Spaarrente MeDirect gaat naar 1,2%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Spaarrente MeDirect gaat naar 1,2%
Dat kan u inderdaad doen.skate schreef: ↑11 januari 2023, 18:36 Kan ik speciaal een MeDirect Dynamic Sparen openen om hier het geld even op te storten en dan terugstorten op de MeDirect Fidelity Sparen Spaarrekening om zo te genieten van deze verhoging en de reeds gespaarde rente te behouden?
Of bestaat er een efficiëntere manier?
Wel opletten dat u hiervoor 2 gereglementeerde spaarrekeningen gebruikt of de vlieger gaat niet op.
Helaas zal u MeDirect op hun woord moeten geloven dat de berekening correct uitgevoerd is, want het overzicht in hun rentecalculator geeft -onbegrijpelijk maar waar- geen pro rate getrouwheidsrentes weer.

Tot slot ook even afwegen of het nu al de moeite is om 1 van uw 3 switches voor dit jaar aan op te gebruiken?
We zijn nog maar de 2de week van januari en waarschijnlijk komen er nog vele renteverhogingen aan als je de ECB hoort.
Deze is al bij al nog vrij beperkt, dus aan u de keus of u het ervoor over hebt, of niet.
Goed mogelijk dat er nog zo 2 kleine volgen in pakwek februari en maart, om dat ergens deze zomer plots 1 grote sprong te maken die helaas de 4de is dit jaar en dus aan uw neus voorbij gaat)...
Ik zeg het maar even omdat ze bij MeDirect niet verlegen zitten voor zo'n trucjes, afgaande op hun verleden.

Ik was inderdaad ook aan het twijfelen om nog even af te wachten...
En telt deze manier van handelen niet als 2 van de 3 switches? Want tenslotte verplaats je toch 2x het bedrag?
En telt deze manier van handelen niet als 2 van de 3 switches? Want tenslotte verplaats je toch 2x het bedrag?
Zelfde vraag als Skate.
Is het geld van mijn Fidelity naar mijn Dynamic overbrengen en de dag erna van Dynamic naar Fidelity gelijk aan 1 of aan 2 (van de 3 jaarlijks toegestane) bewegingen?
Zo jammer dat je hier rekening mee moet houden. Men houdt het lekker complex.
Is het geld van mijn Fidelity naar mijn Dynamic overbrengen en de dag erna van Dynamic naar Fidelity gelijk aan 1 of aan 2 (van de 3 jaarlijks toegestane) bewegingen?
Zo jammer dat je hier rekening mee moet houden. Men houdt het lekker complex.
Ik heb ook nog niet alles overgezet, omdat ik verwachte dat ze ook de rente van hun termijnrekeningen nog gingen verhogen. En dan klik ik het liever voor de langere termijn vast.
ik denk logischerwijs dat dit gezien wordt als 2 verrichtingen aangezien je 2x overschrijft.
Bij Belfius schrijven ze het duidelijk: 3x per rekening. Dat is ook in hun simulator beschreven. Dus denk ik dat het ook wettelijk is.
Dus als je een heen en terug switch doet hebt je bij beide rekeningen al 1 van de drie toegestemde jaarlijkse bewegingen gedaan.
Bij Medirect geen idee of ze dat volgen. Niks te doen met deze schaduwbanken, zelfs voor enkele honderden € meer rente.
Beter bij "schaduwbanken" (wat zijn dit?) dan bij aasgierbanken. Mijn gedacht 

Een vraag die frequent terug komt, telkens deze methode door iemand in herinnering gebracht wordt om toch al meteen weliswaar pro rata- van de hogere getrouwheidsinterest te kunnen genieten: het is wel degelijk 3 dergelijke overschrijvingen PER REKENING.
Hartelijk dank voor de antwoorden.
Een geruststelling!
Een geruststelling!