Socfinasia
TIP
Re: Socfinasia
Ik denk inderdaad ook dat Duitsers niet echt in Socfinasia zitten. Vooral Belgen en veel Fransen bezitten Socfinasia.sjos schreef:Het is opmerkelijk dat Duitse forum s(wallstreet-online.de en finanzen.net) geen topic hebben over Socfinasia. Duitse aandeel-beleggers hebben anders discussietopics over alles en nog wat. En de weg naar Luxemburg kennen ze ook.
Maar het gros van de aandelen zit bij uitzonderlijk rijke, zeg maar steenrijke Franse families zoals de familie Bolloré, de familie Fabri etc.
-
marcheyrman
- Newbie

- Contacteer:
Zouden de 'Socfins' zich nu echt niet ingedekt hebben tegen dalende grondstoffenprijzenjens_dev schreef:Het huidige dividend is niet houdbaar, dus ik zou me daar niet op blindstaren.
Ben reeds belegd in Socfinasia vanaf 1999 omgerekend aangekocht 175€ .
Door gekregen dividenden reeds al de kosten terug gekregen.Zit dus op meer dan 100% winst
enkele jaren geen dividend gekregen door aankoop gronden maar werd beloofd van zodra mogelijk terug uitbetalen wat inderdaad is gebeurd eerst bescheiden 0.50€ tot op nu3.5€, altijd correct uitbetaald wat een rendemend.
nu een dipje het moment om in te treden ga paketjes kopen voor mijn kleinkinderen.
Familie bollorè echt rijke en stabiele beleggers , misschien eens googelen
Door gekregen dividenden reeds al de kosten terug gekregen.Zit dus op meer dan 100% winst
enkele jaren geen dividend gekregen door aankoop gronden maar werd beloofd van zodra mogelijk terug uitbetalen wat inderdaad is gebeurd eerst bescheiden 0.50€ tot op nu3.5€, altijd correct uitbetaald wat een rendemend.
nu een dipje het moment om in te treden ga paketjes kopen voor mijn kleinkinderen.
Familie bollorè echt rijke en stabiele beleggers , misschien eens googelen
Vandaag nog wat socfinaf aangekocht. Laag dividend (werd ooit serieus verlaagd, weet niet waarom, en bleef sindsdien laag, 1.9% netto), maar hoge interne groei. Op zich zijn de onderwaarderingen van s.af en s.asia gelijklopend, risico? denk ook zowat hetzelfde, alleen het dividend is verschillend, maar ik denk dat dat niet houdbaar is, m.a.w. het dividend van s.asia omlaag en S.af omhoog. Enkele maanden geleden S.asia gekocht, nu s.af. Volgende keer de moedermaatschappij: SocFinCaoutchcs. Kwestie van spreiden....
Heb deze morgen een eerste aankooporder voor Socfinasia ingegeven, dit rechtstreeks via Argenta-internetbankieren. Mijn order was onmiddellijk erna zichtbaar op de Luxemburgse beurs, doch het werd vandaag niet uitgevoerd... Ik heb de indruk dat er weining aandelen Socfinasia dagelijks verhandeld worden (volume vandaag 2200) en dat de spread groot is. Anderzijds vind ik het ook best wel moeilijk gezien ik nergens realtime-koersen van de Luxemburgse beurs ter beschikking heb (bij Argenta zie je zelfs de aan- en verkooporders vd Luxemburgse beurs niet). Bovendien al gelezen dat er geregeld 1 aandeel wordt gekocht/verkocht en je er soms met gesplitste aankopen te maken hebt. De huidige koers van rond de 29 € vind ik echter mooi om in te stappen...
https://www.bourse.lu/instrument/market ... ypeVal=ACT" onclick="window.open(this.href);return false;
zit een vertraging van 15 minuten op.
zit een vertraging van 15 minuten op.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, bedankt. Had deze ondertussen ook al gevonden...
Socfinasia keerde dit jaar een voorschot- en een slotdividend uit, in totaal 3,50 € bruto.
Twee vragen mbt het dividend waarvan ik het antwoord niet dadelijk vond op hun website:
Wordt er elk jaar een voorschot- en slotdividend uitgekeerd of sommige jaren ook met een enkel dividend?
Het slotdividend werd dit jaar op 12 juni uitbetaald (tevens datum ex-dividend); wanneer werd dit jaar of rond welke periode wordt het voorschot betaald?
Twee vragen mbt het dividend waarvan ik het antwoord niet dadelijk vond op hun website:
Wordt er elk jaar een voorschot- en slotdividend uitgekeerd of sommige jaren ook met een enkel dividend?
Het slotdividend werd dit jaar op 12 juni uitbetaald (tevens datum ex-dividend); wanneer werd dit jaar of rond welke periode wordt het voorschot betaald?
is altijd een beetje zoeken en
Vorig jaar ging het zo bij de halfjaarresultaten melden ze dat ze in september gaan onderzoeken of er een voorschot dividend komt.
In september volgt er dan een persbericht over het voorschotdividend zelf.
