Sparen bij Fortis kost vanaf 1 jan 2009 geld
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Sparen bij Fortis kost vanaf 1 jan 2009 geld
Vandaag mijn rekeningafschriften van de Fortis bank laten afdrukken. Er is een extra bericht bij over de gewijzigde rentevoeten op de spaarrekening van Fortis.
Dit zijn de nieuwe tarieven vanaf 1 januari 2009
Basisinterestvoet = -0,5%
Aangroeipremie = +0.25%
Getrouwheidspremie = +0.25%
Zoals ik het begrijp moet je zelf gaan betalen om te kunnen sparen bij Fortis. Dit aan een rentevoet van -0.5%
Aangroeipremie = +0.25%
Zoals ik het begrijp moet je zelf gaan betalen om te kunnen sparen bij Fortis. Dit aan een rentevoet van -0.5%
Re: Sparen bij Fortis kost vanaf 1 jan 2009 geld
nee, die vetzakken delen gewoon mee dat hun basisrente daalt met 0,5%, maar zijn waarschijnlijk te beschaamd om te zeggen hoe miezerig weinig er dan nog overblijft!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
lol, ze hebben zich vergist. Waarschijnlijk zal de rente zakken en stijgen met de afgedrukte percentagesSmetje72 schreef: Vandaag mijn rekeningafschriften van de Fortis bank laten afdrukken. Er is een extra bericht bij over de gewijzigde rentevoeten op de spaarrekening van Fortis.
Aangroeipremie = +0.25%
Allesinds, lijkt me wel een leuk concept:
Er komt een klant protesteren in de bankfiliaal: "U gaat me geld afnemen omdat ik bij jullie spaar"
Zegt de bediende: "Nee meneer, als u trouw bij ons blijft sparen krijgt een aangroei en getrouwheidspremie die het eerste jaar uw basisintrest zo goed als volledig zal dekken."
;D
en naar waar gaat de RV als de bank meer dan 1660 euro negatieve intrest opstrijkt?
Naar reynders zijn zakken misschien ;)
Laatst gewijzigd door Roeland op 17 december 2008, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Waiting for the financial meltdown...
Fortis Bank

Mij zien ze er niet meer terug.

Fortïs bank, hoe kunnen we u helpen.
ja smetje , ge zijn niet de eersten de besten tikmie
aja nu lees ik het : smetje 72
aja nu lees ik het : smetje 72

Dit moet een vergissing zijn. Fortis is een van de beste banken voor de modale burger. Je krijgt er een goede service zowel wat verzekeringen als sparen-beleggen betreft. Hetgeen zich nu afspeelt rond de verkoop van de Bank aan BNP Paribas staat volledig buiten de operationele werking van de Bank. De werknemers werken hard net zoals vroeger. Ik ben daar nog nooit slecht behandeld, en ik kan vergelijken want was ook klant bij andere Belgische banken en het ging er daar heel wat onaangenamer aan toe. Wat de rentepolitiek betreft daar heeft geen enkele bank volledig vat op . De ECB beslist over de rente. Banken die vooruit willen ttz rendabel willen blijven moeten zich aanpassen. Er zijn toch nog voldoende internet rekeningen waar men een behoorlijke vergoeding krijgt ? Ik ben wel alert voor de hoogvliegers : remember Kaupthing Bank !!!!!!
LOL, beter vind ik nog:Campzie schreef: Fortis Bank![]()
FORTIS, mij zien ze nooit meer ..... TERUG

