spaargeld toewijzen?
spaargeld toewijzen?
Vraagje:
Ik ben alleenstaand (gescheiden , heb 1 volwassen kind) en heb wat spaarcenten, en wilde er voor zorgen dat mijn vriend -met wie ik geen officiële relatie heb- deze centen -stel dat ik plots zou komen te overlijden- volledig zou kunnen krijgen.
Kan zoiets? Moet dat via een notaris? Ik vernam dat er erg veel 'schenkingsrechten' zouden moeten betaald worden? Zijn er andere wettelijke methodes?
Dank voor uw antwoord
Ik ben alleenstaand (gescheiden , heb 1 volwassen kind) en heb wat spaarcenten, en wilde er voor zorgen dat mijn vriend -met wie ik geen officiële relatie heb- deze centen -stel dat ik plots zou komen te overlijden- volledig zou kunnen krijgen.
Kan zoiets? Moet dat via een notaris? Ik vernam dat er erg veel 'schenkingsrechten' zouden moeten betaald worden? Zijn er andere wettelijke methodes?
Dank voor uw antwoord
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Re: spaargeld toewijzen?
De notaris dient u in principe gratis advies te geven hieromtrent.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kind onterven kan nog steeds niet maar je kunt wel vrij beschikken over 1/2 daarnaast kun je je vriend maximaal bevoordelen denk dat het ongeveer 3/4 dat je kunt geven max aan uw vriend .
Is het niet zo dat je wel alles zou kunnen schenken aan je vriend. Kom je dan te overlijden kan de zoon z'n stuk opeisen, maar dit hoeft daarom niet?
Of je kan een bepaalde split doen, waarna je zoon dan zou kunnen zijn deel schenken aan uw vriend?
Of je kan een bepaalde split doen, waarna je zoon dan zou kunnen zijn deel schenken aan uw vriend?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ja maar als morgen het koppel uit elkaar gaat ben je mooi gezien . Je hebt alles weggeschonken . Een andere mogelijkheid is wegschenken terwijl jij de controle houd en de opbrengsten, aan het kapitaal kun je echter niet meer komen tenzij met toestemming van de begunstigde .
Ok bedankt voor de tips. Veel mogelijkheden, veel extra vragen. Een notaris contacteren is denk ik de eerste stap.