Schadevergoeding nummeroverdracht mobiel scarlet
Schadevergoeding nummeroverdracht mobiel scarlet
Ik tracht al anderhalve maand overgestapt te raken van proximus naar scarlet voor mobiel abonnement.
Het is de nummeroverdracht die maar niet plaatsvindt.
Volgens de website van bipt is er een schadevergoeding van 3 eur per dag.
Heeft iemand hier ervaring met de procedure om deze te verkrijgen?
Het is de nummeroverdracht die maar niet plaatsvindt.
Volgens de website van bipt is er een schadevergoeding van 3 eur per dag.
Heeft iemand hier ervaring met de procedure om deze te verkrijgen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Schadevergoeding nummeroverdracht mobiel scarlet
Tot de website van bipt was ik ook al gekomen. Dat is de theorie. De Scarlet helpdesk is niet onder de indruk dat zij 90 eur per maand moeten betalen voor die vertraging. Vandaar dat ik vermoed dat ze er makkelijk onderuit kunnen...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat hangt af van jouw specifieke case.
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... que_nl.pdf
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... que_nl.pdf
=> ben je in dit geval ? => heb je bewijs dat het nummer op een specifieke datum moest overgedragen worden ?Ik heb aangegeven mijn nummer op een specifieke datum te willen overdragen: U krijgt compensatie indien de nummeroverdracht niet werd uitgevoerd binnen 1 werkdag na de datum overeengekomen tussen u en uw operator."
=> ben je in dit geval ? => dan moet je aan Scarlet vragen wat "de datum van het versturen van de aanvraag tot geldigverklaring" isIk heb aangegeven mijn nummer onmiddellijk te willen overdragen: U krijgt compensatie indien de nummeroverdracht niet werd uitgevoerd binnen 1 werkdag(*) na de datum van het versturen van de aanvraag tot geldigverklaring (**) door uw nieuwe operator
Indien uw situatie niet overeenkomt met één van de hierboven beschreven situaties kan u contact opnemen met het BIPT Dienst Nummerbeheer (hieraan het e-mailadres numerotation@bipt.be linken) voor nadere uitleg.
Het probleem met scarlet is om iets schriftelijk te verkrijgen.
Ze weigeren al een hele tijd om via e-mail te communiceren, niet enkel met mij maar in het algemeen.
In de brief van de simkaart staat dat nummeroverdracht binnen 48 uur na activate van de simkaart plaatsvindt, dat was een maand geleden. Ik ben dus in een van de gevallen.
Proximus zegt dat zij geen aanvraag van Scarlet ontvangen hebben. Scarlet zegt telkens dat ze een dossier indienen.
Als ik zeker zou zijn van de 3 eur per dag zou ik stoppen met het opbellen van mijn proximus belkrediet naar de Scarlet helpdesk.
Ze weigeren al een hele tijd om via e-mail te communiceren, niet enkel met mij maar in het algemeen.
In de brief van de simkaart staat dat nummeroverdracht binnen 48 uur na activate van de simkaart plaatsvindt, dat was een maand geleden. Ik ben dus in een van de gevallen.
Proximus zegt dat zij geen aanvraag van Scarlet ontvangen hebben. Scarlet zegt telkens dat ze een dossier indienen.
Als ik zeker zou zijn van de 3 eur per dag zou ik stoppen met het opbellen van mijn proximus belkrediet naar de Scarlet helpdesk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Communiceer dan via de weg die ze willen dat je gebruikt ?
Bv. een webportal waar je een ticket kan loggen ?
(ik weet het niet hé ... ik heb geen ervaring met Scarlet)
Is de simkaart geactiveerd ? Misschien moest je daar iets voor doen ? Bv. in je GSM steken.
Vraag dan de dossier nr.
Vergeet die compensatie.
Je bent niet tevreden van Scarlet ... annuleer gewoon de overdracht en blijf bij Proximus.
Weet u trouwens dat Scarlet gewoon de "cheap" brand van Proximus is ?
