starten met keyplan of track belfius
TIP
-
patje007007
- Newbie

- Contacteer:
starten met keyplan of track belfius
Dag allen ,
Zou graag wat meer info en hulp / tips krijgen
Wil gaan beleggen met maandelijks geld ipv spaarboekje
had gedacht ofwel bij keytrade met keyplan te nemen , a la carte , ofwel bij mijn huisbank belfius met track
belfius track vb keuze tussen Belfius Global Track Balanced met ISIN code: BE6308137338 of Belfius Global Track Growth met ISIN code: BE6308140365
belfius track vallen de kosten nog mee : geen instap en uitstapkosten , wel beheer en lopende kosten, en beurstaks bij uitstap
keytrade met keyplan a la carte
keyplan : geen instap en uitstapkosten , indien meer dan 5 jaar in bezit , keuze uit 40 fondsen en dacht aan deze
Triodos Sicav I Triodos Impact Mixed Fund - Neutral met Isin LU0504302604
Robeco Capital Growth Funds Robeco Global Consumer Trends Equities D met Isin LU0187079347
Robeco Capital Growth Funds Robeco BP Global Premium Equities met Isin LU0203975437
Invesco Funds Invesco Euro Bond Fund A met Isin LU0307019926
NN (L) Patrimonial Balanced P met Isin LU0119196268
Blackrock Global Funds Sustainable Energy Fund met Isin LU0171289902
verdeling en juiste fondsen nog te bekijken
beheer en beurstaks kosten zijn hier van toepassing
Bedoeling is om toch wat meer te ontvangen dan de rente van het spaarboekje
wat vinden jullie hiervan
wat is de betere keuze of iets anders kiezen om wat geld te beleggen , zonder het te veel moeten op te volgen / er mee bezig te zijn ?
heb hier al wat gelezen maar wat hulp zou toch fijn zijn
alvast dank
groeten
had gedacht ofwel bij keytrade met keyplan te nemen , a la carte , ofwel bij mijn huisbank belfius met track
belfius track vb keuze tussen Belfius Global Track Balanced met ISIN code: BE6308137338 of Belfius Global Track Growth met ISIN code: BE6308140365
belfius track vallen de kosten nog mee : geen instap en uitstapkosten , wel beheer en lopende kosten, en beurstaks bij uitstap
keytrade met keyplan a la carte
keyplan : geen instap en uitstapkosten , indien meer dan 5 jaar in bezit , keuze uit 40 fondsen en dacht aan deze
Triodos Sicav I Triodos Impact Mixed Fund - Neutral met Isin LU0504302604
Robeco Capital Growth Funds Robeco Global Consumer Trends Equities D met Isin LU0187079347
Robeco Capital Growth Funds Robeco BP Global Premium Equities met Isin LU0203975437
Invesco Funds Invesco Euro Bond Fund A met Isin LU0307019926
NN (L) Patrimonial Balanced P met Isin LU0119196268
Blackrock Global Funds Sustainable Energy Fund met Isin LU0171289902
verdeling en juiste fondsen nog te bekijken
beheer en beurstaks kosten zijn hier van toepassing
Bedoeling is om toch wat meer te ontvangen dan de rente van het spaarboekje
wat vinden jullie hiervan
wat is de betere keuze of iets anders kiezen om wat geld te beleggen , zonder het te veel moeten op te volgen / er mee bezig te zijn ?
heb hier al wat gelezen maar wat hulp zou toch fijn zijn
alvast dank
groeten
-
patje007007
- Newbie

