Spaargeld overzetten: welke bank?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Spaargeld overzetten: welke bank?
Hallo,
Gezien de gang van zaken bij BNP Paribas Fortis (basisrente op online spaarrekening van 2 naar 1,5 en getrouwheid van 0,5 naar 0,3) wens ik mijn spaargeld van mijn online spaarrekening over te zetten naar een andere bank.
Mijn eerste keuze gaat uit naar Deutsche Bank, tweede keus Rabobank.
Wat raden jullie aan, hebben jullie nog betere alternatieven wat spaarrekening betreft?
Bedankt voor jullie reacties.
Jurgen
Gezien de gang van zaken bij BNP Paribas Fortis (basisrente op online spaarrekening van 2 naar 1,5 en getrouwheid van 0,5 naar 0,3) wens ik mijn spaargeld van mijn online spaarrekening over te zetten naar een andere bank.
Wat raden jullie aan, hebben jullie nog betere alternatieven wat spaarrekening betreft?
Jurgen
Re: Spaargeld overzetten: welke bank?
Ik zou kiezen voor Rabobank of Keytrade. OBK vind ik ook niet slecht.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
DB is een goede keus voor een spaarrekening.
Of kies gewoon de beste op dit moment...zit je zeker goed
Of kies gewoon de beste op dit moment...zit je zeker goed
Ik kan ook Keytrade aanbevelen.
Goed dat mensen inzien dat BNPP Fortis hen serieus liggen heeft gehad. Eerst maar reclame maken met de mooie rente op de online spaarrekening en dan mensen plots verplichten hun geld 1 jaar te laten staan op de nieuwe premium rekening (want anders heb je maar 1 % rente) en daarbovenop nog eens een minimum inleg van 12.500 euro eisen... terwijl ze de rente van de online spaarrekening doen kelderen. Zo'n praktijken tonen aan dat Fortis nog niks is veranderd.
Ethias biedt ook een mooie rente... Zit er paar maanden bij en nog geen reden tot klagen gehad.
Maar wat zitten mensen zoals jij nu altijd te zagen? Dexia en andere hebben al maanden hun rente naar beneden getrokken op de on-line rekeningen. dacht je nu echt dat een grootbank zo een percentages kan blijven aanhouden op een spaarrekening?Campzie schreef: Goed dat mensen inzien dat BNPP Fortis hen serieus liggen heeft gehad. Eerst maar reclame maken met de mooie rente op de online spaarrekening en dan mensen plots verplichten hun geld 1 jaar te laten staan op de nieuwe premium rekening (want anders heb je maar 1 % rente) en daarbovenop nog eens een minimum inleg van 12.500 euro eisen... terwijl ze de rente van de online spaarrekening doen kelderen. Zo'n praktijken tonen aan dat Fortis nog niks is veranderd.
Reclame is eigen aan de economie en die "plots" is meer dan twee weken op voorhand aangekondigd.
Sommige mensen hebben dit forum blijkbaar nodig om enkel en alleen te zagen omdat ze zelf frustraties hebben ten opzichte van bepaalde banken.
Het waren de bankiers die denken zoals u "hoe meer procentjes, hoe beter" die heel het systeem hebben doen invallen. denk daar maar eens over na!=> Maarja, dat maakt u zaak weer niet zeker.
Even ter info: je doet er zelf mee wat je wil, maar DB en Rabo gebruiken dat geld enkel om naar Nederland of Duitsland te sturen, geen enkele lokale input in economie hier...JurgenDt schreef: Hallo,
Jurgen
Van de grootbanken geven Dexia en ING toch nog mooi 1,85 + 0,40 % op hun internet rekeningen vanaf de eerste euro! KBC geeft het minste maar zij doen niet mee aan internet sparen. Dat is hun keuze en de klant beslist of hij blijft of niet zodus kan je KBC weinig verwijten. Maar Fortis lokt eerst klanten/tegoeden via de online spaarrekening om ze dan lekker voor schut te zetten door op de online spaarrekening belachelijk weinig te geven waardoor mensen hun geld moeten overzetten naar de premium rekening en de getrouwheidspremie is foetsjie...Misterv schreef:Maar wat zitten mensen zoals jij nu altijd te zagen? Dexia en andere hebben al maanden hun rente naar beneden getrokken op de on-line rekeningen. dacht je nu echt dat een grootbank zo een percentages kan blijven aanhouden op een spaarrekening?Campzie schreef: Goed dat mensen inzien dat BNPP Fortis hen serieus liggen heeft gehad. Eerst maar reclame maken met de mooie rente op de online spaarrekening en dan mensen plots verplichten hun geld 1 jaar te laten staan op de nieuwe premium rekening (want anders heb je maar 1 % rente) en daarbovenop nog eens een minimum inleg van 12.500 euro eisen... terwijl ze de rente van de online spaarrekening doen kelderen. Zo'n praktijken tonen aan dat Fortis nog niks is veranderd.