euh Fortis medewerker?Tristan schreef: Dit moet een vergissing zijn. Fortis is een van de beste banken voor de modale burger. Je krijgt er een goede service zowel wat verzekeringen als sparen-beleggen betreft. Hetgeen zich nu afspeelt rond de verkoop van de Bank aan BNP Paribas staat volledig buiten de operationele werking van de Bank. De werknemers werken hard net zoals vroeger. Ik ben daar nog nooit slecht behandeld, en ik kan vergelijken want was ook klant bij andere Belgische banken en het ging er daar heel wat onaangenamer aan toe. Wat de rentepolitiek betreft daar heeft geen enkele bank volledig vat op . De ECB beslist over de rente. Banken die vooruit willen ttz rendabel willen blijven moeten zich aanpassen. Er zijn toch nog voldoende internet rekeningen waar men een behoorlijke vergoeding krijgt ? Ik ben wel alert voor de hoogvliegers : remember Kaupthing Bank !!!!!!
Fortis medewerker (ex ja) . Maar dit doet niets ter zake want ik heb alle redenen om Fortis niet in mijn hart te dragen want ik heb vervroegd ontslag gekregen (+50) en ben nu werkloos dus waarom zou ik Fortis verdedigen. Neen ik ben nooit onheus behandeld in eender welk agentschap van Fortis!
JurgenG schreef:euh Fortis medewerker?Tristan schreef: Dit moet een vergissing zijn. Fortis is een van de beste banken voor de modale burger. Je krijgt er een goede service zowel wat verzekeringen als sparen-beleggen betreft. Hetgeen zich nu afspeelt rond de verkoop van de Bank aan BNP Paribas staat volledig buiten de operationele werking van de Bank. De werknemers werken hard net zoals vroeger. Ik ben daar nog nooit slecht behandeld, en ik kan vergelijken want was ook klant bij andere Belgische banken en het ging er daar heel wat onaangenamer aan toe. Wat de rentepolitiek betreft daar heeft geen enkele bank volledig vat op . De ECB beslist over de rente. Banken die vooruit willen ttz rendabel willen blijven moeten zich aanpassen. Er zijn toch nog voldoende internet rekeningen waar men een behoorlijke vergoeding krijgt ? Ik ben wel alert voor de hoogvliegers : remember Kaupthing Bank !!!!!!
Blijkbaar wel ja. Ik kan met recht en rede even negatief zijn over Fortis als Tristan maar Fortis heeft zichzelf al genoeg beschadigd dus laat ik het maar. Het enige wat ik erover kwijt wil is dat er blijbaar veel verschil zit tussen de kantoren onderling.
Ik neem aan dat dit topic over het 'gewone' spaarboekje gaat en niet over hun internetspaarrekening?
Zoals bij elke bank zeker.
Bij het klassieke spaarboekje zakt iedereen. Het zijn enkel de internetrekeningen die nog een deftge vergoeding betalen (voorlopig want dit is ook niet houdbaar, na 1 januari zullen er wel meer zijn die ook hun rente zullen verlagen)
Bij het klassieke spaarboekje zakt iedereen. Het zijn enkel de internetrekeningen die nog een deftge vergoeding betalen (voorlopig want dit is ook niet houdbaar, na 1 januari zullen er wel meer zijn die ook hun rente zullen verlagen)
Ik ben blij voor u dat u (nog steeds) positieve ervaringen hebt met deze bank (uw ex-werkgever) en geloof graag dat u er ook voor een goede klantenservice zorgde toen u er nog werkte.Tristan schreef: Je krijgt er een goede service zowel wat verzekeringen als sparen-beleggen betreft.
Maar spijtig genoeg kan dit niet gezegd worden van alle fortiskantoren, en fortismedewerkers.
Ik ben er zelf nooit klant geweest, maar een groot deel van mijn familie wél.
Zo heb ik er vrij recent uitermate slechte ervaringen gehad ivm een gedeelde volmacht over de rekeningen van mijn ouders, toen die hun laatste levensmaanden niet meer bekwaam waren.
Ook veel vroeger had ik reeds in hetzelfde kantoor slechte ervaringen met een door de Vrederechter geplaatste som op een "geblokkeerde" rekening van een minderjarige.
Deze rekening bleek achteraf helemaal niet "geblokkeerd" te zijn geweest door een fout van Fortismedewerkers, met grote problemen als gevolg.
ik weet uit persoonlijke ervaring dat er een bejaarde dame ,-- mijn tante,die me nu advies gevraagd heeft ivm de crisis --al twee jaar 250000€ !!!( van de verkoop van een huis) op een zichtrekening heeft staan bij Fortis zonder enige vraag vanuit het kantoor om hier een meer rendabele oplossing voor te zoeken, behalve haar een kasbon van fortis voor te stellen met een duurtijd van tien jaar voor het hele bedrag.
Iets dat ze gezien haar leeftijd ( 82 jaar) wat te lang vond.Toen wou ze dat ik eens naar haar financiën kwam zien.
De bank had gezegd dat het zo het meest opbracht.
ik heb de filiaalhouder hierover bevraagd en die zegt doodleuk dat ze bij elk bankbezoek een tas koffie heeft gekregen dus dat ze goed voor haar gezorgd hebben.
Hoeveel rente heeft die man de laatste jaren al verdiend met dat geld???
Dit is dus gewoon misbruik maken van een oude dame, toppunt is dat toen ik met haar daar al haar geld wou gaan overschrijven naar een andere bank ze enkele getuigen hebben gezocht om haar toerekeningsvatbaarheid te betwisten, dit vonden ze blijkbaar geen probleem toen het op de zichtrekening bleef staan.
Ze heeft zich zelf goed geweerd tegen deze bewering, ze kent niets van banken maar is zeker niet dement of zo.
Gewoon naiëf vertrouwen gehad in FORTIS.
Gewoon SCHANDALIG
Ik hoop dat iedereen er alles weghaalt.
Iets dat ze gezien haar leeftijd ( 82 jaar) wat te lang vond.Toen wou ze dat ik eens naar haar financiën kwam zien.
ik heb de filiaalhouder hierover bevraagd en die zegt doodleuk dat ze bij elk bankbezoek een tas koffie heeft gekregen dus dat ze goed voor haar gezorgd hebben.
Dit is dus gewoon misbruik maken van een oude dame, toppunt is dat toen ik met haar daar al haar geld wou gaan overschrijven naar een andere bank ze enkele getuigen hebben gezocht om haar toerekeningsvatbaarheid te betwisten, dit vonden ze blijkbaar geen probleem toen het op de zichtrekening bleef staan.
Ze heeft zich zelf goed geweerd tegen deze bewering, ze kent niets van banken maar is zeker niet dement of zo.
Gewoon SCHANDALIG
als dat waar is...kingsfan schreef: ik weet uit persoonlijke ervaring dat er een bejaarde dame ,-- mijn tante,die me nu advies gevraagd heeft ivm de crisis --al twee jaar 250000€ !!!( van de verkoop van een huis) op een zichtrekening heeft staan bij Fortis zonder enige vraag vanuit het kantoor om hier een meer rendabele oplossing voor te zoeken, behalve haar een kasbon van fortis voor te stellen met een duurtijd van tien jaar voor het hele bedrag.
Gewoon SCHANDALIG
Dit zijn echt misdadige praktijken

Laatst gewijzigd door Roeland op 20 december 2008, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Waiting for the financial meltdown...