- Contacteer:
Re: starten met keyplan of track belfius
Dag allen ,
Iemand suggesties of tips .
Groeten
Iemand suggesties of tips .
Groeten
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Waarom "ofwel" ? Waarom bv. niet de helft in Belfius track en de helft in een Keyplan ?
Ik zou opteren voor Keytrade. Het rendement op 1 jaar van enkele fondsen:
- Belfius Global Track Balanced, BE6308137338: -4,91%
- Robeco Capital Growth Funds Robeco BP Global Premium Equities, LU0203975437: 0,12%
- NN (L) Patrimonial Balanced P, LU0119196268: 6,43%
Ik heb mijn Keyplan al meer dan 5 jaar, en ben zeer tevreden.
Het is een heel flexibel systeem, waarbij je met kleine bedragen kan leren omgaan met winst en verlies.
En kent de beurs een serieuze terugval, dan kan je tijdelijk je maandelijkse bedragen verhogen en zo optimaal inspelen op de grillen van de beurs.
Als je elke maand een vast bedrag belegd, kan je je de vraag stellen of je niet beter kiest voor allemaal aandelenfondsen. Net door het maandelijks bijkopen koop je heel gespreid in de tijd, en surf je mee op de bergen en dalen van de beurs.
Robeco Global Consumer Trends is een topfonds, Robeco BP Global Premium Equities is dan weer al een paar jaar een achterblijver.
Even zoeken op google of de zoekfunctie van het forum, en je komt vast nog enkele zeer goede fondsen tegen.
Het is een heel flexibel systeem, waarbij je met kleine bedragen kan leren omgaan met winst en verlies.
En kent de beurs een serieuze terugval, dan kan je tijdelijk je maandelijkse bedragen verhogen en zo optimaal inspelen op de grillen van de beurs.
Als je elke maand een vast bedrag belegd, kan je je de vraag stellen of je niet beter kiest voor allemaal aandelenfondsen. Net door het maandelijks bijkopen koop je heel gespreid in de tijd, en surf je mee op de bergen en dalen van de beurs.
Robeco Global Consumer Trends is een topfonds, Robeco BP Global Premium Equities is dan weer al een paar jaar een achterblijver.
Even zoeken op google of de zoekfunctie van het forum, en je komt vast nog enkele zeer goede fondsen tegen.
Beiden zijn essentieel een manier om maandelijks op een geprogrammeerde manier een bedrag te beleggen met geen/lage instapkosten.patje007007 schreef: ↑20 januari 2021, 11:20 Dag allen ,
Als je alternatieven vergelijkt is het belangrijk om geen appels met peren te vergelijken.
+ De verhouding aandelen tov andere beleggingen zal voor een groot deel de prestaties van de alternatieven bepalen.
-- Belfius Global - Track Balanced A is 50% aandelen en 50% obligaties - > een heel neutrale verdeling tussen risico+groei aan de ene kant en stabiliteit aan de andere kant.
-- Tussen de fondsen die je vermeldt bij Keytrade zitten er heel agressieve aandelenfondsen, die gaan meer op en neer bewegen.
+ Probeer ook langere periodes te vergelijken. Vorig jaar was een speciaal jaar: de aandelenmarkt verloor eerst 30% en maakte dat verlies dan helemaal goed.
Belfius Track kiest voor jou de fondsen waarin het belegd. De lopende kosten zijn 1,18%. Het lijkt dat Belfius heel doorgedreven keuzes maakt in de fondsen. Het lijkt dat ze vorig jaar bvb de US aandelen hebben onderwogen. Spijtig voor het waren de US aandelen vorig jaar de motor van de wereldwijde aandelenmarkt. Hun Track fondsen hebben het dus minder dan gemiddeld gedaan.
Binnen Keytrade Plan heb je de mogelijkheid om zelf de fondsen te kiezen. Je hebt dus een grotere flexibiliteit. Je kan dan ook enkel jezelf verwijten als het resultaat onvoldoende is. De onderliggende fondsen hebben een kost van 1,5 - 2,5%.
Niemand weet welk deel van de aandelenmarkt in de volgende periode(s) de voortrekker zal zijn.
Er is natuurlijk ook de mogelijkheid om zelf direct in fondsen te beleggen. Ofwel via de bank ofwel zelf rechtstreeks op de beurs. In het laatste geval kan je zo makkelijk 1% zelf verdienen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
patje007007
- Newbie

