Sodexo maaltijdcheques
Sodexo maaltijdcheques
Vandaag wilde ik mijn producten betalen in het warenhuis,maar blijkbaar mogen bier en wijn daarmee niet meer betaald worden vanaf 1 augustus.
Vreemd dat bier en wijn geen voeding meer zijn.
Vreemd dat bier en wijn geen voeding meer zijn.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Sodexo maaltijdcheques
Het is ook te zien in welke winkel je wat koopt.
Diepvrieszakjes bij de carrefour zijn geen maaltijdcheques en bij de albert heijn wel.
Diepvrieszakjes bij de carrefour zijn geen maaltijdcheques en bij de albert heijn wel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Aangezien ik sinds de lockdown al mijn boodschappen in NL/D doe raak ik mijn maaltijdcheques niet meer kwijt. Idem met de ecocheques. Hoog tijd dat ze die dingen afschaffen en vervangen door normaal loon.
Dan zou je voor elke maaltijdcheque of ecocheque van € 10 ten hoogste € 5 netto loon ontvangen
Ik bedoel uiteraard sinds de grenzen terug open zijn. Van die stomme cheques worden alleen Sodexo , Edenred enz beter. Je betaalt bovendien nog een deel uit eigen zak en er zijn kosten aan verbonden voor zowel werkgever als winkelier. Gewoon afschaffen dat achterhaalde geldverspillende gedoe en vervangen door een gelijk bedrag aan nettoloon
Laatst gewijzigd door Brembos op 6 augustus 2020, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ja idd of je nettoloon zou puur moeten verhogen maar dat kan niet zomaar.
De vraag is hoe bereken je dat voor verlofdagen etc. Ofwel ipv maaltijdcheques kan je het gewoon doorstorten naar je eigen bank.
De vraag is hoe bereken je dat voor verlofdagen etc. Ofwel ipv maaltijdcheques kan je het gewoon doorstorten naar je eigen bank.
-
anonymous
Kan men ook zeggen over salariswagens. Afschaffen die handel en vervangen door een normaal loon. By the way. Ik heb salariswagen noch maaltijdcheques.
Als jij hetzelfde netto bedrag wil hebben zal dit je werkgever meer kosten.Brembos schreef: ↑6 augustus 2020, 17:34 Ik bedoel uiteraard sinds de grenzen terug open zijn. Van die stomme cheques worden alleen Sodexo , Edenred enz beter. Je betaalt bovendien nog een deel uit eigen zak en er zijn kosten aan verbonden voor zowel werkgever als winkelier. Gewoon afschaffen dat achterhaalde geldverspillende gedoe en vervangen door een gelijk bedrag aan nettoloon
Als het je werkgever maar evenveel mag kosten zal jij een lager netto bedrag ontvangen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Die papieren sodexo cheques (maaltijd en eco) vond ik altijd nogal een gedoe.
Vast bedrag dat je, in tegenstelling tot dienstencheques, 'moest' opkrijgen of wel in geld moest bijpassen om het aankoopbedrag kloppend te doen krijgen.
Gelukkig hier vanaf dit jaar vervangen door de Sodexo betaalkaart. Nu gebruiken we het net zo gemakkelijk als een betaalkaart en komt het bedrag dat er af gaat overeen met de aankoop.
Maar met die ecocheques moet je soms idd nogal creatief zijn om ze te kunnen uitgeven aan iets dat je nodig hebt.
Vast bedrag dat je, in tegenstelling tot dienstencheques, 'moest' opkrijgen of wel in geld moest bijpassen om het aankoopbedrag kloppend te doen krijgen.
Gelukkig hier vanaf dit jaar vervangen door de Sodexo betaalkaart. Nu gebruiken we het net zo gemakkelijk als een betaalkaart en komt het bedrag dat er af gaat overeen met de aankoop.
Maar met die ecocheques moet je soms idd nogal creatief zijn om ze te kunnen uitgeven aan iets dat je nodig hebt.
Correctie: afschaffen en vervangen door loon onderworpen aan dezelfde afhoudingen als de cheques.
Alhoewel we hier ecocheques, maaltijdcheques en een salariswagen met multikaart krijgen ben ik er ook niet echt voor.
Houdt een hele onnodige administratieve molen aan de gang. Of zou dat de bedoeling zijn?
Geef toch iedere werknemer, ongeacht zijn statuut, gewoon eenzelfde begindeel van zijn loon onbelast. En schaf al die koterij af.
Of is dat te eenvoudig?
Ze mogen dat ding eens echt digitaal maken. Nog steeds kan je er niet online mee betalen met de eco en maaltijdcheques.
De papieren versie had tenminste nog het voordeel dat je ze gemakkelijk aan een collega of kennis kon "verkopen" als die een koelkast of fiets wilde kopen. Dat was bij ons een gewoonte op het werk als iemand een grote aankoop had gepland. Even roepen op den bureau dat je iets ging kopen en je was er direct vanaf.
Nu met de kaarten is dat al een pak moeilijker.
De papieren versie had tenminste nog het voordeel dat je ze gemakkelijk aan een collega of kennis kon "verkopen" als die een koelkast of fiets wilde kopen. Dat was bij ons een gewoonte op het werk als iemand een grote aankoop had gepland. Even roepen op den bureau dat je iets ging kopen en je was er direct vanaf.
Nu met de kaarten is dat al een pak moeilijker.
Toch een beetje. Want nu krijgt niet iedereen die cheques. Vele werkgevers beginnen er niet aan wegens de administratie en de kosten. Als dat wegvalt, heeft elke werknemer het, en voor de staat betekent dat: nog minder inkomsten! Dus moeten tarieven elders omhoog: aanvankelijk tijdelijk, waarna ook deze verhoging niet meer kan worden afgeschaft.
Doelt de TS op Colruyt ? Die keten die verschillende prijzen hanteert in zijn filialen, die winkels zien als magazijnen, waar je enkel korting krijgt als je hun klantenkaart bezit, die producten niet meer verkoopt waar ze de laagste prijs niet van kunnen garanderen, ... Nog een echte Belgische supermarkt. 
Geen fan van de Colruyt, pukkie ?pukkie007 schreef: ↑6 augustus 2020, 20:16 Doelt de TS op Colruyt ? Die keten die verschillende prijzen hanteert in zijn filialen, die winkels zien als magazijnen, waar je enkel korting krijgt als je hun klantenkaart bezit, die producten niet meer verkoopt waar ze de laagste prijs niet van kunnen garanderen, ... Nog een echte Belgische supermarkt.![]()