Dat eind oktober betaald werd.
via beurs Lux kun je de persberichten volgen.
geen garantie dat het dit jaar weer zo gaat, misschien wordt bedrag voorschot al meegedeeld tijdens halfjaar resultaten, ...
Persoonlijk verwacht ik een lager interim dividend van 1 euro.
Vorig jaar ging het zo bij de halfjaarresultaten melden ze dat ze in september gaan onderzoeken of er een voorschot dividend komt.
In september volgt er dan een persbericht over het voorschotdividend zelf.
Dat eind oktober betaald werd.
via beurs Lux kun je de persberichten volgen.
geen garantie dat het dit jaar weer zo gaat, misschien wordt bedrag voorschot al meegedeeld tijdens halfjaar resultaten, ...
Persoonlijk verwacht ik een lager interim dividend van 1 euro.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, bedankt voor de info.
Had ondertussen op een Nederlands forum gevonden dat het interimdividend van 2€ op 24/10/2012 werd uitbetaald, doch zonder de info die jij nog gaf. Gezien de (verder) gedaalde prijs vd palmolie dit jaar verwacht ik ook een dividendverlaging, en denk ergens tussen 2 en 2,5 euro bruto in het totaal op jaarbasis.
Moet echter morgen weer zien om mijn aankooporder te laten uitvoeren want gebeurde ook vandaag niet... Er werden vandaag maar 85 aandelen verhandeld en er zat helemaal geen beweging in de handel van Socfinasia.
Had ondertussen op een Nederlands forum gevonden dat het interimdividend van 2€ op 24/10/2012 werd uitbetaald, doch zonder de info die jij nog gaf. Gezien de (verder) gedaalde prijs vd palmolie dit jaar verwacht ik ook een dividendverlaging, en denk ergens tussen 2 en 2,5 euro bruto in het totaal op jaarbasis.
Moet echter morgen weer zien om mijn aankooporder te laten uitvoeren want gebeurde ook vandaag niet... Er werden vandaag maar 85 aandelen verhandeld en er zat helemaal geen beweging in de handel van Socfinasia.
volume is nogal onvoorspelbaar
tijdje geleden was het druk met duizenden per dag en spurtje naar 31 , nu weer stilletjes.
Ik heb gewacht tot ik er genoeg in de sell stonden om ze in één keer te kunnen kopen.
Rond de 29 zou je ze moeten kunnen oppikken. Echt haast is er volgens mij niet bij.
Is een kleinere positie in mijn portefeuille, mogelijk koop ik bij als ik afscheid moet nemen van enkele arseusjes.
Zijn nu 10,3 % portefeuille en boven de 10% ga ik niet meer. Ooit één keer gedaan met een goed huisvaderaandeel dat begon met een F
)
Ook de moeder socfin interesseert me wel
tijdje geleden was het druk met duizenden per dag en spurtje naar 31 , nu weer stilletjes.
Ik heb gewacht tot ik er genoeg in de sell stonden om ze in één keer te kunnen kopen.
Rond de 29 zou je ze moeten kunnen oppikken. Echt haast is er volgens mij niet bij.
Is een kleinere positie in mijn portefeuille, mogelijk koop ik bij als ik afscheid moet nemen van enkele arseusjes.
Zijn nu 10,3 % portefeuille en boven de 10% ga ik niet meer. Ooit één keer gedaan met een goed huisvaderaandeel dat begon met een F
Ook de moeder socfin interesseert me wel
Ik probeer inderdaad ze aan 29 à 29,20 € aan te kopen, maar gisteren en vandaag niet gelukt. Er is inderdaad geen haast bij... Eind augustus komen ze met de halfjaarresultaten en hiervoor probeer ik in te stappen aan 29; lukt dit niet en wordt er bij de bekendmaking van de halfjaarresultaten een interimdividend aangekondigd, dan probeer ik ze verder, alleszins voor de ex-dividenddatum, aan te kopen...
Voor diegenen die hierin willen beleggen, spit de jaarverslagen eens door van de 3. Socfinaf, koerswinst 4! S.asia 17,5. Toch een overweging waard. Ander dividendbeleid, maar de vraag is of dat van S.asia houdbaar is.
Elk jaar 2 keer. Daarom geen grote bedragen. Bij Socfinaf 0.2€ en 0.3€. Dus uitgaande van de plausibele veronderstelling dat het dividend verlaagd zou worden, zou het toch bijna zeker in 2 keer uitgekeerd worden.landethk schreef: Wordt er elk jaar een voorschot- en slotdividend uitgekeerd of sommige jaren ook met een enkel dividend?
TK14, als u iets zou gekocht hebben, laat het dan ook eens weten a.u.b?landethk schreef:Ik probeer inderdaad ze aan 29 à 29,20 € aan te kopen, maar gisteren en vandaag niet gelukt. Er is inderdaad geen haast bij... Eind augustus komen ze met de halfjaarresultaten en hiervoor probeer ik in te stappen aan 29; lukt dit niet en wordt er bij de bekendmaking van de halfjaarresultaten een interimdividend aangekondigd, dan probeer ik ze verder, alleszins voor de ex-dividenddatum, aan te kopen...