Standaard koppelverkoop bij Argenta!
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Standaard koppelverkoop bij Argenta!
Vandaag ben ik wel even enorm geschrokken. Mijn geliefde bank waar ik al jaar en dag klant ben begint zich te gedragen als elke andere bank in België.
Toen ik mijn schoonbroer had aangeraden om zijn rekeningen over te zetten naar Argenta stuurde hij me daarnet het bericht dat hij verplicht werd zijn verzekeringen ook over te zetten naar hen. Anders kon hij geen rekening afsluiten. Dit was een beslissing opgelegd door het hoofdkantoor.
Ik heb dan meteen contact opgenomen met mijn eigen kantoor waar ze me spijtig genoeg het verhaal bevestigen.
"Wegens overrompeling door klanten die enkel komen voor onze gratis producten hebben we deze beslissing moeten nemen om onze bestaande klanten te beschermen."
Heeft iemand nog dezelfde ervaringen?
Ik ben hierdoor enorm geschrokken en vooral teleurgesteld in mijn bank.
Ik heb al wat rondgezocht naar alternatieven maar steeds blijkt Argenta de beste keuze te zijn.
Hopelijk is dit een voorlopige maatregel, anders hoop ik voor een snel alternatief voor mijn schoonbroer.
Toen ik mijn schoonbroer had aangeraden om zijn rekeningen over te zetten naar Argenta stuurde hij me daarnet het bericht dat hij verplicht werd zijn verzekeringen ook over te zetten naar hen. Anders kon hij geen rekening afsluiten. Dit was een beslissing opgelegd door het hoofdkantoor.
Ik heb dan meteen contact opgenomen met mijn eigen kantoor waar ze me spijtig genoeg het verhaal bevestigen.
"Wegens overrompeling door klanten die enkel komen voor onze gratis producten hebben we deze beslissing moeten nemen om onze bestaande klanten te beschermen."
Heeft iemand nog dezelfde ervaringen?
Ik ben hierdoor enorm geschrokken en vooral teleurgesteld in mijn bank.
Ik heb al wat rondgezocht naar alternatieven maar steeds blijkt Argenta de beste keuze te zijn.
Hopelijk is dit een voorlopige maatregel, anders hoop ik voor een snel alternatief voor mijn schoonbroer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Standaard koppelverkoop bij Argenta!
Ergens ook wel normaal. Die rekening is enkel voor de klant "gratis". De bank neemt de kosten op zich en probeert die elders te recupereren. De bank moet ook winst maken.
Uiteraard. Maar dat was dan ook steeds hun slogan om klanten te lokken. Wanneer de klanten dan komen trekken ze hun beloftes in.
Neem klanten aan en probeer hen vrijblijvend andere producten aan te bieden door ook met deze producten concurrentieel te zijn naar andere maatschappijen toe maar ga de klant toch niet van de eerste minuut gaan dwingen. Dit gaat hun op termijn nog een slechte naam geven denk ik.
Neem klanten aan en probeer hen vrijblijvend andere producten aan te bieden door ook met deze producten concurrentieel te zijn naar andere maatschappijen toe maar ga de klant toch niet van de eerste minuut gaan dwingen. Dit gaat hun op termijn nog een slechte naam geven denk ik.
Argenta zijn zelfstandige kantoorhouders,en niet alle kantoorhouders zullen dezelfde eisen stellen om daar klant te worden.
Uiteraard als de ene het doet, zal de andere het ook " proberen "
Ik dacht als je bij je zichtrekening ook een spaarrekening opent met 1000 of 2000 euro, ze al minder moeilijk doen.
Of je loon laten storten, en dommicileringen laten uitvoeren, kan ook al helpen.
Eventueel van de " bankoverstap dienst " gebruik maken, kan ook al helpen.
Dit zullen ze vragen om te vermijden,dat er vele zijn die zo de gratis visa kaart willen bemachtigen.
Uiteraard als de ene het doet, zal de andere het ook " proberen "
Ik dacht als je bij je zichtrekening ook een spaarrekening opent met 1000 of 2000 euro, ze al minder moeilijk doen.
Of je loon laten storten, en dommicileringen laten uitvoeren, kan ook al helpen.
Eventueel van de " bankoverstap dienst " gebruik maken, kan ook al helpen.
Dit zullen ze vragen om te vermijden,dat er vele zijn die zo de gratis visa kaart willen bemachtigen.
Dan klopt hun reclame toch niet? Het is niet gratis, want je bent verplicht er andere producten bij te nemen.
Dat is hetzelfde als zeggen dat je een gratis stylo krijgt, maar je moet wel tegelijkertijd een stylo kopen voor 10€. Dan is de eerste stylo niet meer gratis volgens mij...
Dat is hetzelfde als zeggen dat je een gratis stylo krijgt, maar je moet wel tegelijkertijd een stylo kopen voor 10€. Dan is de eerste stylo niet meer gratis volgens mij...

