Spaarfonds
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Spaarfonds
Hey iedereen,
Spaargids heeft me al veel geholpen bij het begrijpen van al mijn financiele vragen. Daarom kom ik met mijn volgende vraag hier op het forum terecht.
Wij hebben (zoals velen onder ons) onze hypotecaire lening laten herzien. Wij hebben de beslissing genomen om van bank te wisselen en de kosten te dragen, gezien het financieel voordeel.
Om de interestvoet van onze nieuwe lening te verlagen, stelt de bank ons voor om deel te nemen aan een spaarfonds.
Zelf ben ik hier nooit mee in contact gekomen en heb ik uiteraard 1000 vragen.
Hoe wordt de toetredingskost berekend (in dit geval 3,00%)?
Hoe wordt de beheersvergoeding berekend (in dit geval 1,00%)
Wat zijn de risico's van een pensioenfonds?
hoe volg ik dit op?
Hopelijk kan hier iemand me wat informatie geven en raad.
We zouden van 2,55% intrestvoet naar 2,45% intrestvoet gaan voor een lening op 25j. Is dit dan wel interessant (allebei genieten we van pensioensparen via onze werkgever).
Bedankt!
Spaargids heeft me al veel geholpen bij het begrijpen van al mijn financiele vragen. Daarom kom ik met mijn volgende vraag hier op het forum terecht.
Wij hebben (zoals velen onder ons) onze hypotecaire lening laten herzien. Wij hebben de beslissing genomen om van bank te wisselen en de kosten te dragen, gezien het financieel voordeel.
Om de interestvoet van onze nieuwe lening te verlagen, stelt de bank ons voor om deel te nemen aan een spaarfonds.
Zelf ben ik hier nooit mee in contact gekomen en heb ik uiteraard 1000 vragen.
Hoe wordt de toetredingskost berekend (in dit geval 3,00%)?
Hoe wordt de beheersvergoeding berekend (in dit geval 1,00%)
Wat zijn de risico's van een pensioenfonds?
hoe volg ik dit op?
Hopelijk kan hier iemand me wat informatie geven en raad.
We zouden van 2,55% intrestvoet naar 2,45% intrestvoet gaan voor een lening op 25j. Is dit dan wel interessant (allebei genieten we van pensioensparen via onze werkgever).
Bedankt!