Sparen voor kind
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Sparen voor kind
Hallo,
Ik zou een spaarrekening willen openen voor mijn pas geboren dochter. Weet er iemand goeie suggesties? Rabobank gift account is afgeschaft, Jongeren en babyrekeningen brengen eigenlijk niet veel extra op. weet niet meteen wat kiezen. Ofwel maakt de keuze niet veel uit, tis allemaal niet zo goed :-).
Ik zou een spaarrekening willen openen voor mijn pas geboren dochter. Weet er iemand goeie suggesties? Rabobank gift account is afgeschaft, Jongeren en babyrekeningen brengen eigenlijk niet veel extra op. weet niet meteen wat kiezen. Ofwel maakt de keuze niet veel uit, tis allemaal niet zo goed :-).
Re: Sparen voor kind
https://thehappyinvestors.nl/geld-beleggen-kind/
Sparen voor een pasgeboren kind lijkt me bij uitstek iets voor de lange termijn.
In de huidige context is sparen via een spaarrekening wel het laatste waar ik dan aan zou beginnen.
Een oplossing met gegarandeerd verlies voor beide partijen.
Ik zou het eerder zoeken in de richting van een ETF-trackers waar je periodiek een vast bedrag op bijstort.
Sparen voor een pasgeboren kind lijkt me bij uitstek iets voor de lange termijn.
In de huidige context is sparen via een spaarrekening wel het laatste waar ik dan aan zou beginnen.
Een oplossing met gegarandeerd verlies voor beide partijen.
Ik zou het eerder zoeken in de richting van een ETF-trackers waar je periodiek een vast bedrag op bijstort.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier loopt een ag free invest plan. Meer opbrengst dan boekje, geen risico want tak 21, de afgelopen jaar telkens 2% netto, dit jaar 1,80%
je hebt ook de http://carldeboom.be/babyspaargids/ van de teruggekeerde Carl 

Sparen voor je kind doe je best met een op uw naam spaarboekje.
Als het kind later het verdiend om het spaargeld te krijgen, kan je het hem of haar geven, zou hou je de volledige controle over uw geld.En zo heb je nooit het gezaag van je kid om iets van """ zijn """ geld te krijgen om iets te kopen als ze nog minderjarig zijn.
Als het kind later het verdiend om het spaargeld te krijgen, kan je het hem of haar geven, zou hou je de volledige controle over uw geld.En zo heb je nooit het gezaag van je kid om iets van """ zijn """ geld te krijgen om iets te kopen als ze nog minderjarig zijn.
Niemand verplicht je hen over het spaarbedrag in te lichten tot jij denkt dat de tijd van overdracht gekomen is.
Wat niet weet kan ook niet gebruikt worden en ook niet over gezaagd.
Sparen op eigen naam voor die kinderen is geen slecht idee maar daar staat dan weer tegenover dat als je als ouder iets overkomt voor je kinderen het in handen krijgen het gewoon nog 100% jouw spaargeld is waar ze volledige erfrechten op betalen. Als dat een gewoon spaarboekjes is met een lage intrest en jaren oplopende inflatie verminderd met de erfenisrechten zou het wel eens een mager beestje kunnen zijn.
Dan heb je waarschijnlijk meer gespaard voor de Staat dan voor je eigen kind(eren).
Sparen op eigen naam voor die kinderen is geen slecht idee maar daar staat dan weer tegenover dat als je als ouder iets overkomt voor je kinderen het in handen krijgen het gewoon nog 100% jouw spaargeld is waar ze volledige erfrechten op betalen. Als dat een gewoon spaarboekjes is met een lage intrest en jaren oplopende inflatie verminderd met de erfenisrechten zou het wel eens een mager beestje kunnen zijn.
Dan heb je waarschijnlijk meer gespaard voor de Staat dan voor je eigen kind(eren).
-
- Newbie
- Contacteer:
Zeer juist Jef, men zal op die manier niet meer gespaard hebben voor de Staat, maar er zal toch een aardig stukje successierechten richting de bodemloze put gaan. Dit moet men koste wat kost vermijden ook al betekent dit een beetje controle loslaten.Jefdewit schreef: ↑16 juli 2020, 15:21 Niemand verplicht je hen over het spaarbedrag in te lichten tot jij denkt dat de tijd van overdracht gekomen is.