Tja, als bank kan je vooraf wel incalculeren dat er mensen zijn die enkel voor de gratis diensten 'klant' worden lijkt me... Een bepaald percentage zal op een dag ook wel de weg vinden naar de producten waar ze wel op verdienen dus ik vind het maar zwak van Argenta.
Bij ING zijn de online zicht- en spaarrekening(en) helemaal gratis voor zover ik weet.
Bij ING zijn de online zicht- en spaarrekening(en) helemaal gratis voor zover ik weet.
Dergelijke verkoopstaktiek noem ik: penny wise, pound foolish ...
Het is gratis, als je voldoet aan hun voorwaarden, die voorwaarden zal je moeten stellen aan de kantoorhouder.TNTim schreef:Dan klopt hun reclame toch niet? Het is niet gratis, want je bent verplicht er andere producten bij te nemen.
Zo kan " iets " toch gratis zijn, " in hun ogen " wel te verstaan.
Je moet jezelf de vraag stellen, " Hoe gratis is gratis " ??
Antwoord " Gratis bestaat niet " iets of iemand moet het gelag betalen.
Tja, ze zouden er ook van kunnen uit gaan dat ze in de toekomst nog producten aan u kunnen slijten eenmaal ze je als gratis klant binnen halen. Zonder randvoorwaarden is de rekening pas echt gratis.
Bij DB bijvoorbeeld zijn we al jarenlang klant en het is daar, naar mijn inschatting, echt gratis.
Al 1x mee gedaan met de 4%-actie, geld dat voor de actie niet bij DB stond en na de actie meteen terug verdween.
Mee gedaan op mijn naam, madam haar naam én gezamenlijk aan de 100€ gratis bij opening van een effectenrekening. Na 3 maand hebben we deze allemaal stop gezet, 300€ verdiend.
Al jarenlang zicht en spaarrekening + 2 bankkaarten/kredietkaarten die ook volledig gratis zijn. Gisteren nog eens al onze paperassen van de voorbije maanden geklasseerd en ik zag dat toen we in 2012 nieuwe bankkaarten kregen, dat we deze ook mee geklasseerd hebben terwijl ze nog op de welkomstbrief plakten. Nog nooit gebruikt dus.
Zij hanteren wss het principe: een tevreden klant denkt in de toekomst ook aan ons voor andere diensten.
Als ik het nu herlees...
Mensen zoals ons maken banken als Argenta achterdochtig denk ik.
Bij DB bijvoorbeeld zijn we al jarenlang klant en het is daar, naar mijn inschatting, echt gratis.
Al 1x mee gedaan met de 4%-actie, geld dat voor de actie niet bij DB stond en na de actie meteen terug verdween.
Mee gedaan op mijn naam, madam haar naam én gezamenlijk aan de 100€ gratis bij opening van een effectenrekening. Na 3 maand hebben we deze allemaal stop gezet, 300€ verdiend.