Reclame is eigen aan de economie en die "plots" is meer dan twee weken op voorhand aangekondigd.
Sommige mnsen hebben dit forum blijkbaar nodig om enkel en alleen te zagen omdat ze zelf frustraties hebben ten opzichte van bepaalde banken.
Het waren de bankiers diedenken zoals u "hoe meer procentjes, hoe beter" die heel het systeem hebben doen invallen. denk daar maar eens over na!
Voor mij maakt dat procentje meer of minder niet uit want ik zet het merendeel in op de beurs maar het is toch weer typisch dat Fortis (na een goeie nieuwe start) weer in zijn oude smerige gewoonten sukkelt...namelijk zijn klanten bedriegen.
Misterv schreef:Even ter info: je doet er zelf mee wat je wil, maar DB en Rabo gebruiken dat geld enkel om naar Nederland of Duitsland te sturen, geen enkele lokale input in economie hier...JurgenDt schreef: Hallo,
Jurgen
Hier heb je zeker gelijk maar dan moet onze overheid maar ingrijpen...
En Fortis geeft al quasi een jaar langer 2 + 0,5, terwijl Dexia n ING dit al maanden hebben laten zakken. Stapsgewijs naar beneden (ING-Dexia) of met een grote stap (Fortis), de essentie is dezelfde, de rente zat te hoog vanuit macro-economisch standpunt... Klanten bedrieg je als je niet aankondigd dat je het aanpast. Wat ze wel gedaan hebben. Als banken hun rente niet meer mogen aanpassen dan snap ik het niet meer. Iedereen wist dat rentes van 2,5% niet aanhoudbaar waren in tijden dat je woonkrediete krijgt aan 2,5% en de ECB ongeveer 1% geeft...Campzie schreef:Van de grootbanken geven Dexia en ING toch nog mooi 1,85 + 0,40 % op hun internet rekeningen vanaf de eerste euro! KBC geeft het minste maar zij doen niet mee aan internet sparen. Dat is hun keuze en de klant beslist of hij blijft of niet zodus kan je KBC weinig verwijten. Maar Fortis lokt eerst klanten/tegoeden via de online spaarrekening om ze dan lekker voor schut te zetten door op de online spaarrekening belachelijk weinig te geven waardoor mensen hun geld moeten overzetten naar de premium rekening en de getrouwheidspremie is foetsjie...Misterv schreef:
Maar wat zitten mensen zoals jij nu altijd te zagen? Dexia en andere hebben al maanden hun rente naar beneden getrokken op de on-line rekeningen. dacht je nu echt dat een grootbank zo een percentages kan blijven aanhouden op een spaarrekening?
Sommige mnsen hebben dit forum blijkbaar nodig om enkel en alleen te zagen omdat ze zelf frustraties hebben ten opzichte van bepaalde banken.
Het waren de bankiers diedenken zoals u "hoe meer procentjes, hoe beter" die heel het systeem hebben doen invallen. denk daar maar eens over na!
Voor mij maakt dat procentje meer of minder niet uit want ik zet het merendeel in op de beurs maar het is toch weer typisch dat Fortis (na een goeie nieuwe start) weer in zijn oude smerige gewoonten sukkelt...namelijk zijn klanten bedriegen.
Correct, maar mensen houden daar tegenwoordig zelf ook geen rekening niet meer mee...Campzie schreef:Misterv schreef:
Even ter info: je doet er zelf mee wat je wil, maar DB en Rabo gebruiken dat geld enkel om naar Nederland of Duitsland te sturen, geen enkele lokale input in economie hier...
Argenta geeft op dit moment 2,40% op de e-spaar.Bovendien is er alles gratis en wijzigt Argenta hun tarieven door het jaar nauwelijks.
Ik denk zelfs dat 90 % van de klanten van Rabobank, DB en .... niet weet/interesseert dat deze banken hier goedkoop geld komen ophalen om in hun thuismarkt te kunnen uitlenen...Misterv schreef:Correct, maar mensen houden daar tegenwoordig zelf ook geen rekening niet meer mee...Campzie schreef:
Ik denk niet dat het aan de man in de straat is om hier rekening mee te houden maar eerder aan de overheid, zeker als dit onze economie effectief pijn doet.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik moet eerlijk toegeven dat het mij erg weinig tot niet interesseert of een bank het spaargeld voor de lokale markt gebruikt of het transporteren naar het land van herkomst.
Ik kies voor de beste rente. Het ethische aspect is voor mij (in dit verhaal) niet aan de orde.
Ik kies voor de beste rente. Het ethische aspect is voor mij (in dit verhaal) niet aan de orde.