Zoveelste telefoontje van mijnentwege in de voorbije maanden, nu zou het simkaartnummer door mij ingegeven (lang geleden) niet kloppen ... Heb dit gecopieerd uit een XL file waar dezelfde code in staat dat op mijn simkaart (nagekeken)... Is het laatste nummers trouwens geen check-digit?
Moet nieuwe aanvraag indienen bij Scarlet, wachten op nieuwe simkaart, en simkaartnummer telefonisch doorgeven ipv via hun website. Zal waarschijnlijk minder fouten veroorzaken... of minder bewijslast.
Is waarschijnlijk hun gebruikelijk truukje om van die schadevergoeding af te geraken, maar als alles nu in orde komt ga ik toch veel besparen elke maand.
Moet nieuwe aanvraag indienen bij Scarlet, wachten op nieuwe simkaart, en simkaartnummer telefonisch doorgeven ipv via hun website. Zal waarschijnlijk minder fouten veroorzaken... of minder bewijslast.
Is waarschijnlijk hun gebruikelijk truukje om van die schadevergoeding af te geraken, maar als alles nu in orde komt ga ik toch veel besparen elke maand.
Een reden temeer om over te schakelen toch?EarthNvstr1 schreef: ↑24 januari 2021, 12:26
Weet u trouwens dat Scarlet gewoon de "cheap" brand van Proximus is ?
Zelfde kwaliteit, goedkoper (voor TS).
Waarom zou je dan bij Proximus blijven, behoudens de misserie over de nummeroverdracht natuurlijk?
Als er ergens één cijfer verkeerd staat in het simkaartnummer, of in de manier waarop je klant was bij de oude operator, komt er niets van. Ook geen schadevergoeding..
Dat is nogal vaak (meest) het geval.
Dat is nogal vaak (meest) het geval.
Anderzijds, heb het een getest en als er 1 nummer verkeerd is aanvaard hun interface het niet. Dus ben ik er zogezegd in geslaagd met copy paste uit mijn xl 2 nummers te wijzigen, die dan toevallig een geldig simkaartnummer voortbrengen, 1 kans op 100 denk ik....
Het is toch wel waarschijnlijker dat het bij hen lag hoor.
Ik hoop het voor u, anders is iemand anders zijne nummer kwijtronnie schreef: ↑26 januari 2021, 12:26 Anderzijds, heb het een getest en als er 1 nummer verkeerd is aanvaard hun interface het niet. Dus ben ik er zogezegd in geslaagd met copy paste uit mijn xl 2 nummers te wijzigen, die dan toevallig een geldig simkaartnummer voortbrengen, 1 kans op 100 denk ik....

Schadevergoeding kan dan bij u liggen
Iemand anders zijn nummer roven is moeilijk omdat de combinatie van simkaartnummer en gsm nummer moet kloppen... Daar hebben ze zich in het begin op voorbereid.
Als ze bij Scarlet die check digit berekenen... niet slecht.
Bij Mobile vikings doen ze dat (of deden ze dat tot vorig jaar) niet.
Niet iedere operator maakt er gebruik van.
Overdracht van Scarlet naar Proximus zou zeer snel moeten gaan.
Bij MV en Base gaat een overdracht nagenoeg in werking op het moment dat je het zelf intikt.
Scarlet : geen idee hoe die werken tegenwoordig.
Als ze bij Scarlet die check digit berekenen... niet slecht.
Bij Mobile vikings doen ze dat (of deden ze dat tot vorig jaar) niet.
Niet iedere operator maakt er gebruik van.
Overdracht van Scarlet naar Proximus zou zeer snel moeten gaan.
Bij MV en Base gaat een overdracht nagenoeg in werking op het moment dat je het zelf intikt.
Scarlet : geen idee hoe die werken tegenwoordig.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom zou niet iedereen dan overstappen van Proximus naar Scarlet ?
