Spaargeld teveel :-)
TIP
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Spaargeld teveel :-)
Zosi1: Is dit een geval van willful blindness? ;-) Door het fiscale regime van België is het aantoonbaar, zwart-op-wit voordeliger om voor IWDA te gaan, en niet voor een uitkerende variant. Dat kan in andere landen anders zijn, maar niet bij ons.
Ik ga er niet over uitwijden, maar ik kan wel bevestigen dat het in andere landen ànders is...een goed verstaander begrijpt me wel
Dat mag je mij eens voorrekenen!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Is gewoon een verdoken bevestiging van wat de vorige poster zegt volgens mij ;-)
troglodytes schreef: ↑18 januari 2021, 18:28 Zosi1: Is dit een geval van willful blindness? ;-) Door het fiscale regime van België is het aantoonbaar, zwart-op-wit voordeliger om voor IWDA te gaan, en niet voor een uitkerende variant. Dat kan in andere landen anders zijn, maar niet bij ons.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En dat is volgens mij proberen iemand uit zijn kot lokken ;-)
En nog eens buitendlandse RV aangezien deze niet op de Brusselse beurs te koop is. Indien het wordt aangekocht op de Amsterdamse beurs gaat er dus bovenop die 30% nog eens 15% Nederlandse RV af volgens mij.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
De beurs waar een aandeel verhandeld wordt heeft geen impact op de belastingen op dividenden.
IWRD is een Iers fonds. Ierland heeft geen belastingen op dividenden van fondsen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Mea culpa dan. Nooit interesse gehad om in uitkerende etf's te beleggen, dus mij niet deftig ingelezen. Verandert natuurlijk niets aan de conclusie dat IWDA interessanter is.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
dikke zever je moet eens je rekeningen niet kunnen betalen en je hebt geen geld om te betalen, grote misere.
Dus plaats het op een spaarboekje ook brengt bijna niets op.
Geeft je toch een beetje geruststelling
Wanneer je je werk verliest krijg je in ons land werklozensteun. Zet je de tering naar de nering dan kun je met die steun lang voort.
Laatst gewijzigd door Yaris op 18 januari 2021, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat hangt allemaal wederom af van de specifieke situatie ...
Aan mijn huidige uitgavenpatroon zou die 200.000 euro , in geval van werkloosheid , aangroeien naar 205.000 euro tegen mijn vervroegd pensioen in 2024.
De train de vie van de ene is niet die van een ander.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben 18 jaar en heb netto een huis "in orde volgens de huidige standaarden" en 200.000 cash geërft van mijn overleden ouders.
Ik kan dus "probleemloos leven", "kan doen wat ik wil" en "ben rijk" als ik het goed begrijp.