Sioen
TIP
Re: Sioen
Inderdaad deze 'tussenpersoon' STINKS en Binckbank mag zich vragen stellen, en wij als klant van Binckbank ook.
is die tussenpersoon KBC ?
Als individuele klant van Binckbank voel ik mij misschien niet belazerd, maar zoals hier de afhandeling is gebeurd vind ik het schandalig en stel ik mij er grote vragen bij (vele kleintjes maken iets groot) , bestaat er iets om daar een klacht over in te dienen? Als iemand zich daar geroepen voor voelt wil ik mij daar graag bij aansluiten.
De Tijd
28 maart
"107.492 stukken of 0,54 procent van het kapitaal. Zoveel aandelen moet de familie Sioen nog in handen krijgen om de resterende kleine aandeelhouders te kunnen 'uitroken' en het aandeel Sioen van de beurs te schrappen. ... Van 8 tot 27 april wordt overblijvende aandeelhouders een derde keer gevraagd of ze hun stukken niet willen aanbieden."
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 94255.html
28 maart
"107.492 stukken of 0,54 procent van het kapitaal. Zoveel aandelen moet de familie Sioen nog in handen krijgen om de resterende kleine aandeelhouders te kunnen 'uitroken' en het aandeel Sioen van de beurs te schrappen. ... Van 8 tot 27 april wordt overblijvende aandeelhouders een derde keer gevraagd of ze hun stukken niet willen aanbieden."
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Dat wordt close.
Nu nog 4% free float, waar ze 0,5% van moeten binnenhalen,
dat is toch nog 1 op 8 die overstag moet gaan.
Ik heb de mijne nog altijd.
Nu nog 4% free float, waar ze 0,5% van moeten binnenhalen,
dat is toch nog 1 op 8 die overstag moet gaan.
Ik heb de mijne nog altijd.
Heb die van mij dus te vroeg aangeboden , en ben waarschijnlijk niet de enige.gpv1 schreef: ↑28 maart 2021, 12:42 De Tijd
28 maart
Vind dat echt wel spijtig, dacht dat de deadline ging verstrijken, niet dus want werd stilletjes verlengd.
-
pieterjan28
- Jr. Member

- Contacteer:
te vroeg?
Waarom zouden de overblijvers die nog niet ingetekend hebben, dat nu ineens wel doen? Men zal toch iets extra uit de kast moeten halen.
-
pieterjan28
- Jr. Member

- Contacteer:
Ze hebben met de tweede ronde toch 10 procent extra binnengehaald van de vrij verhandelbare aandelen. Wellicht fondsen die niet op de hoogte waren van het verhoogd bod.
Met deze extra ronde kunnen ze misschien nog wel zo wat mensen binnenhalen, er staan 2000 aandelen aan 27 in de laat dus van 105 000 naar 100 000 zou wel nog moeten lukken, vrees ik. Er zullen ook wel nog bankmanagers zijn die geen zo'n illiquid aandeel meer willen, dus hopelijk hebben die hun aandelen al aangeboden in de tweede ronde :/
Benieuwd naar de jaarcijfers op 30 maart 2021.
Met deze extra ronde kunnen ze misschien nog wel zo wat mensen binnenhalen, er staan 2000 aandelen aan 27 in de laat dus van 105 000 naar 100 000 zou wel nog moeten lukken, vrees ik. Er zullen ook wel nog bankmanagers zijn die geen zo'n illiquid aandeel meer willen, dus hopelijk hebben die hun aandelen al aangeboden in de tweede ronde :/
Benieuwd naar de jaarcijfers op 30 maart 2021.
Er worden dagelijks nog vaak enkele duizenden stuks verhandeld (vandaag 7259), terwijl er niet eens €27 werd betaald.
Het is voor Sihold dus ook mogelijk om via de beurs nog enkele tientallen duizenden op te pikken.
Er is dan wel meldingsplicht, maar bijzonder weinig geïnteresseerde partijen die dat nog lezen.
Het is voor Sihold dus ook mogelijk om via de beurs nog enkele tientallen duizenden op te pikken.
Er is dan wel meldingsplicht, maar bijzonder weinig geïnteresseerde partijen die dat nog lezen.
Via beurs oppikken: blijkbaar doen ze dat toch niet,
want er zijn zo geen meldingen.
Vraag me niet waarom.
want er zijn zo geen meldingen.
Vraag me niet waarom.
Omdat ze dan eigen aandeel verhogen en ze moeten toch 90% van de free float overtuigen. Dus ipv 96,66% te moeten ophalen, zou dit getal dan hoger liggen. Dus waarom zouden ze dan via de beurs overnemen als er een bod loopt?
Zouden ze dat niet kunnen omzeilen via derde personen? Die dan de stuks onmiddellijk ter beschikking stellen van het bod.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Keukens bestellen via subsidiegeld en ze elders laten plaatsen is ook illegaal, maar je moet het kunnen bewijzen.
Maar ik denk niet dat Sioen met stromannen gewerkt heeft.