Al jarenlang zicht en spaarrekening + 2 bankkaarten/kredietkaarten die ook volledig gratis zijn. Gisteren nog eens al onze paperassen van de voorbije maanden geklasseerd en ik zag dat toen we in 2012 nieuwe bankkaarten kregen, dat we deze ook mee geklasseerd hebben terwijl ze nog op de welkomstbrief plakten. Nog nooit gebruikt dus.

Zij hanteren wss het principe: een tevreden klant denkt in de toekomst ook aan ons voor andere diensten.
Als ik het nu herlees...
Mensen zoals ons maken banken als Argenta achterdochtig denk ik.

De VISA of MasterCard heb ik al 15 jaar gratis bij argenta.
Ik heb er een spaar en zichtrekening .
Dat is alles.
Ik heb er een spaar en zichtrekening .
Dat is alles.
kantoorhouders respecteren af en toe niet de wet.Gewoon bellen of schrijven naar de ombudsdienst van Argenta.
Niet allemaal zelfstandig!ludo schreef:Argenta zijn zelfstandige kantoorhouders,en niet alle kantoorhouders zullen dezelfde eisen stellen om daar klant te worden.
Bij ons is een tijd geleden de zelfstandige bedankt voor bewezen diensten wegens te soepel, en niet te werken volgens het Argenta nieuwe systeem!
Ook vertelde me deze dat uw loon niet meer genoeg was om klant te zijn. Ze gingen voorwaarden stellen!
Was elke dag open van 10 tot 18 u en zaterdag
Nu zaterdag gesloten, de helft van de week enkel voor belangrijke afspraken.
En de tijd dat ze bij de beste hoge spaarrentes waren is voorbij.
Ze zijn zoals een grootbank slecht!
Ben aan het denken om te veranderen.
Mijzelf ook al aan geërgerd en gemeld.jempi25 schreef: Ook vertelde me deze dat uw loon niet meer genoeg was om klant te zijn. Ze gingen voorwaarden stellen!
Was elke dag open van 10 tot 18 u en zaterdag.
Vroeger ook op zoals hierboven.
Nu alleen maandag en vrijdag nog open zonder afspraak. Ik heb hun ook verteld dat je bijna moet werken in hun straat om na u werk nog voor 17u bij hun te zijn.
Gelukkig zijn ze wel zaterdagvoormiddag open, gelukkig want wat moet je zoal doen met opgroeiende kinderen en dergelijke op een zaterdag...

Ik ben al lang klant bij Argenta maar dat is al heel lang een restbank voor mij. Wel een kleine hypotheek en woonverzekering en Argen-co account. Maar geen loondomicilie, zeer beperkte saldo's, geen dagelijkse aankopen verlopen langs daar.
Ik had wat muntrolletjes van 2O cent nodig. Ik e-mailde mijn kantoor voor de vraag of ik die kon bestellen. Nee, dat kon niet. Maar ze hadden wel wat rolletjes liggen voor eigen intern gebruik. Die mocht ik hebben als ik wou. En die ben ik die zelfde dag gaan halen. Ik betaalde enkel de muntwaarde. Dat was ongeveer de 4de keer ooit dat ik in dat kantoor was. Niet dat ze mij daar kennen dus.
Dat maakte dan wel een positieve indruk op mij voor Argenta.
Ik had wat muntrolletjes van 2O cent nodig. Ik e-mailde mijn kantoor voor de vraag of ik die kon bestellen. Nee, dat kon niet. Maar ze hadden wel wat rolletjes liggen voor eigen intern gebruik. Die mocht ik hebben als ik wou. En die ben ik die zelfde dag gaan halen. Ik betaalde enkel de muntwaarde. Dat was ongeveer de 4de keer ooit dat ik in dat kantoor was. Niet dat ze mij daar kennen dus.
Dat maakte dan wel een positieve indruk op mij voor Argenta.