Of anders geteld als je wil: waarom heeft Proximus 2 merknamen als het exact hetzelfde zou zijn ?
Een Smart is ook geen Mercedes en een Seat is ook geen Audi.
Er zijn altijd wel verschillen die echter naar mijn gevoel klein zijn.
Bv : niet mogelijk om je voicemail uit te schakelen, geen second call mogelijkheid, visual voicemail, ..
Groepstarieven voor bedrijven waarbij iedereen goedkoop of gratis naar elkaar belt en/of naar vaste lijnen.
Bij Scarlet zag ik ook vaker dat sms niet verzonden raakte wat aan hun sms centrale ligt. Bij Proximus had ik dat probleem veel minder vaak / zelden al eens.
Bij MV / JIM ook vaak problemen mee gehad trouwens.
Bereikbaarheid van de klantendienst is ook vaak wat minder bij een goedkoop merk alhoewel de dure merken het ook erg slecht doen. Proximus heeft voor pay and go een zeer minimalistische dienstverlening bv. Over die van Scarlet hoor je ook niet veel goeds.
Al bij al is het product dat Scarlet verkoopt m.i. goed genoeg en meer dan zijn geld waard voor een particuliere klant.
Als er ooit iets fout loopt : nummer overzetten naar een ander en eventueel terug naar Scarlet als je nog zin hebt.
Dat kost minder moeite en frustratie dan het proberen op te lossen daar.
Waarom heeft een producent van waspoeders meerdere merken en produceert het ook voor de aldi ? Meer klanten op die manier.. meer omzet.. andere distributiekanalen. Telecom : De capaciteit van het netwerk wordt meer volledig en dus voordelig voor de operator gebruikt.
Bv : niet mogelijk om je voicemail uit te schakelen, geen second call mogelijkheid, visual voicemail, ..
Groepstarieven voor bedrijven waarbij iedereen goedkoop of gratis naar elkaar belt en/of naar vaste lijnen.
Bij Scarlet zag ik ook vaker dat sms niet verzonden raakte wat aan hun sms centrale ligt. Bij Proximus had ik dat probleem veel minder vaak / zelden al eens.
Bij MV / JIM ook vaak problemen mee gehad trouwens.
Bereikbaarheid van de klantendienst is ook vaak wat minder bij een goedkoop merk alhoewel de dure merken het ook erg slecht doen. Proximus heeft voor pay and go een zeer minimalistische dienstverlening bv. Over die van Scarlet hoor je ook niet veel goeds.
Al bij al is het product dat Scarlet verkoopt m.i. goed genoeg en meer dan zijn geld waard voor een particuliere klant.
Als er ooit iets fout loopt : nummer overzetten naar een ander en eventueel terug naar Scarlet als je nog zin hebt.
Dat kost minder moeite en frustratie dan het proberen op te lossen daar.
Waarom heeft een producent van waspoeders meerdere merken en produceert het ook voor de aldi ? Meer klanten op die manier.. meer omzet.. andere distributiekanalen. Telecom : De capaciteit van het netwerk wordt meer volledig en dus voordelig voor de operator gebruikt.
Omdat je een bepaalde service nodig hebt die Scarlet niet biedt (facturen, specifieke zenders op TV, een eigen telefooncentrale, ...) of uit gewoonte.EarthNvstr1 schreef: ↑26 januari 2021, 18:37 Waarom zou niet iedereen dan overstappen van Proximus naar Scarlet ?
Of anders geteld als je wil: waarom heeft Proximus 2 merknamen als het exact hetzelfde zou zijn ?
Een Smart is ook geen Mercedes en een Seat is ook geen Audi.
Voor Proximus maakt het niets uit, want die hebben toch al een netwerk en infrastructuur gebouwd. Door zelf een budgetmerk te hebben houden ze andere spelers van de markt. Waarom denk je dat Colruyt pasta verkoopt van Everyday (budget), Boni (voor elke dag) en Soubry of andere merken (als "het iets mag kosten")?