Schrijf je in op de staatsbon?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Schrijf je in op de staatsbon?
Daarom dat ik het niet snap dat er toch mensen zijn die het de banken meer gunnen dan de staat.
Ze geven zo weinig mogelijk interest en als ze dan echt gedwongen worden om een concurrentieel product aan te bieden maken ze het de klant zo moeilijk mogelijk om eraan te geraken.
Zoals ik hier een paar posts eerder las: echte banken-maffia.
Raad van state zal nooit zeggen dat het 30% moet worden, ze zal enkel (als het al zover komt) de wetgeving verwerpen wanneer aangetoond wordt dat er bv concurrentie vervalsing of ongelijke behandeling in het spel is. Het is vervolgens aan de regering om daar iets mee te doen, RV naar 30% zetten is een optie maar weinig waarschijnlijk wegens politiek te gevoelig. Een andere optie is om op vergelijkbare producten die tussen 4 september en eind december uitgegeven zijn ook die verlaagde voorheffing op toe te passen. Wat die vergelijkbare zaken dan eventueel zijn is weer een ander verhaal.Nightwolf schreef: ↑25 augustus 2023, 12:37 volgens wat ik nu al gelezen heb is het praktisch onmogelijk dat de RV nog 30% zou worden. Zelfs al komt het tot een rechtszaak, dan nog zou dit langer dan een jaar aanslepen tot er een uitspraak over is. En dan is het geld al terug overgeschreven naar de klanten wat tot de onmogelijkheid zou leiden om dit nog te veranderen. Dan zou het een uitspraak zonder gevolgen worden.
Dit nam toch mijn laatste beetje twijfel hieromtrent weg.
Was ik Argenta-kantoorhouder, zou ik overuren kloppen; zelfs weekend werken.
Cheers 

Ik niet.
Zoals johann al aangaf:
"Dat Argenta diep moet gaan om het spaargeld bij zich te houden, blijkt uit het feit dat de zelfstandige agenten geen commissie krijgen op het geld dat ze aantrekken voor de termijnrekening van één jaar."
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230822_94147794
De hoge rente op de termijnrekening is allereerst marketing, ten tweede is dit een manier om mensen over de vloer te krijgen en producten te verkopen. Argenta wilt natuurlijk niet echt veel termijnrekeningen met die hoge rente openen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Tenzij de wet tot vermindering RV gewoon niet door het parlement geraaktNightwolf schreef: ↑25 augustus 2023, 12:37 ...
volgens wat ik nu al gelezen heb is het praktisch onmogelijk dat de RV nog 30% zou worden. Zelfs al komt het tot een rechtszaak, dan nog zou dit langer dan een jaar aanslepen tot er een uitspraak over is. En dan is het geld al terug overgeschreven naar de klanten wat tot de onmogelijkheid zou leiden om dit nog te veranderen. Dan zou het een uitspraak zonder gevolgen worden.
Dit nam toch mijn laatste beetje twijfel hieromtrent weg.

Val van de regering bvb.
Ja, ja , precies daarom ben ik geen kantoorhouder...J Lawieck schreef: ↑25 augustus 2023, 13:02Ik niet.
Zoals johann al aangaf:
"Dat Argenta diep moet gaan om het spaargeld bij zich te houden, blijkt uit het feit dat de zelfstandige agenten geen commissie krijgen op het geld dat ze aantrekken voor de termijnrekening van één jaar."
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230822_94147794

-
- Full Member
- Contacteer:
Een paar jaren geleden kon men online intekenen op tremijnrekeningen. Maar als Argenta dat nu ook moest doen kunnen ze hun verkooppraatje van de huisfondsen niet doen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Die 56.000 waarover men Twittert (of X't) hebben online voor 1,9 miljard ingeschreven via grootboek (gemiddeld 34.000/persoon). Daarnaast hebben (naar schatting) 100.000 mensen voor 2 miljard ingeschreven via bank (gemiddeld 20.000/persoon). Samen dus ongeveer 4 miljard (maar dus ook 156.000 mensen, oftewel gemiddeld 25.000 'per kop')
Btw, net gelezen dat voor de Leterme-bon er in totaal 350.000 mensen zich hadden ingeschreven. Meer dan het dubbel van momenteel, dus ook de kaap van 10 miljard is zeker haalbaar
- Vincent2018
- Full Member
zier er goed uit .... nu moet Europa nog volgen : Amerikaanse centrale bank klaar voor verdere renteverhogingenVincent2018 schreef: ↑22 augustus 2023, 16:33 Ja maar niet teveel... mss komen de gouden tijden van 8 - 12 % wel eens terug zoals in de 80's ....
Peetje heeft dat goed gezien en de België zal er nog wel bij varen

"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Ik denk ook dat 10 miljard plus gehaald wordt.
8%? Er is maar 1 financiële crisis en/of schuldencrisis nodig om de interestvoeten terug te kelderen, met of zonder inflatie.Vincent2018 schreef: ↑25 augustus 2023, 16:47zier er goed uit .... nu moet Europa nog volgen : Amerikaanse centrale bank klaar voor verdere renteverhogingenVincent2018 schreef: ↑22 augustus 2023, 16:33 Ja maar niet teveel... mss komen de gouden tijden van 8 - 12 % wel eens terug zoals in de 80's ....
Als Japanoloog denk ik (nogal rap

VDK Bank en Argenta nu 3,6 bruto netto 2,52 procent op 3 jaar zeerInteressant nu ,beter dan staatsbon op 1 jaar vind ikGerard_M schreef: ↑25 augustus 2023, 17:278%? Er is maar 1 financiële crisis en/of schuldencrisis nodig om de interestvoeten terug te kelderen, met of zonder inflatie.Vincent2018 schreef: ↑25 augustus 2023, 16:47
zier er goed uit .... nu moet Europa nog volgen : Amerikaanse centrale bank klaar voor verdere renteverhogingen
Als Japanoloog denk ik (nogal rap) "Japan = toekomstgids", toch op middellange termijn. De interestvoet wordt door de Bank of Japan ook nu nog op NUL gehouden (short-term policy interest rate op min 0.1%, long-term interest rate op 0%).
Dan evolueren nog meer banken niet mee want bij beobank lukt het ook niet online preciesNightwolf schreef: ↑25 augustus 2023, 12:42Daarom dat ik het niet snap dat er toch mensen zijn die het de banken meer gunnen dan de staat.
Ze geven zo weinig mogelijk interest en als ze dan echt gedwongen worden om een concurrentieel product aan te bieden maken ze het de klant zo moeilijk mogelijk om eraan te geraken.
Zoals ik hier een paar posts eerder las: echte banken-maffia.