Starten met beleggen: welke boeken zijn aan te raden?
TIP
Re: Starten met beleggen: welke boeken zijn aan te raden?
Terug on topic en voor de beginnende belegger het boek "Altijd belegger" van Pierre Huylenbroeck.
Er zijn dit jaar redelijk veel beleggingsboeken van Vlaamse schrijvers op de markt gekomen, ik heb ze allemaal gelezen en vond dit idd het beste. Voor een beginner mag Roland van Der Elst ook niet ontbreken vind ik
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Hij heeft later wel verklaard dat hij verkeerd was om zich te focussen op Belgische aandelen. Hij heeft totaal niet ingezien dat aandelen internationaal zouden worden. Hij dacht dat je Belgische aandelen moest kopen omdat er in de Belgische kranten alleen iets staat over Belgische aandelen, en dat dat altijd zo zou blijven.
Van iemand die zulke fundamentele flaters begaat, zou ik geen boeken aanraden. Of het is om te leren welke fouten er gemaakt zijn.
Je zult maar een belegger zijn die de laatste 40 jaar enkel in Belgische aandelen belegd heeft omdat Van der Elst het gezegd heeft.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
We moeten echt een topic hebben met beleggingsboeken...
In plaats van altijd die kinderboeken (ik had gehoopt wat discussie over boeken op gang te brengen waar je echt iets kan lezen dat je nog niet wist)
Ik vraag me zelfs oprecht af of er echt goede boeken zijn in het Nederlands over beleggen..
Bij deze een oproep, men moge mij altijd boeiende titels doorsturen, over whatever beleggingstopic, maar niks dat herkauwd is van een ander
In plaats van altijd die kinderboeken (ik had gehoopt wat discussie over boeken op gang te brengen waar je echt iets kan lezen dat je nog niet wist)
Ik vraag me zelfs oprecht af of er echt goede boeken zijn in het Nederlands over beleggen..
Bij deze een oproep, men moge mij altijd boeiende titels doorsturen, over whatever beleggingstopic, maar niks dat herkauwd is van een ander
Re: Starten met beleggen: welke boeken zijn aan te raden
@kleine spaarder Gelukkig beseffen de meesten van ons dat ze er ooit naast hebben gezeten. Ik heb nog nooit een concreet aandeel opgepikt omdat het in een boek vernoemd werd. Het boek zou in dat geval ook nogal snel gedateerd zijn. Maar goed, je hebt je punt, de Roland zat er ooit naast, het Orakel van Omaha ook trouwens met zijn aankoop van Kraft Heinz, en recenter nog met Constellation Brands. Volledige beginners mogen Van der Elst zeker lezen en nadien eens goed nadenken en zelf een fout maken en daaruit leren.