Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Santander bank
Het systeem is vermoedelijk sinds 1/10 overloaded door de grote hoeveelheid intrest die uitbetaald moet worden 
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Santander heeft blijkbaar een update doorgevoerd ...
Geen enkele van de genoemde "verbeteringen" interesseert mij.
Ik heb het "nog niet gezien", maar op basis van de communicatie denk ik dan: onzinnige kostenHeeft u het al gezien? Onze website kreeg een update! Het nieuwe ontwerp oogt frisser en maakt het bezoeken van de website aangenamer.
Met de nieuwe look leggen we vooral de nadruk op eenvoud en toegankelijkheid. Enkele van de belangrijkste verbeteringen voor u als gebruiker:
De website is gemakkelijker te raadplegen op een smartphone of andere draagbare apparaten.
Via de knop Mijn spaarrekeningen kunt u uw gebruikersnaam wijzigen en uw taalkeuze opslaan.
De zoekmachine werd geoptimaliseerd waardoor u sneller en gemakkelijker de juiste info vindt.
Relevante blogartikels zijn nu eenvoudiger toegankelijk.
We wensen u alvast veel plezier tijdens het ontdekken van onze nieuwe website.
Geen enkele van de genoemde "verbeteringen" interesseert mij.
-
buffaloke85
- Jr. Member

- Contacteer:
Klopt het dat je moet inloggen met enkel een klantennummer en wachtwoord en indien je geld wilt storten dit met een sms gebeurt ter beveiliging?
Via opzoekingswerk op dit forum zag ik dit toch staan als uitleg.
Ik gebruik liever de "ouderwetse" manier met een bakje daarmee dat ik twijfel om een rekening te openen bij Santander.
Ik gebruik liever de "ouderwetse" manier met een bakje daarmee dat ik twijfel om een rekening te openen bij Santander.
Inloggen inderdaad enkel met klantennummer en wachtwoord.buffaloke85 schreef: ↑8 november 2021, 21:17 Klopt het dat je moet inloggen met enkel een klantennummer en wachtwoord en indien je geld wilt storten dit met een sms gebeurt ter beveiliging?
Geld storten kan altijd vanaf zichtrekening bij andere banken.
Geld opvragen deed ik nog niet, maar een "bakje" heb je er niet nodig.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 8 november 2021, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt. Geld terug overschrijven (= van de spaarrekening halen) kan wel enkel naar een vaste referentie-rekening, waardoor het risico mij erg beperkt lijkt.buffaloke85 schreef: ↑8 november 2021, 21:17 Klopt het dat je moet inloggen met enkel een klantennummer en wachtwoord en indien je geld wilt storten dit met een sms gebeurt ter beveiliging?
Omdat ik er ook niet meer zeker van was, heb ik zojuist een test gedaan en een klein bedrag opgevraagd van mijn Santander spaarrekening.
Dat is inderdaad alleen mogelijk door overschrijving naar de "referterekening" en wordt bevestigd door een SMS-code die naar je GSM gestuurd wordt.
Ik ben helemaal geen fan van SMS bevestiging maar voor Santander is het niets om je zorgen om te maken. Zoals al vermeld werken die met een vaste referentierekening en kan je enkel hiernaar overschrijven.
Wil je die veranderen, dan moet je via hun helpdesk gaan, moet je je opnieuw identificeren en zal je opnieuw een verrichting van 0.01€ moeten uitvoeren. Door zo'n verrichting te doen zal je bank vanwaar je de verrichting doet de gegevens van de rekeninghouder doorsturen en zo kan Santander weten dat jij de rechtmatige houder bent.
Tenzij het bij de helpdesk en hun procedures serieus fout loopt (en dan kan jij niet verantwoordelijk voor gesteld worden) is er niets om zorgen om te maken. Een kwaadwillig iemand kan uitsluitend geld overschrijven naar je eigen rekening en daar is die niets mee.
Wil je die veranderen, dan moet je via hun helpdesk gaan, moet je je opnieuw identificeren en zal je opnieuw een verrichting van 0.01€ moeten uitvoeren. Door zo'n verrichting te doen zal je bank vanwaar je de verrichting doet de gegevens van de rekeninghouder doorsturen en zo kan Santander weten dat jij de rechtmatige houder bent.
Tenzij het bij de helpdesk en hun procedures serieus fout loopt (en dan kan jij niet verantwoordelijk voor gesteld worden) is er niets om zorgen om te maken. Een kwaadwillig iemand kan uitsluitend geld overschrijven naar je eigen rekening en daar is die niets mee.
-
buffaloke85
- Jr. Member

- Contacteer:
Ok, bedankt voor de uitleg
. Lijkt me dan inderdaad wel veilig te zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Neem nu niet "buffaloke85" als wachtwoord hé 
-
buffaloke85
- Jr. Member

- Contacteer:
Lap, nu mag ik een nieuw wachtwoord verzinnen
.
Ik heb zopas een Santander Vision+ geopend. Omwille van praktische problemen, per post mijn ingevulde formulieren doorgestuurd en eindelijk na twee weken kreeg ik een rekeningnummer doorgestuurd per e-mail. Ik had dit wel verwacht. Wat ik nu wel niet verwacht is dat een testoverschrijving van 10 € die ik gisterenmorgen deed vanuit mijn referentie bankrekening, vandaag er nog altijd niet opstaat! Is dat normaal dat dit bij Santander zo lang duurt?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Een normale overschrijving kan 1 tot 2 dagen duren.mouche schreef: ↑18 januari 2022, 09:55 Ik heb zopas een Santander Vision+ geopend. Omwille van praktische problemen, per post mijn ingevulde formulieren doorgestuurd en eindelijk na twee weken kreeg ik een rekeningnummer doorgestuurd per e-mail. Ik had dit wel verwacht. Wat ik nu wel niet verwacht is dat een testoverschrijving van 10 € die ik gisterenmorgen deed vanuit mijn referentie bankrekening, vandaag er nog altijd niet opstaat! Is dat normaal dat dit bij Santander zo lang duurt?
Kan zijn dat het er deze namiddag op staat.
Bij welke bank is de referentierekening ?
bij Belfius....
Neen: mijn man deed verleden week een overschrijving van zijn MeDirect-rekening naar Santander, en de ochtend nadien stond het er (tot zijn verwondering) al op.
Zélf schrijf ik regelmatig bedragen over van Keytrade naar Santander en dat lukt ook onmiddellijk.
Ik heb zelf momenteel maar één verklaring en dat is dat ik nog altijd in de start-up fase zit. Ik zie ook nog geen rekening verschijnen. Hopelijk dat nadien het inderdaad wel wat sneller zal gaan. Ik ga sowieso eerst een klein bedrag terugsturen naar mijn referterekening en zien hoe lang dat duurt, vooraleer ik een groter bedrag ga storten.