Ssangyong Grand Tivoli
Re: Ssangyong Grand Tivoli
Is het probleem van mijn bijstand zelfs al is mijn voertuig ouder dan 10 j.
Al ervaringen achter de rug met premium dealer netwerken hoor.
Voor iets onnozels geen probleem, iets deftig is terug naar den Belgique.
Premium service?
Mijn Hyundai Santa Fe ziet heden alleen de garage (niet merk) voor onderhoud.
Geen ander gedoe hoor.
Een ander vb van geen gedoe.
Bij premium merken en trekken van aanhanger plots een hoop opties die er bij komen.
Bij die uit het Oosten is dat al standaard voorzien, 2 ton trekgewicht is auto al uitgerust.
Bij de premium, zwaardere batterij, alternator, extra radiator enz.
Ga maar eens deftig de optie lijst lezen bij bijv. Mercedes wanneer trekhaak af fabriek wordt geplaatst.
Nen jonge 2 hands uit Duitsland en aanhanger (+750 kg) er achter gegarandeerd brokken na een tijd, maar niet als je die opties laat plaatsen als al mogelijk.
Dus komen we bij het punt het ene gebruik is het andere niet.
En wat is dan uw keuze ...............
Estate Guru believer.
Re: Ssangyong Grand Tivoli
Eerst uitklaren of je huidige wagen niet herstellen een economisch verstandige optie is (denk het niet).
Waarschijnlijk heb je met een nieuwe motor een bovengemiddeld betrouwbare wagen.
Dan een balans opstellen, S-Y Grand ... t.o.v. alternatieven, rekening houdend met taksen, verkoopswaarde, verbruik, risico faillissement constructeur, ...
Ervan uigaand dat je, net als ik, je botten veegt aan de prestige van het merk.
Waarom geen 2dehands stationwagon?
Conventionele merken geven ook soms (speciale acties of optioneel) garantie langer dan 2 jaar.
Als je een tweedehands van een particulier kan vinden met nog 1 of 2 jaar verlenge "fabrieksgarantie" kan je een goed koopje doen.
Of een oudere 2dehands? Ik vermoed dat je op een wagen van 29K een full omnium neemt. Niet nodig op oudere 2dehands, en met het geld dat je hierdoor bespaart kan je makkelijk eventuele probleempjes (buiten het dealernetwerk) laten herstellen.
Voor 29K zijn er onbeperkte mogelijkheden, ook in niet-franse merken.
Waarschijnlijk heb je met een nieuwe motor een bovengemiddeld betrouwbare wagen.
Dan een balans opstellen, S-Y Grand ... t.o.v. alternatieven, rekening houdend met taksen, verkoopswaarde, verbruik, risico faillissement constructeur, ...
Ervan uigaand dat je, net als ik, je botten veegt aan de prestige van het merk.
Waarom geen 2dehands stationwagon?
Conventionele merken geven ook soms (speciale acties of optioneel) garantie langer dan 2 jaar.
Als je een tweedehands van een particulier kan vinden met nog 1 of 2 jaar verlenge "fabrieksgarantie" kan je een goed koopje doen.
Of een oudere 2dehands? Ik vermoed dat je op een wagen van 29K een full omnium neemt. Niet nodig op oudere 2dehands, en met het geld dat je hierdoor bespaart kan je makkelijk eventuele probleempjes (buiten het dealernetwerk) laten herstellen.
Voor 29K zijn er onbeperkte mogelijkheden, ook in niet-franse merken.