staatsbons verkopen, wat zijn voor en nadelen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: staatsbons verkopen, wat zijn voor en nadelen
Roepen vind ik bijzonder onbeleefd.patrick1 schreef:Ik wacht nog steeds op een antwoord
Waar ga je dit vrijgekomen geld VEILIG in beleggen, ik luister aandachtig, maar, het blijft stil !
Ik heb duidelijk vermeld dat ik nog niet wist wat ik ermee ga doen, ik bekijk het nog even.
Een mogelijkheid zou bvb zijn de staatsbon terugkopen wanneer deze bvb 106% noteert, want de schommelingen zijn groot de laatste maanden.
Ik zeg ook niet dat men de staatsbon moet verkopen of hem houden, ik laat iedereen doen wat hij het beste vindt.
Ik meldde gewoon dat de mijne de deur uit zijn.
Een mogelijkheid is bvb een tak21, maar dan zit je wel opnieuw 8 jaar vast.
Klik even in Google 0000300096
Deze OLO staatslening, is op één week 2 % gestegen, te vroeg verkopen,..............en staat nu aan 118 % genoteerd.
Gekocht ten tijde van de Leterme staatslening, aan 101,50 % bruto rente 5.50 %
De ECB heeft deze week de rente met 0.25 % verlaagt, dus, deze OLO, staatslening, en andere bestaande staatsleningen zullen nog stijgen !
Als hij stijgt naar 120 %, verkoop ik !
Deze OLO staatslening, is op één week 2 % gestegen, te vroeg verkopen,..............en staat nu aan 118 % genoteerd.
Gekocht ten tijde van de Leterme staatslening, aan 101,50 % bruto rente 5.50 %
De ECB heeft deze week de rente met 0.25 % verlaagt, dus, deze OLO, staatslening, en andere bestaande staatsleningen zullen nog stijgen !
Als hij stijgt naar 120 %, verkoop ik !
@Patrick1
Noteert nu aan 118.76 % ( biedkoers - restrendement 0.6711 % )
Bij een rentedaling profiteren de leningen met de « langste » restlooptijd en de « laagste » coupon het meest !
Vergeet niet dat de beurs altijd « anticipeert » op nieuwe renteontwikkelingen !
Een verdere stijging naar 120.00 % zou nog een restrendement van 0.4544 % betekenen.
Noteert nu aan 118.76 % ( biedkoers - restrendement 0.6711 % )
Bij een rentedaling profiteren de leningen met de « langste » restlooptijd en de « laagste » coupon het meest !
Vergeet niet dat de beurs altijd « anticipeert » op nieuwe renteontwikkelingen !
Een verdere stijging naar 120.00 % zou nog een restrendement van 0.4544 % betekenen.
Nu hij aan 110% noteert, begin ik ook te overwegen om te verkopen.
@ Patrick: Om enigszins appels met appels te vergelijken zou je inderdaad de vrijgekomen gelden op een quasi identieke manier moeten beleggen. In dit geval (gezien we 'n half jaar ver zijn ,en dus nog 4,5j te gaan) in een termijnrekening op 4,5 jaar. (Zogezegd) met staatsgarantie.
Volgens Spaargids mag je dan blij zijn als je dik 2,5% netto haalt, en zal je in de meeste gevallen blij moeten zijn met minder dan 2%.
Een gewone spaarrekening vind ik geen correcte vergelijking: dan ga je van iets vastrentend naar iets wat constant fluctueert en wat nog wel eens wat verder zou kunnen gaan dalen.
Andere zaken zoals aandelen zijn geen correcte vergelijking omwille van het gigantische verschil in kapitaalsbescherming.
@ Patrick: Om enigszins appels met appels te vergelijken zou je inderdaad de vrijgekomen gelden op een quasi identieke manier moeten beleggen. In dit geval (gezien we 'n half jaar ver zijn ,en dus nog 4,5j te gaan) in een termijnrekening op 4,5 jaar. (Zogezegd) met staatsgarantie.
Volgens Spaargids mag je dan blij zijn als je dik 2,5% netto haalt, en zal je in de meeste gevallen blij moeten zijn met minder dan 2%.
Een gewone spaarrekening vind ik geen correcte vergelijking: dan ga je van iets vastrentend naar iets wat constant fluctueert en wat nog wel eens wat verder zou kunnen gaan dalen.
Andere zaken zoals aandelen zijn geen correcte vergelijking omwille van het gigantische verschil in kapitaalsbescherming.
@ Urbain : je verlengt wel je duration op het moment dat de rentes behoorlijk laag staan... wat je ook kan doen is switchen naar iets waar wel nog een redelijke risicopremie inzit (terecht/onterecht ?), bv. bankobligaties... uiteraard meer risico op default of marktwaardeschommelingen als het sentiment verslechtert... there's no such thing as a free lunch
Advies gevraagd: Staatsbon op 5 jaar noteert aan 110,58% zag ik daarnet op DB. => Verkopen en de gelden beleggen in Carmignac Sécurité?!
(Het zou gaan om iets minder dan 7% van m'n totale portefeuille, en nog geen C.Séc. in portefeuille, dus switch van "100% veilig" (staatsbon, let op de aanhalingstekens) naar minder veilig. Maar niet in die mate wereldschokkend dat het de samenstelling van m'n portefeuille drastisch zou wijzigen. )
(Het zou gaan om iets minder dan 7% van m'n totale portefeuille, en nog geen C.Séc. in portefeuille, dus switch van "100% veilig" (staatsbon, let op de aanhalingstekens) naar minder veilig. Maar niet in die mate wereldschokkend dat het de samenstelling van m'n portefeuille drastisch zou wijzigen. )
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... t-op.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Banken sporen hun klanten aan de winst te incasseren door de staatsbons te verkopen.Laat me raden wat ze in de plaats aanbieden?
Banken sporen hun klanten aan de winst te incasseren door de staatsbons te verkopen.Laat me raden wat ze in de plaats aanbieden?

