bij inkomen) van de Bel20 en CAC40 en dit over een periode van 20jaar (of langer indien mogelijk)?
Alvast bedankt!
Mvg
25 jaar geleden had ik als thesistitel / Weerslag van KB 15 (Wet Cooreman-Declercq) op de beurs van Brussel.
]