- Contacteer:
Dag ,
alvast dank voor de info
heb me wat verdiept in de fondsen op keyplan en spreiding hiervan
dit als a la carte , wat denken jullie hiervan ?
obligatie = ivesco LU0307019926 met 15%
wereld = robeco global LU0187079347 met 20%
fidelity LU0069449576 met 20%
amerika = frankin LU0260861751 met 15%
europa = black rock LU0093502762 met 15%
azie = schroder LU0248172537 met 15%
een goede keuze kwa spreiding van gebieden en percentages ?
of evt een fonds vervangen ?
dank voor jullie hulp en tips
groeten
alvast dank voor de info
heb me wat verdiept in de fondsen op keyplan en spreiding hiervan
dit als a la carte , wat denken jullie hiervan ?
obligatie = ivesco LU0307019926 met 15%
wereld = robeco global LU0187079347 met 20%
fidelity LU0069449576 met 20%
amerika = frankin LU0260861751 met 15%
europa = black rock LU0093502762 met 15%
azie = schroder LU0248172537 met 15%
een goede keuze kwa spreiding van gebieden en percentages ?
of evt een fonds vervangen ?
dank voor jullie hulp en tips
groeten
Zelf geen goede ervaring met belfius track, maar zoals B7H4long opmerkt was hun verdeling vorig jaar niet goed.
Ik heb alles verkocht.
Je kan mijn ervaring met belfius track hier lezen:
belfius-gloabal-track-koersverloop-4-va ... 29232.html
Ik heb alles verkocht.
Je kan mijn ervaring met belfius track hier lezen:
belfius-gloabal-track-koersverloop-4-va ... 29232.html
-
patje007007
- Newbie

- Contacteer:
Belfius track gaat het toch niet worden.
Beter via keyplan , a la carte , iets opstarten .
Gr
Beter via keyplan , a la carte , iets opstarten .
Gr
Das ook de 'Belfius Conviction' al een tijdje, vooral inzetten op Europa en opkomende markten.
In hun januari video: tot 35%US, 18% groeilanden en 45% EU aandelen in de portefeuille als geografische verdeling in hun 'Conviction' speech.
Helaas lijkt er op dit moment wel meer groei te zitten in US aandelenmarkt (zie 2020)...
In hun januari video: tot 35%US, 18% groeilanden en 45% EU aandelen in de portefeuille als geografische verdeling in hun 'Conviction' speech.
Helaas lijkt er op dit moment wel meer groei te zitten in US aandelenmarkt (zie 2020)...
3 jaar geleden gestart met beleggen ,waaronder ook een Keyplan. Sta nu op +12% voor de gehele periode. Best tevreden over. Ook paar keer bij correcties mijn maandelijkse inleg aangepast om rapper te herstellen.
Vereist eigenlijk ook een minimum aan opvolging.
Vereist eigenlijk ook een minimum aan opvolging.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Heb sinds augustus of september een keyplan. Voor beperkte inleg en maandelijkse som wel.
Goede opbrengst wil uiteraard niets zeggen. Heb voor gedurfd gekozen toen.
Heb ook fondsen bij medirect, ook mooie opbrengsten, maar als ik spaargids mag geloven behalen deze zowat de slechtste rendementen van alle banken.... Toch maar in het oog houden dus.
Goede opbrengst wil uiteraard niets zeggen. Heb voor gedurfd gekozen toen.
Heb ook fondsen bij medirect, ook mooie opbrengsten, maar als ik spaargids mag geloven behalen deze zowat de slechtste rendementen van alle banken.... Toch maar in het oog houden dus.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dat heeft niets met die banken/brokers (Keytrade, MeDirect, ...) te maken hoor...
Hoe bedoel je?EarthNvstr1 schreef: ↑23 januari 2021, 23:04 Dat heeft niets met die banken/brokers (Keytrade, MeDirect, ...) te maken hoor...
-
patje007007
- Newbie

- Contacteer:
mijn geposte berichten , moeten eerst goedgekeurd worden
heb nog niet voldoende berichten geplaatst vooralleer ze dadelijk op forum komen
heb nog niet voldoende berichten geplaatst vooralleer ze dadelijk op forum komen