Singles betalen in België hoogste belastingen ter wereld
Re: Singles betalen in België hoogste belastingen ter wereld
We redden de wereld, iedereen minstens 13 kinderen....

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Er zitten hier inderdaad een paar mensen met veeeeel te veel tijd en daarom maar een hoop zever naast de kwestie posten om toch maar hun bezigheid te hebben. Het aantal posts bij de gebruikersnaam is zeker geen garantie voor de kwaliteit van de posts.
Of singles op hun loon meer belastingen betalen dan gehuwden kan je maar weten als je het berekend, 1 single met inkomsten van 30.000 euro en gehuwden met elk 30.000 euro..
Hoe meer machines er verkocht worden,hoe goedkoper+ de fabrieken produceren + mensen hebben werk + er wordt BTW en belastingen betaald + er wordt meer electricitiet en gas verbuikt + meer verf en onderhoud produkten + recyclage parken doen gouden zaken + oud ijzer swingt de pan uit, enz. enz.
Singles houden de wereld economie recht en de prijzen laag... Hoe groter het aanbod hoe lager de prijzen..
Al eens over nagedacht dat je als single zonder verplichtingen ook anders kan leven dan een traditioneel tweeverdienersgezin met twee of drie koters? Volwassenen die met handen en voeten gebonden zijn aan leningen, werkverplichtingen, kinderbehoeften, laat staan partnerverlangens?
Of had je het eigenlijk over het leven in een kloostergemeenschap wiens ecologische voetafdruk ook ieder jaar groter wordt?

Tijdens de periodes dat ik single ben doe ik de afwas gewoon met de hand en een gasaansluiting heb ik niet eens. Tien minuten werk?
Een paar gemakkelijke schoenen, een jeans met T-shirt of technical gear zijn meestal voldoende om mij dagelijks te kleden en gaan in de wasmand wanneer deze vuil zijn. Wasmachine wordt pas opgestart wanneer deze vol is. Hoezo grotere voetafdruk? Wat is daar onhygiënisch aan?
Ik wil de ecologische schade niet opmeten die al die koters in die zuinige kroostrijke gezinnen aanrichten.

Ik ga en sta dan nog eens waar ik wil. Dus bijna nooit verwarming nodig.
Met belastingen betalen heb ik eigenlijk ook niet echt een probleem. Ik zou pas een persoonlijk probleem hebben als ik te weinig inkomen had om nog belastingen te moeten betalen of van iemand anders zijn bijdrage zou moeten rondkomen.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 6 mei 2020, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij hebt blijkbaar ook de tijd om te antwoorden... Dus...
Nu ben je toch zeer kritisch mbt andere forumgenoten... Bedankt daarvoor. Nog een single die niet in een huis woont dat door papa betaald werd...Jefdewit schreef: ↑5 mei 2020, 12:59Al eens over nagedacht dat je als single zonder verplichtingen ook anders kan leven dan een traditioneel tweeverdienersgezin met twee of drie koters? Volwassenen die met handen en voeten gebonden zijn aan leningen, werkverplichtingen, kinderbehoeften, laat staan partnerverlangens?
Of had je het eigenlijk over het leven in een kloostergemeenschap wiens ecologische voetafdruk ook ieder jaar groter wordt?![]()
Tijdens de periodes dat ik single ben doe ik de afwas gewoon met de hand en een gasaansluiting heb ik niet eens. Tien minuten werk?
Een paar gemakkelijke schoenen, een jeans met T-shirt of technical gear zijn meestal voldoende om mij dagelijks te kleden en gaan pas in de wasmachine wanneer deze gevuld is. Hoezo grotere voetafdruk? Wat is daar onhygiënisch aan?
Ik wil de ecologische schade niet opmeten die al die koters in die zuinige kroostrijke gezinnen aanrichten.
Ik ga en sta dan nog eens waar ik wil. Dus bijna nooit verwarming nodig.
Met belastingen betalen heb ik eigenlijk ook niet echt een probleem. Ik zou pas een persoonlijk probleem hebben als ik te weinig inkomen had om nog belastingen te moeten betalen of van iemand anders zijn bijdrage zou moeten rondkomen.

