Skagen fondsen en Ethna Aktiv Fonds
TIP
Re: Skagen fondsen en Ethna Aktiv Fonds
Zo duur vind ik die Carmignac niet, ze vragen wel 1% instapkosten. Maar een fonds dat jaarlijks met gemiddeld 2% à 3% groeit, verslaat het beste spaarboekje.
Carmignac is ook een fonds dat een crisis kan doorstaan. OK, er kan 10% af, maar er zal nooit 20% afgaan.
Carmignac is ook een fonds dat een crisis kan doorstaan. OK, er kan 10% af, maar er zal nooit 20% afgaan.
Klopt,ik heb de skagen kon tiki, en die zit in mijn hoger risico lijstje, maar dan verwacht ik ook meer.Tonijnbelegger schreef:Blackbelt,
Goede strategie, maar ik vind niet dat je een aandelenfonds als Skagen Global mag vergelijken met een mixfonds als CP. Wel bv met CI bvb.
Ik beleg ook in CP zondr kosten via een Keyplan. Ideaal om regelmatig kleinere sommen bij te storten.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Noorwegen is geen lid van de EU. Heeft dat geen gevolgen?HJG6500 schreef:
Het aankopen en verkopen van fondsen via een rekening in een land waar geen beurstaksen gelden, is volledig legaal en dient niet aangegeven te worden in de belastingsaangifte (cfr vrij verkeer van kapitaal in E.U.). Beurstaksen zijn ook niet het onderwerp van doorstortingen naar de Belgische fiscus. Om fiscaal in orde te zijn (en om van wit geld geen zwart geld te maken), dient enkel het bestaan van de rekening te worden gemeld in de belastingsaangifte (naam rekeninghouder(s)+ land).
Als er in Noorwegen dus geen beurstaksen gelden, ben je dus op dat vlak goedkoper af daar, dan in België.
Beste groeten.
Ik koop dat bij een Belgische bank, die zullen wel correct RV afhouden als dat nodig is zeker....
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Dat klinkt niet echt alsof je er zeker van bent. Bovendien gebeurt het al niet met Europese fondsen als Carmignac.