Starten met beleggen
TIP
Re: Starten met beleggen
Laat je iets weten wanneer ze wel mogen beginnen?Janmetvrees schreef: ↑9 juli 2020, 14:17 Voo startende beleggers is er op dit ogenblik maar één goede raad : start er niét mee! Wacht tenminste tot de coronacrisis voorbij is, want àlles zakt, aandelen, obligaties, etfs enz...zelfs goud en zilver is niet stabiel.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Blij te vernemen dat vastgoed nog steeds OK is.Janmetvrees schreef: ↑9 juli 2020, 14:17 Voo startende beleggers is er op dit ogenblik maar één goede raad : start er niét mee! Wacht tenminste tot de coronacrisis voorbij is, want àlles zakt, aandelen, obligaties, etfs enz...zelfs goud en zilver is niet stabiel.
/s
Janmetvrees, je hebt je naam blijkbaar niet gestolen!Janmetvrees schreef: ↑9 juli 2020, 14:17 Voo startende beleggers is er op dit ogenblik maar één goede raad : start er niét mee! Wacht tenminste tot de coronacrisis voorbij is, want àlles zakt, aandelen, obligaties, etfs enz...zelfs goud en zilver is niet stabiel.
Ik zou zeggen: dit is het ideale moment voor beginners om beperkt aan te kopen. IWDA (nu ongeveer €54) staat met een korting van 5% tov het begin van het jaar.
En als het verder zakt, des te beter: volgende maand kan dan aan een lagere prijs ingestapt worden.
In maart 2020 had je een interessantere korting gekregen.edward schreef: ↑9 juli 2020, 14:34Janmetvrees, je hebt je naam blijkbaar niet gestolen!Janmetvrees schreef: ↑9 juli 2020, 14:17 Voo startende beleggers is er op dit ogenblik maar één goede raad : start er niét mee! Wacht tenminste tot de coronacrisis voorbij is, want àlles zakt, aandelen, obligaties, etfs enz...zelfs goud en zilver is niet stabiel.
Ik zou zeggen: dit is het ideale moment voor beginners om beperkt aan te kopen. IWDA (nu ongeveer €54) staat met een korting van 5% tov het begin van het jaar.
En als het verder zakt, des te beter: volgende maand kan dan aan een lagere prijs ingestapt worden.
Laatst gewijzigd door TrX op 9 juli 2020, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Tja, de glazen bol!TrX schreef: ↑9 juli 2020, 14:35In maart 2020 had je een interessantere korting gekregen.edward schreef: ↑9 juli 2020, 14:34
Janmetvrees, je hebt je naam blijkbaar niet gestolen!
Het is hier al zo vaak gezegd. Vergeet het timen.
Als je doel is wat spaargeld op LT te beleggen is het altijd een goed moment op in te stappen.
Doe het wel verstandig met wat je koopt. Lees je in en kies voor jou het geschikte beleggingsinstrument. Ik heb de laatste tijd genoeg beginners al horen zeggen: “ik heb wat van die of die aandelen gekocht, want staan toch laag, of ik geloof in die sector, blablabla...”
Met jouw gepland bedrag en frequentie zou ik persoonlijk ook gaan voor één simpele algemene tracker die je goedkoop kan bekomen. IWDA is, zoals aangehaald, dan zeker een optie...
Geen vrees!
Kunnen wij ons op één of andere manier abonneren op uw voorspellingen?Janmetvrees schreef: ↑9 juli 2020, 14:17 Voo startende beleggers is er op dit ogenblik maar één goede raad : start er niét mee! Wacht tenminste tot de coronacrisis voorbij is, want àlles zakt, aandelen, obligaties, etfs enz...zelfs goud en zilver is niet stabiel.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
- Newbie
- Contacteer:
Boompie schreef: ↑9 juli 2020, 15:54Kunnen wij ons op één of andere manier abonneren op uw voorspellingen?Janmetvrees schreef: ↑9 juli 2020, 14:17 Voo startende beleggers is er op dit ogenblik maar één goede raad : start er niét mee! Wacht tenminste tot de coronacrisis voorbij is, want àlles zakt, aandelen, obligaties, etfs enz...zelfs goud en zilver is niet stabiel.