Het heeft niet rechtstreeks met singles te maken maar wou geen nieuw onderwerp beginnen. Gedeelte van een artikel in De Tijd van vandaag. Dit is maar een voorstel !!!
Zeven leden van de Hoge Raad van Financiën lanceren een oproep om verder te gaan met de becijfering van hun voorstel voor een fi scale reset. ‘Honderden codes op de belastingbrief kunnen verdwijnen’, zeggen ze nadat intern gekissebis op straat kwam te liggen.
WAT KOMT IN DE PLAATS
BELASTINGVERLAGING Een verlaging van de personenbelasting met 4,5 of 9 of 11,5 miljard via: -het optrekken van de belastingvrije som tot het leefloon -het schrappen van de bijzondere bijdrage aan de sociale zekerheid (BBSZ) -het aanpassen van de fiscale schijven -het aanpassen van de fiscale tarieven -het wegwerken van de promotieval voor lage lonen
Roerende voorheffing op dividenden halveert van 30 naar 15% Fiscale aftrek voor kinderen ten laste wordt gelijk voor elk kind Onderhoudsuitkeringen worden niet meer belast
NIEUWE BELASTINGEN Meerwaardebelasting op aandelen: 15%, en 25% bij verkoop in hetzelfde jaar Belasting van de reële huurinkomsten: 30%
Meerwaardebelasting op de verkoop van een onroerend goed: 15%
Belasting op roerende inkomsten: 30%, maar 15% voor dividenden en liquidatiebonus
ANDERE Eén globale korf van 3.000 euro met een belastingvermindering van 30% voor alle vormen van langetermijnsparen: levensverzekering, lening, pensioensparen
De zaakvoerder van een vennootschap moet zichzelf een realistisch loon uitkeren, gebaseerd op wat hij zou verdienen mocht hij dezelfde
job als werknemer uitvoeren.
Merk op:
Roerende voorheffing op dividenden halveert van 30 naar 15% MAAR
NIEUWE BELASTINGEN Meerwaardebelasting op aandelen: 15%, en 25% bij verkoop in hetzelfde jaar
Belasting op roerende inkomsten: 30%, maar 15% voor dividenden en liquidatiebonus.
Zeven leden van de Hoge Raad van Financiën lanceren een oproep om verder te gaan met de becijfering van hun voorstel voor een fi scale reset. ‘Honderden codes op de belastingbrief kunnen verdwijnen’, zeggen ze nadat intern gekissebis op straat kwam te liggen.
WAT KOMT IN DE PLAATS
BELASTINGVERLAGING Een verlaging van de personenbelasting met 4,5 of 9 of 11,5 miljard via: -het optrekken van de belastingvrije som tot het leefloon -het schrappen van de bijzondere bijdrage aan de sociale zekerheid (BBSZ) -het aanpassen van de fiscale schijven -het aanpassen van de fiscale tarieven -het wegwerken van de promotieval voor lage lonen
Roerende voorheffing op dividenden halveert van 30 naar 15% Fiscale aftrek voor kinderen ten laste wordt gelijk voor elk kind Onderhoudsuitkeringen worden niet meer belast
NIEUWE BELASTINGEN Meerwaardebelasting op aandelen: 15%, en 25% bij verkoop in hetzelfde jaar Belasting van de reële huurinkomsten: 30%
Belasting op roerende inkomsten: 30%, maar 15% voor dividenden en liquidatiebonus
ANDERE Eén globale korf van 3.000 euro met een belastingvermindering van 30% voor alle vormen van langetermijnsparen: levensverzekering, lening, pensioensparen
De zaakvoerder van een vennootschap moet zichzelf een realistisch loon uitkeren, gebaseerd op wat hij zou verdienen mocht hij dezelfde
Merk op:
NIEUWE BELASTINGEN Meerwaardebelasting op aandelen: 15%, en 25% bij verkoop in hetzelfde jaar
Belasting op roerende inkomsten: 30%, maar 15% voor dividenden en liquidatiebonus.
En wat gaar er nu gebeuren. En en en.
En verhoging belasting huur en verhoging RV en geen verhoging bv som en ...
En verhoging belasting huur en verhoging RV en geen verhoging bv som en ...
Na het zinnetje "Zeven leden van de Hoge Raad..." ben ik gestopt met lezen... BELASTINGEN verlagen... jaja... My 2 cents... Wat een ongelooflijke onzin; zoals een "gewaarborgd inkomen voor iedereen"...kaohsiung schreef: ↑6 mei 2020, 16:14 Het heeft niet rechtstreeks met singles te maken maar wou geen nieuw onderwerp beginnen. Gedeelte van een artikel in De Tijd van vandaag. Dit is maar een voorstel !!!
WAT KOMT IN DE PLAATS
Merk op:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat je de belastingen kan vereenvoudigen jazeker maar hier in België zo een forse belastingsverlaging? Laat me niet lachen 
Weet je wat ik wil een efficiënt overheidsapparaat maar dat is verre toekomstmuziek

Weet je wat ik wil een efficiënt overheidsapparaat maar dat is verre toekomstmuziek

Merk op:
Als men dit eens ontleed zal men wel veel meer belastingen betalen ! Ok R.V. op div. naar 15 % maar op oblig enz blijft het 30 %.Maar de meerwaarde belasting op verkoop aandelen dat zal heel wat meer zijn dan de vermindering op div.
Als men dit eens ontleed zal men wel veel meer belastingen betalen ! Ok R.V. op div. naar 15 % maar op oblig enz blijft het 30 %.Maar de meerwaarde belasting op verkoop aandelen dat zal heel wat meer zijn dan de vermindering op div.