Samenstelling pspfonds: blijvend?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Samenstelling pspfonds: blijvend?
Vraagje over de samenstelling van een pspfonds: blijft die eigl ongewijzigd (behalve dan als een bedrijf failliet gaat), of wordt daar soms mee geschoven?
Lijkt me wel interessant om te weten. Oudere fondsen werden misschien samengesteld toen van bepaalde problemen nog geen sprake was en sommige bedrijven uiterlijk zeer goed bezig waren (maar nu de lijken niet langer in de kast kunnen houden). Het zou geruststellend zijn om te weten dat die bedrijven er uitgewipt kunnen worden.
Ik kan me ook voorstellen dat bij de samenstelling van fondsen vandaag de dag iets meer voorzichtigheid aan de dag wordt gelegd.
Lijkt me wel interessant om te weten. Oudere fondsen werden misschien samengesteld toen van bepaalde problemen nog geen sprake was en sommige bedrijven uiterlijk zeer goed bezig waren (maar nu de lijken niet langer in de kast kunnen houden). Het zou geruststellend zijn om te weten dat die bedrijven er uitgewipt kunnen worden.
Ik kan me ook voorstellen dat bij de samenstelling van fondsen vandaag de dag iets meer voorzichtigheid aan de dag wordt gelegd.
Re: Samenstelling pspfonds: blijvend?
*** burcht1, het is totaal onnodig om het direct voorafgaande bericht te quoten. Hou je hier in het vervolg rekening mee ? Mod. K. ***
Samenstelling kan schommelen.
wat wel niet kan is % onderlinge verdeling.
dus bvb 30 % aandelen
dus bvb 40 % obligaties
dus bvb 30 % de rest.
% als vb he , het een fonds dit een ander fonds dat.
maar die % verdeling moeten ze verplicht aanhouden binnen die % zijn ze vrij.
Samenstelling kan schommelen.
wat wel niet kan is % onderlinge verdeling.
dus bvb 30 % aandelen
dus bvb 40 % obligaties
dus bvb 30 % de rest.
% als vb he , het een fonds dit een ander fonds dat.
maar die % verdeling moeten ze verplicht aanhouden binnen die % zijn ze vrij.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
*** fatboy, een volledig bericht quoten als het hier direct boven staat heeft weinig zin, niet ? Help je mee het forum leesbaar te houden? Mod K. ***
Dus binnen je voorbeeld kan bijv. geschoven worden met aandelen, zolang hun totale aandeel samen 30% blijft.
Dus binnen je voorbeeld kan bijv. geschoven worden met aandelen, zolang hun totale aandeel samen 30% blijft.
ja inderdaad.
de juiste verdeling is terug te vinden op de http://www.tijd.be" onclick="window.open(this.href);return false; van elk fonds.
dacht op morningstar ook.
de juiste verdeling is terug te vinden op de http://www.tijd.be" onclick="window.open(this.href);return false; van elk fonds.
dacht op morningstar ook.
Laatst gewijzigd door burcht1 op 9 december 2011, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Thx, topic mag dicht!
Dit klopt niet voor alle fondsen. Sommige fondsen houden een vaste verdeling aan tussen aandelen en obligaties en doen het qua prestaties nu heel erg slecht.
Anderen fondsen passen dit aan, en zitten nu veel sterker in obligaties dan normaal. Dit type fondsen heeft minder verliezen dan de fondsen met vaste verdeling. Een voorbeeld is ARPE.
Anderen fondsen passen dit aan, en zitten nu veel sterker in obligaties dan normaal. Dit type fondsen heeft minder verliezen dan de fondsen met vaste verdeling. Een voorbeeld is ARPE.
Interessant om weten. Bedankt, Robo!