speculatietaks op aandelen
TIP
Re: speculatietaks op aandelen
Er wordt nergens gesproken over een optiecontract dat 100 eenheden bevat... Bent u zeker dat u hier op dit forum wel op uw plaats bent?
- woodpecker
- Newbie
Dat antwoord laat ik aan een expert als u over.... feit is dat jij mijn punt niet begrijpt maar soit ik zal een keer opnieuw proberen:Poldermol schreef:Bent u zeker dat u hier op dit forum wel op uw plaats bent?
ik koop bv 2 opties in 2016 (das toch simpeler niet?)1 aan bv 50dus waarde 5000€ en laat deze volledig leeglopen. Ik heb chance want ik koop nog een optie aan 10 = 1000€ en verkoop deze aan 60. dus 5000€ winst (transactiekosten worden bv door een actie volledig terugbetaald..)
Mijn rendement is dan 0 maar toch betaal ik peeterstaks..... Hoeveel poldermol? That's the question mol...
Dat was de vraag niet van de vraagsteller. Vraagsteller had het over 99 verliestrades a 5.000 EUR.
- woodpecker
- Newbie
Komaan nog een keer:Poldermol schreef:Dat was de vraag niet van de vraagsteller. Vraagsteller had het over 99 verliestrades a 5.000 EUR.
99X opties gekocht en allemaal verliezers, gemiddeld verlies 50,5 : totaal verlies 5000€
1X optie gekocht en 3000 € winst (een echter winner dus in dit fictief voorbeeld)
VRAAG was : betaal ik SPECULATIETAKS op deze verrichtingen?
JA
(en in ondergeschikte orde : 33% op 3000 euro , als de aankoop na 2015 is en de verkoop binnen de 6 maanden )
(en in ondergeschikte orde : 33% op 3000 euro , als de aankoop na 2015 is en de verkoop binnen de 6 maanden )
- woodpecker
- Newbie
Dankjewel Paul, dit vreesde ik al...Welke belegger wil nu nog dat risico nemen met een hoop verliestrades en dan enkel de winners belast?paul schreef:JA
+1
Als het dan nog jaarlijks op uw rendement was kon ik er nog mee leven maar dit slaat toch nergens op?
tot ze vaststellen dat die verwachte opbrengst van 34 miljeoen slecht 0,34 eurocent gaan zijn. Dan zullen wij nog wat anders mogen verwachten
Neen, echt niet. Doe anders eerst opzoekwerk om geen foute dingen te komen vertellen:paul schreef:
In Nederland wordt de opbrengst van je aandelen, en intresten gewoon bij je inkomen geteld ( althans een groot stuk ). Meestal een pak nadeliger dan belgie
De speculatietaks bestaat in luxemburg al jaren ( ook vanaf 6 maanden ) en dat wordt daar ook bij je inkomgen geteld, ook een pak nadeliger.
http://aandelenkopen.nl/aandelen/aandelenbelasting/" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkel bij een aanmerkelijk belang van +5%. De kleine belegger kan doen en laten wat hij wil. Alleen moet er 1,2% vermogensbelasting betaald worden over heel het vermogen met een vrijstelling ven 21330 euro per persoon en de eerste woning is ook vrijgesteld. (volgens collega, die heeft zijn huis een tijd geleden afbetaald)
En de actieve belegger is dus vanaf januari beter af in Nederland.
"1,2% vermogensbelasting betaald worden over heel het vermogen met een vrijstelling ven 21330 euro per persoon en de eerste woning is ook vrijgesteld"
Niet elke spaargidser zal daar voordeel bij doen.
Waarom zouden er zoveel Hollanders anders in de belgische grensstreek wonen.
Als Michel 1 hier zoiets zou invoeren, het Kot zou te klein zijn denk ik, Karel van Sweetveldt zou zijn achterban nog een meer uitgepeste citroen voelen, met hun "witte" kassas.
Niet elke spaargidser zal daar voordeel bij doen.
Waarom zouden er zoveel Hollanders anders in de belgische grensstreek wonen.
Als Michel 1 hier zoiets zou invoeren, het Kot zou te klein zijn denk ik, Karel van Sweetveldt zou zijn achterban nog een meer uitgepeste citroen voelen, met hun "witte" kassas.
Als ik zelf zou mogen kiezen dan zou ik liever het hollands systeem hebben. Geen beurstaks, geen speculatietaks, 15%RV...
Vanaf een vermogen van21330 kan je al gaan afdokken.
Als je 35 jaar met de beurs bezig bent, kan je in bepaalde gevallen bij datvermogen een paar nullen bijzetten en kan je meer gaan betalen per jaar aan vermogensbelasting dan sommige op een jaar verdienen met heel hard te werken voor het patronaat.
Als je 35 jaar met de beurs bezig bent, kan je in bepaalde gevallen bij datvermogen een paar nullen bijzetten en kan je meer gaan betalen per jaar aan vermogensbelasting dan sommige op een jaar verdienen met heel hard te werken voor het patronaat.
-
- VIP member
- Contacteer:
40.000 op de rekening en de rest in het huis, daarna is het tijd om te gaan leven
(dat is wat ik hoor op alle verjaardagen als den hollander zijnde) 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
dan kunnen ze het beter in goud steken en thuis ergens ( onder de grond of zo ) bewaren .
-
- VIP member
- Contacteer:
Denk dat je hier precies een groot cultureel verschil te pakken hebtpaul schreef:dan kunnen ze het beter in goud steken en thuis ergens ( onder de grond of zo ) bewaren .

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- woodpecker
- Newbie
http://marktgevoel.nl/beleggen/speculatietaks.html" onclick="window.open(this.href);return false;