Sparen en beleggen voor een kind
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Sparen en beleggen voor een kind
Hoi,
ik heb een kleuter in huis en zou ervoor willen zorgen dat hij voor later een appeltje voor de dorst heeft.
Ik zou meer rendement willen hebben dan een spaarrekening.
Daarom zou ik met het geld van z'n spaarrekening geregeld obligaties willen kopen en verkopen (indien rendabel).
Kan ik zomaar geld van z'n spaarrekening halen en beleggen? Kan ik obligaties kopen op zijn naam? Hoe gaat dat bij Fortis of KBC?
Groetjes en bedankt voor jullie antwoorden.
ik heb een kleuter in huis en zou ervoor willen zorgen dat hij voor later een appeltje voor de dorst heeft.
Ik zou meer rendement willen hebben dan een spaarrekening.
Daarom zou ik met het geld van z'n spaarrekening geregeld obligaties willen kopen en verkopen (indien rendabel).
Kan ik zomaar geld van z'n spaarrekening halen en beleggen? Kan ik obligaties kopen op zijn naam? Hoe gaat dat bij Fortis of KBC?
Groetjes en bedankt voor jullie antwoorden.
-
Joker
Re: Sparen en beleggen voor een kind
Ik zou alles mooi op je eigen naam houden, zodat je vrij kan doen wat je wil.
In een excel bestandje kan je dan zelf bijhouden wat voor de kids is.
ikzelf spaar via spaarverzekering, aankoop fondsen , gewone e-spaar. Alles op eigen naam.
vergeet de cera vennoten niet voor de kids: mooi rendement en voordelen. (deze zijn dan wel op hun naam)
groeten
ikzelf spaar via spaarverzekering, aankoop fondsen , gewone e-spaar. Alles op eigen naam.
vergeet de cera vennoten niet voor de kids: mooi rendement en voordelen. (deze zijn dan wel op hun naam)
groeten
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat je alles op eigen naam houdt lijkt evident, hoorde al verhalen van ouders die niet aan het geld konden om er interessantere beleggingen mee te doen.
Kan je wel wat meer uitleg geven over die cera vennoten, waarom zou je daarvoor intekenen en hoe kan dat nog?
Kan je wel wat meer uitleg geven over die cera vennoten, waarom zou je daarvoor intekenen en hoe kan dat nog?
Heb geen kinderen maar zou het ook op de eigen naam houden.Joker schreef: Ik zou alles mooi op je eigen naam houden, zodat je vrij kan doen wat je wil.
groeten
Trouwens, ipv geld te geven aan je kind kan vastgoed iets veel beter zijn.
Een dak moeten ze toch boven hun hoofd hebben.
Dus eventueel kan je een huis kopen en dat verhuren tot je kind alleen wil gaan wonen. Das een mooie belegging.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ben ik mee akkoord. Als je je kinderen kunt helpen met het verkrijgen van een eigendom, bescherm je hen tegen armoede. Niet vergeten dat al de economisten er van uit gaan dat het aandeel vastgoedbezitters er in België de komende jaren op achteruit zal gaan en België zal verschuiven naar een huurdersmarkt (zoals in de buurlanden).cp1234 schreef:Heb geen kinderen maar zou het ook op de eigen naam houden.Joker schreef: Ik zou alles mooi op je eigen naam houden, zodat je vrij kan doen wat je wil.
groeten
Trouwens, ipv geld te geven aan je kind kan vastgoed iets veel beter zijn.
Een dak moeten ze toch boven hun hoofd hebben.
Dus eventueel kan je een huis kopen en dat verhuren tot je kind alleen wil gaan wonen. Das een mooie belegging.
-
Joker
Contacteer hiervoor een KBC bank. Je hoeft er nog geen klant te zijn. Je moet hiervoor wel een spaarrekening openen op de naam vh kind. Dus dit geld is niet meer vrij voor je. Maar is toch beperkt.kurtie schreef:Dat je alles op eigen naam houdt lijkt evident, hoorde al verhalen van ouders die niet aan het geld konden om er interessantere beleggingen mee te doen.
Max instap cera is 1200 euro per vennoot. De jaarlijkse voordelen zijn interessant (intrest + andere)