speculatietaks op aandelen
TIP
Re: speculatietaks op aandelen
een vastgoed aandeel verkoop je zowiezo toch niet binnen de 6mnd ?
tenzij je zegt : efkes instappen om dividend op te strijken en vervolgens er terug uit.
tenzij je zegt : efkes instappen om dividend op te strijken en vervolgens er terug uit.
Nieuwe verrassing: Quest for Growth ontsnapt ook aan de taks!! QfG is officieel een instelling voor collectieve beleggingen. Andere holdings (GIMV, Sofina, ...) vallen uit de boot
Straks zijn er meer uitzonderingen dan 'normale' gevallen. Wie ging de belastingen weer vereenvoudigen?
Straks zijn er meer uitzonderingen dan 'normale' gevallen. Wie ging de belastingen weer vereenvoudigen?
Toont nog maar eens aan dat deze regering/ministers totaal geen benul hebben met wat ze bezig zijn. Dit gedrocht krijgt alleen maar meer misvormingen...
Is gewoon puur een pest belasting.
Is gewoon puur een pest belasting.
Taxshift is zonet gestemd in de Kamer. Tijdens debat in de plenaire heb ik geen vragen gehoord over de kleine beleggerstaks waartegen nochtans duizenden geprotesteerd hebben. Waarschijnlijk zullen een aantal nu met hun voeten stemmen.
Idd. Een goeie trader heeft niets meer te zoeken in dit land. Naar Nederland verhuizen kan veel belasting besparen volgend jaar.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad, dan is het gewoon in te vullen in Box 3.
En dan betaal je gewoon jaarlijks 1,2% op jouw kapitaal.
En dan betaal je gewoon jaarlijks 1,2% op jouw kapitaal.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Must see: speculatietaks-debat of "kleine beleggertaks-debat" georganiseerd door LYNX: https://youtu.be/0owj3OZzCaY" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zwaar opvalt is wat voor een NVA-gattenlikker die VOKA-hoofdecomoom is … Unbelievable.
Wat zwaar opvalt is wat voor een NVA-gattenlikker die VOKA-hoofdecomoom is … Unbelievable.
Iemand ervaring met die CFD's (Contract For Difference) die Dirk Vandycke van Chartmill aanhaalde? Lijkt een soort omzeiling van een aandelenpositie op contractbasis, al dan niet met hefboom, maar wel met een intrestkost omdat de tussenpersoon deze dienst aanbiedt en uiteraard de positie's in jouw plaats aanhoudt. Maar ik veronderstel dat je dan geen beurstaks meer hebt? Bij aankoop en verkoop toch al gauw een halve percent. Op Wikipedia zie ik België niet bijstaan. Hangt van je broker af neem ik aan?
Geen ervaring wegens te binair en speculatief. Maar je kan altijd de website van CFD Trading van WH SelfInvest raadplegen.
uglyduck schreef:Iemand ervaring met die CFD's (Contract For Difference) die Dirk Vandycke van Chartmill aanhaalde? Lijkt een soort omzeiling van een aandelenpositie op contractbasis, al dan niet met hefboom, maar wel met een intrestkost omdat de tussenpersoon deze dienst aanbiedt en uiteraard de positie's in jouw plaats aanhoudt. Maar ik veronderstel dat je dan geen beurstaks meer hebt? Bij aankoop en verkoop toch al gauw een halve percent. Op Wikipedia zie ik België niet bijstaan. Hangt van je broker af neem ik aan?
Een "Peeterstaks" zal je normaal wel moeten betalen , als je he binnen de 6 maanden verkoopt en die zal veel zwaarder doorwegen dan die 2 x 0,27% beurstaks
Zolang het over "wit" geld gaat (wat hoe langer hoe meer het geval zal zijn) zou ik mij er toch niet teveel zorgen over maken.paul schreef:insider schreef:de laatste optie was mijn bedoeling ; van mijn referentierekening geld overschrijven naar Degiro. Levert dat problemen op denk je ?
Omgekeerd wel van een buitenlandse rekening naar een belgische rekening, boven een bepaald GEHEIM bedrag kan je het gaan uitleggen aan je bank
Die limiet verschilt van bank tot bank en is top sekret, om te vermijden dat men daar onderblijft ( afhanklijk van klant tot klant )
slimmeriken met 100 overschrijvingen per jaar voor een klein bedreag zijn er aan voor de moeite, er staat een teller op
( verplichte controle van de fiscus )
Den tijd dat een buitenlandse rekening synoniem was voor zwart of grijs geld, behoort nu eenmaal tot het verleden.
ja, maar er zouden er nog altijd een aantal zijn die proberen geld uit een "paradijs" naar belgie ( ook nog een ex-belastingparadijs soms ) over te schrijven.
