Singles betalen in België hoogste belastingen ter wereld
Re: Singles betalen in België hoogste belastingen ter wereld
Op termijn wil ik dat ook afschaffen. Wie er momenteel voor heeft afgedragen krijgt in verhouding nog pensioen. Voor diegenen die nog niks hebben afgedragen, wordt het nada. Stel dat er elk jaar een nieuwe variatie van corona uitbreekt, dan heeft het weinig zin om te werken en te sparen na je 60 ste. ( Oei, nu loop ik allicht wat hard van stapel.Nairo schreef: ↑30 april 2020, 19:49Waarom het kindergeld afschaffen? Het komt daar niet op aan denk ik. (heb zelf geen kinderen) maar kinderen zorgen later voor opbrengsten aan de maatschappij.pukkie007 schreef: ↑30 april 2020, 19:44 Tuurlijk dat! Premie geven, het kan toch niet op deze dagen. Laat de persen maar draaien.
Begin eens met het kindergeld volledig af te schaffen. Dat maakt het verschil al aanzienlijk kleiner voor deze groep.
Ik wil eigenlijk wel minister van afschaffingen worden, voorheen ook gekend als minister van vereenvoudiging.
Zo kan je ook pensioen afschaffen, moet maar zelf zorgen dat je genoeg hebt.

Goede redenering, Nairo. Maar ik wil wel een 100% garantie dat er niemand in mijn plaats op de wereld komt, anders is mijn inspanning waardeloos.

Laatst gewijzigd door SamBG op 30 april 2020, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Laatst gewijzigd door SamBG op 30 april 2020, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen persoonlijk aanvallen is blijkbaar jouw ding .
Estate Guru believer.
Neen heeft gelijk, voetafdruk is groter, wonen in een huis waar men makkelijk met 2 of 3 kunnen wonen. Verwarmen het huis voor 1 persoon, lampen branden voor 1 persoon. Dus eigenlijk zou er een milieu taks moeten betalen voor het hoge verbruik.
Dat is precies wat ik bedoel, Nairo. Nog een voorbeeld: eten koken: gasverbruik om voor één persoon eten klaar te maken is ongeveer hetzelfde als voor vijf personen.
Nog een voorbeeld dat me te binnen schiet: elektriciteit en zeep voor wasmachine en vaatwasser. De (af)was doen van één persoon is even belastend voor het milieu als van vijf personen.
Niet akkoord.
Je doet veel minder vaak de was en afwas. Dus een gezin om de 2 dagen een machine. Een single om de 2 weken.
Stop maar, Yaris. Want het wordt met de minuut belachelijker. Waarom zit je die gezinnen van 5 personen zo op te hemelen? Ik hoop dat er dan 3 generaties samen wonen, zo niet is jullie afdruk (samen) te groot. Tel niet per hoofd maar per gezin.
En dan zijn er ook nog alle toestellen in huis: voor vijf singles moeten ze vijf keer een tv produceren, een afwasmachine, een vaatwasser enz. tegenover één stuk voor een gezin van vijf personen.
@pukkie007: al mijn voorbeelden zijn een reactie op een bericht van mijn goede vriend SamBG.
Laatst gewijzigd door Yaris op 30 april 2020, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.