Spam herkennen
-
anonymous9
Re: Spam herkennen
Inderdaad: de spamfilter van gmail is een pak beter dan bijv die van outlook. Ook omgekeerd: het is uitzonderlijk dat gmail een mail als spam markeert terwijl dat niet zo is.
Inderdaad. Een oplossing zou zijn om een kost van 0,1 dollarcent per mail te vragen. Wereldwijd. Zorg dat je enkel mails binnenkrijgt van bedrijven of wat dan ook die georganiseerd zijn en die 0,1 cent effectief moet betalen.MoreOrLess schreef: ↑26 januari 2021, 16:45 Er worden zo ook lijsten verkocht met 100.000en of miljoenen mail adressen. Voor elk mail adres wordt dan bijv 0.001 USD betaald door de spammers. Er bestaat een ganse underground markt in.
Dan zullen de spammers het wel snel opgeven. Nu stuur je gratis mails, dus ze doen maar op. 1 miljard mails verzenden als er 4 dommeriken intrappen kunnen ze enorm veel geld verdienen.
Krijg elk jaar toch een spammail die nooit gefilterd wordt : er staat op AANSLAGbiljet te betalen binnen de 2 maanden
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb al sinds het begin van Gmail een account daar en ik ontvang 0 spam e-mails. Een tip die weinig mensen kennen is dat je willekeurig een . (Punt) in je mail adres kan zetten. Als ik iets koop, inschrijf of moet invullen gebruik ik he.nkie1984@gma... als ik mijn oma mail gebruik ik henkie1984@gma...
Alles komt binnen, maar het is verschrikkelijk makkelijk om een regel te maken om alle mails met een . (Punt). Te laten filteren/verwijderen/ect
Op deze manier heb je makkelijk 10 e-mailadressen tot je beschikking
Alles komt binnen, maar het is verschrikkelijk makkelijk om een regel te maken om alle mails met een . (Punt). Te laten filteren/verwijderen/ect
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
Nog veel meer zelfs...
Met adres voornaam.achternaam@gmail.com kan je ook altijd mails sturen naar voornaam.achternaam+watdanook@gmail.com. Het plusteken is letterlijk een plusteken, maar daarachter kan vanalles staan.
Ook handig om te categoriseren. Sommige bedrijven aanvaarden wel geen adressen met een plusteken.
Met adres voornaam.achternaam@gmail.com kan je ook altijd mails sturen naar voornaam.achternaam+watdanook@gmail.com. Het plusteken is letterlijk een plusteken, maar daarachter kan vanalles staan.
Ook handig om te categoriseren. Sommige bedrijven aanvaarden wel geen adressen met een plusteken.
-
telewerken
- Jr. Member

Eén probleem : waar ga je 10 mailadressen aanmaken? Dat gaat nergens meer denk ik.Henkie1984 schreef: ↑27 januari 2021, 10:07 I
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Sorry dat ik het principe niet correct uitgelegd krijg, als je email adres bij gmailtelewerken schreef: ↑27 januari 2021, 15:43 Eén probleem : waar ga je 10 mailadressen aanmaken? Dat gaat nergens meer denk ik.
henkiespaargidsbe@gmail... is kan je gebruik maken van
h.enkiespaargidsbe@gmail...
he.nkiespaargidsbe@gmail...
hen.kiespaargidsbe@gmail...
henk.iespaargidsbe@gmail...
henki.espaargidsbe@gmail...
henkie.spaargidsbe@gmail...
henkies.paargidsbe@gmail...
henkiesp.aargidsbe@gmail...
henkiespa.argidsbe@gmail...
henkiespaa.rgidsbe@gmail...
henkiespaar.gidsbe@gmail...
henkiespaarg.idsbe@gmail...
henkiespaargi.dsbe@gmail...
henkiespaargid.sbe@gmail...
henkiespaargids.be@gmail...
Ect
Al deze email adressen zijn volgens gmail gelijk en komen allemaal binnen bij henkiespaargidsbe@gmail... Maar voor spammers is henkiespaargidsbe@gmail... en h.enkiespaargidsbe@gmail... een wezenlijk verschil
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Dat is dan toch specifiek voor GMail. Want bv op Telenet, m'n adres is mét een punt tussen, en als je stuurt naar "zonder een punt tussen", dan kom je bij een naamgenoot uit ergens de kanten van Brugge. Vroeger regelmatig mails voor hem gekregen.
Maar het werkt, inderdaad. Heb net vanaf m'n werkmail een mail gestuurd naar een fout gespeld Gmail account van mezelf, met ergens willekeurig een punt er tussen, en hoera, deze is aangekomen.
Dus die trollen hier hoeven niet meer langs tempmail.ninja of zo maar kunnen gewoon eenzelfde mailadres gebruiken. Als het lang genoeg is hebben ze nog wel wat 'levens' voor de boeg hier als telkens het punt op een andere plek kan gezet worden. Kan je ook 2 punten inlassen, bv. tr.o.ll@gmail.com? En drie punten? En om de letter een punt? Dan zijn we hier nog niet aan de nieuwe patatten qua spammende trollen.
Maar het werkt, inderdaad. Heb net vanaf m'n werkmail een mail gestuurd naar een fout gespeld Gmail account van mezelf, met ergens willekeurig een punt er tussen, en hoera, deze is aangekomen.
Dus die trollen hier hoeven niet meer langs tempmail.ninja of zo maar kunnen gewoon eenzelfde mailadres gebruiken. Als het lang genoeg is hebben ze nog wel wat 'levens' voor de boeg hier als telkens het punt op een andere plek kan gezet worden. Kan je ook 2 punten inlassen, bv. tr.o.ll@gmail.com? En drie punten? En om de letter een punt? Dan zijn we hier nog niet aan de nieuwe patatten qua spammende trollen.
Hou natuurlijk rekening mee dat het punt en de plus in gmail adressen algemeen geweten is bij spammers. Het is niet zo moeilijk om het origineel email adres eruit te halen.
Het is ergens wel een optie om voor elke website een nieuw email adres met +naamvandewebsite te gebruiken, maar als een spammer zo'n email adres ziet kan die eenvoudig de plus en alles erna wegdoen hé.
Het kan dus prima werken om na te gaan of je geen spam krijgt van een of andere website waar je alweer moet aanmelden om een artikel te lezen of iets eenmalig wilt kopen, maar voor de echt spammer ben je eraan voor de moeite.
Temp email adressen, jullie hebben nog steeds een job.
Het is ergens wel een optie om voor elke website een nieuw email adres met +naamvandewebsite te gebruiken, maar als een spammer zo'n email adres ziet kan die eenvoudig de plus en alles erna wegdoen hé.
Het kan dus prima werken om na te gaan of je geen spam krijgt van een of andere website waar je alweer moet aanmelden om een artikel te lezen of iets eenmalig wilt kopen, maar voor de echt spammer ben je eraan voor de moeite.
Temp email adressen, jullie hebben nog steeds een job.