Ingeval van sparen op naam van een minderjarig kind, kan men kiezen om het kind daarover in onwetendheid te houden, maar niet meer zodra het 18 jaar is. Want zodra de meerderjarigheid bereikt is, zal de bank deze zélf op de hoogte brengen.
Zelf ondervonden met een vrij groot spaarbedrag dat door de grootmoeder vastgezet werd op naam van haar toen nog minderjarige kleinzoon. (En spijtig genoeg ook ondervonden dat 18-jarigen niet altijd rijp genoeg zijn om daar verstandig mee om te gaan, hoe goed je eigen voorbeeld ook was).
Zelf ondervonden met een vrij groot spaarbedrag dat door de grootmoeder vastgezet werd op naam van haar toen nog minderjarige kleinzoon. (En spijtig genoeg ook ondervonden dat 18-jarigen niet altijd rijp genoeg zijn om daar verstandig mee om te gaan, hoe goed je eigen voorbeeld ook was).
Goed onderhandelen met de makelaar qua instapkosten e:)Ihavenoidea schreef: ↑16 juli 2020, 15:41Verlies je daar niet redelijk wat kosten op? Doe je dat dan maandelijks?
Méér dan 50.000 euro is al een serieus spaarbedrag, successie is eigenlijk te verwaarlozen dan.delaby schreef: ↑16 juli 2020, 18:56Zeer juist Jef, men zal op die manier niet meer gespaard hebben voor de Staat, maar er zal toch een aardig stukje successierechten richting de bodemloze put gaan. Dit moet men koste wat kost vermijden ook al betekent dit een beetje controle loslaten.Jefdewit schreef: ↑16 juli 2020, 15:21 Niemand verplicht je hen over het spaarbedrag in te lichten tot jij denkt dat de tijd van overdracht gekomen is.
In rechte lijn
vanaf 0.01 tot en met 50.000 = 3%
vanaf 50.000,01 tot en met 250.000 = 9%
vanaf 250.000, = 27%
Een alternatief voor een klassieke spaarrekening zou een TAK21 spaarverzekering kunnen zijn, AG heeft specifiek voor dat doel een spaarverzekering (Yongo Moon). Voordelen: gegarandeerd rendement van 0,5% plus eventuele winstdeelname, geen instap of beheerkosten, staat op naam van het kind, je kiest de einddatum tussen 18 en 24 jaar, geen roerende voorheffing, je beslist zelf wanneer en hoeveel je spaart. Nadelen: het is een verzekering dus 2% instaptaks, bij uitstappen voor 18 jaar zijn er uitstapkosten.Lanius schreef: ↑16 juli 2020, 09:33 Hallo,
Voor meer rendement wil zul je naar een of andere belegging of verzekering (zonder garantie) moeten kijken. AG heeft in dezelfde categorie ook een TAK23 spaarverzekering maar indien je dan toch kiest voor een hoger risico, kun je beter zelf beleggen in iets met lagere kosten.
Als ik al zou sparen voor kinderen en kleinkinderen mogen ze, indien ze dit zouden eisen, die som integraal hebben als ze 18 jaar zijn.Nefertari schreef: ↑16 juli 2020, 19:20 Ingeval van sparen op naam van een minderjarig kind, kan men kiezen om het kind daarover in onwetendheid te houden, maar niet meer zodra het 18 jaar is. Want zodra de meerderjarigheid bereikt is, zal de bank deze zélf op de hoogte brengen.
Het zou me ook niets kunnen schelen wat ze er dan mee doen.
Loopt het fout af met dat bedrag is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Gevolgen van hun eigen beslissing. Hebben ze direct hun eerste grote les geleerd dat je de daden van eigen verantwoordelijkheid moet leren dragen.
Ik zou niet de intentie hebben om voor hen te sparen zodat ik ze dan daarna kan betuttelen en moet zeggen, laat staan opleggen, wat ze met dat geld moeten doen.
Vanuit dat uitgangspunt heb je nu gelijk (ik heb geen glazen bol jhoe de successie jaren na corana zal geregeld worden).
Ik vind 50.000 € sparen na 18 jaar wel geen groot spaarbedrag. Dat is nog geen 250 €/maand exclusief kapitalisatie gerekend.
Maar dat is inderdaad een ander verhaal en uitgangspunt.
Bedankt voor de reacties.