Binnen een paar jaar is alles uitgewisseld en dan stelt zich geen enkel probleem meer.
Denk dat de vragen van de banken dan ook binnen een paar jaar wegvallen.
vanaf 01-01-2016 begint luxemburg met de uitwisseling van gevens over aandelen en co ( uitvoering in september 2017 )
vanaf 01-01-2015 begint luxemburg met de uitwisseling van de intresten ( uitvoering maart 2017 dacht ik )
Binnen een paar jaar is alles uitgewisseld en dan stelt zich geen enkel probleem meer.
Denk dat de vragen van de banken dan ook binnen een paar jaar wegvallen.
vanaf 01-01-2016 begint luxemburg met de uitwisseling van gevens over aandelen en co ( uitvoering in september 2017 )
vanaf 01-01-2015 begint luxemburg met de uitwisseling van de intresten ( uitvoering maart 2017 dacht ik )
Ik ben er redelijk van overtuigd dat je totaal geen kleine beleggerstaks verschuldigd zal zijn, want je verkoopt mijn inziens namelijk geen beursgenoteerd effect. Dit was ook de reden dat Dirk Vandycke dit instrument als alternatief aanhaalde in het debat. Je gaat een contract aan met een tegenpartij. Het lijkt me natuurlijk wel zo dat deze producten, ook als er geen hefboom of margin gebruikt wordt intrinsiek minder transparant zijn voor de kleine belegger en daarom ook waarschijnlijk risicovoller zijn. Het is pervers dat een taks om zogezegd speculatie tegen te gaan, de mensen juist doet zoeken naar obscure manieren om aan "onrecht" te ontsnappen.paul schreef:uglyduck schreef:Iemand ervaring met die CFD's (Contract For Difference) die Dirk Vandycke van Chartmill aanhaalde? Lijkt een soort omzeiling van een aandelenpositie op contractbasis, al dan niet met hefboom, maar wel met een intrestkost omdat de tussenpersoon deze dienst aanbiedt en uiteraard de positie's in jouw plaats aanhoudt. Maar ik veronderstel dat je dan geen beurstaks meer hebt? Bij aankoop en verkoop toch al gauw een halve percent. Op Wikipedia zie ik België niet bijstaan. Hangt van je broker af neem ik aan?
Een "Peeterstaks" zal je normaal wel moeten betalen , als je he binnen de 6 maanden verkoopt en die zal veel zwaarder doorwegen dan die 2 x 0,27% beurstaks
Uit het debat bleek dat minister Van Overtveldt totaal niet begrijpt wat het verschil is tussen volatiliteit en liquiditeit. Uit een vooraf gegeven verklaring meent de minister dat de speculatietaks de speculatie en de volatiliteit op de markten zal reduceren … Niets is minder waar. Door minder handel (particulieren goed voor ± 7 à 8% in Brussel) gaat de liquiditeit afnemen, en dus de volatiliteit verder toenemen. Zowat iedereen (behalve die VOKA-gatlikker) beaamde dat de invoering van deze kleine beleggertaks een financiële aderlating gaat zijn voor eenieder. Die gast van het VOKA bleef maar zeiken over de taxshift, waar dit debat niet over ging. De beurstaks gaat meer geld verliezen dan dit gedrocht gaat opbrengen. Zowat elke belegger gaat proberen te vermijden dat je binnen 6 maanden handelt omdat een belegger per definitie een intelligent wezen is. Transacties en dus ook BTW, en werkgelegenheid gaat verloren gaan. Onzekerheid wordt gecreëerd, wat resulteert in slechtere financiering voor onze bedrijven, waar mogelijk grote spelers ons land gaan mijden. De witte kassa kan men uitstellen, maar de speculatietaks niet. Ik blijf het hallicunant vinden hoe achterlijk onze regering handelt.
Als particulieren maar goed zijn voor 7 a 8% van de handel in Brussel, dan gaat de impakt van de taxshift bijzonder klein zijn op de liquiditeit. Zelfs al halveert het aantal transacties van particulieren dan zal dat maar 4% van de totale handel uitmaken.