Starten met beleggen
TIP
Starten met beleggen
Ik zou graag starten met beleggen voor een bedrag van 100 euro per maand, zonder zelf constant hier mee bezig te moeten zijn. Wat raden jullie aan? Liefst bij een bank waar we al klant zijn. Argenta, Axa, Belfius. Waar moet ik op letten ?
Re: Starten met beleggen
Met mijn beperkte ervaring in beleggen, en ondertussen wel wat leeservaring hier, kan ik zeggen:
-zoek en lees eens hier op spaargids, want die vraag wordt meermaals gesteld, en ook beantwoord
-ga vooral NIET bij een bank om te beleggen maar bij een specifieke beleggingsinstelling/site (DeGiro, Binck,...). Banken rekenen enkel veel kosten aan en worden er rijk van in plaats van jij als belegger)
-beleg inderdaad gespreid in kleine bedragen per maand, kwartaal, om risico te spreiden
-beleg niet in specifieke aandelen, maar in een ruime aandelenkorf(fonds), om risico te spreiden
-zoek en lees eens hier op spaargids, want die vraag wordt meermaals gesteld, en ook beantwoord
-ga vooral NIET bij een bank om te beleggen maar bij een specifieke beleggingsinstelling/site (DeGiro, Binck,...). Banken rekenen enkel veel kosten aan en worden er rijk van in plaats van jij als belegger)
-beleg inderdaad gespreid in kleine bedragen per maand, kwartaal, om risico te spreiden
-beleg niet in specifieke aandelen, maar in een ruime aandelenkorf(fonds), om risico te spreiden
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beleggen zonder er bezig mee te zijn , is een heel mooi verkoop praatje van de plastronnekes.
Denken aan hunne verkoop bonus.
Of gij daar op termijn gelukkig gaat mee zijn.
Van uw 100 € gaat ge sowieso al 3 € minimum kwijt zijn aan kosten.
En laat u niet wijsmaken dat ge overal kosten moet betalen.
En lees uw pb maar eens als newbie.
Estate Guru believer.
misschien is dit al een goede aanzet wat betreft dat 'lezen op Spaargids':
mijn-verrijzenis-aankondiging-gratis-on ... ml#p453354
mijn-verrijzenis-aankondiging-gratis-on ... ml#p453354
Ik beleg zelf in ETF's. Op zich hoef je er niet veel mee bezig te zijn eens je je strategie hebt bepaald. Sterker nog hoe minder je er mee bezig bent, hoe beter vaak.
Ooit al een verkoper tegen gekomen met een trui , ikke nog nooit.
Altijd mooi afgeborsteld , met een smile.
Estate Guru believer.
Er zijn door de jaren heen verschillende topics geweest over starten met beleggen.
Via de zoekfunctie kan je die makkelijk terugvinden.
Een Keyplan is daarbij een goede eerste kennismaking, en als je even zoekt (ook op internet) dan kom je zeker de topfondsen daaruit tegen.
Verder zou ik zeker de site uit het eerste onderwerp van dit draadje eens raadplegen : mijn-verrijzenis-aankondiging-gratis-on ... 28750.html
Via de zoekfunctie kan je die makkelijk terugvinden.
Een Keyplan is daarbij een goede eerste kennismaking, en als je even zoekt (ook op internet) dan kom je zeker de topfondsen daaruit tegen.
Verder zou ik zeker de site uit het eerste onderwerp van dit draadje eens raadplegen : mijn-verrijzenis-aankondiging-gratis-on ... 28750.html
IWDA, VWCE of CSPX meer heb je niet nodig.
Dan is maandelijks 100 euro beleggen wel niet ideaal gezien de kosten.
Beter 1*1200 per jaar of 2* 600 per jaar.
Beter 1*1200 per jaar of 2* 600 per jaar.
-
- Jr. Member
Voor 100 per maand heb je maar één keuze : gratis trackers bij degiro
bij alle andere banken zou je op die wijze je blauw betalen aan brokerkosten
bij alle andere banken zou je op die wijze je blauw betalen aan brokerkosten
Nee, plastronnekes zouden geen ETF's aanraden want daar verdienen ze te weinig op

-
- Jr. Member
Voo startende beleggers is er op dit ogenblik maar één goede raad : start er niét mee! Wacht tenminste tot de coronacrisis voorbij is, want àlles zakt, aandelen, obligaties, etfs enz...zelfs goud en zilver is niet stabiel.