Gisteren niet kunnen weerstaan aan de lokroep van de Sirenen : verkocht aan 111.03, maar wat nu met de opbrengst ?
http://www.sunjets.be/last+minutes/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;birten schreef:maar wat nu met de opbrengst ?

-
- Full Member
- Contacteer:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/leter ... 698242.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En ja, waar naar toe met die gelden?? Iemand een goed plan voor een zeker meer rendement?
En ja, waar naar toe met die gelden?? Iemand een goed plan voor een zeker meer rendement?
Iedere belegging metFranscoppy schreef:
-een laag risicoprofiel
-een gelijkaardige looptijd
-een rente hoger dan het restrendement van de staatsbon
is een valabel alternatief.
Er zijn een pak termijnrekeningen die hier aan voldoen. Het lijkt tegenintuïtief, maar als je de volledige opbrengst in een termijnrekening stopt, dan is het uiteindelijke rendement een stuk hoger dan de couponrente van de staatsbon zelf. Zelfs al zijn de jaarlijkse rentes op de termijnrekeningen schijnbaar lager.
Of je kan het op een goede spaarrekening zetten, want het lijkt me onwaarschijnlijk dat de rentes ooit zullen zakken onder het huidige restrendement van de staatsbon.
Laat je echter niet verleiden tot het instappen in gestructureerde beleggingen met variabel rendement en met instapkosten.
@Yaris: gestructureerde beleggingen (vaste looptijd) en fondsen zijn twee verschillende zaken.
Banken raden nu hun klanten (heel terecht) aan om hun staatsbons te verkopen, maar je moet een beetje oppassen met wat ze als alternatief naar voor schuiven. Gestructureerde beleggingen (met/zonder kapitaalbescherming) zijn in mijn ogen geen alternatief, want veel minder veilig, te hoge kosten en een onzeker rendement.
Banken raden nu hun klanten (heel terecht) aan om hun staatsbons te verkopen, maar je moet een beetje oppassen met wat ze als alternatief naar voor schuiven. Gestructureerde beleggingen (met/zonder kapitaalbescherming) zijn in mijn ogen geen alternatief, want veel minder veilig, te hoge kosten en een onzeker rendement.
111.18 % !!!
ook bij mij nu een derde de deur uit , aan 115 de rest
ook bij mij nu een derde de deur uit , aan 115 de rest

Ik probeer de Deutsche Bank te bellen om mijn staatsbons te verkopen, omdat het niet via online banking kan. Eerst 10min. via het betalende 078 nummer, wachten, wachten, wachten. Zo verdienen zij ook natuurlijk. Dan 2x via een 0800 nummer geprobeerd. Na 15 minuten kreeg ik iemand aan de lijn die mij door verbond: na 2 minuten ingesprek toon. Nu hang ik al 30 minuten in de wachtrij...
Zit er misschien maar één persoon achter de telefoon?
Zit er misschien maar één persoon achter de telefoon?
Ik wacht nog steeds geduldig af...Heb al 2x iemand aan de lijn gehad die me door verbond. Nogmaals wachten...
En de hele tijd maar reclame berichten aanhoren...
En de hele tijd maar reclame berichten aanhoren...