Stem je anders indien er toch verkiezingen zouden komen?
Re: Stem je anders indien er toch verkiezingen zouden komen?
Nog geen idee op wie ik zou stemmen. Het nationalistisch kartel Vlaams Blok/NVA al zeker niet. De Pvda'ers die voor een modaal werknemersloontje in het parlement zitten hebben wel mijn sympathie maar enkele andere elementen uit hub programma staan me niet zo aan. Wel een zeker respect en symphatie voor Geens van de CDenV;
'Ze' hadden het VB de laatste tijd nochtans uit het nieuws gebannen, indachtig het spreekwoord 'uit het oog, uit het hart'. De jongste tijd in HLN reeds een foto van Van Grieken gezien ?
Een 'cordon mediatique' dus, maar het heeft helaas voor hen blijkbaar niet gepakt.
Maar, wédden dat 'ze' nogmaals hun trukken van de foor gaan gebruiken om, ofwel nieuwe verkiezingen te omzeilen, ofwel het Vlaams Belang (U en ik) nogmaals ne loer te draaien??
Gelieve enkel voor u zelf te spreken . Het Vlaams Belang , u en ik , daar kan ik me absoluut niet in vinden. Ik verafschuw dat extreem rechtse gedoe.
definieer "extreem rechtse gedoe"
Brembos schreef: ↑16 februari 2020, 09:26 Nog geen idee op wie ik zou stemmen. Het nationalistisch kartel Vlaams Blok/NVA al zeker niet. De Pvda'ers die voor een modaal werknemersloontje in het parlement zitten hebben wel mijn sympathie maar enkele andere elementen uit hub programma staan me niet zo aan. Wel een zeker respect en symphatie voor Geens van de CDenV;
VL belang en NVA zitten totaal niet in een kartel.
Programma : geen enkele partij maakt voor mij het perfecte programma.
Geens : na zijn eindafrekening van deze week is alle sympathie die ik voor hem zou gehad hebben volledig weg. Ik heb een bleitsmoel gezien die alle zakken gelijk wil wassen en vullen en die zeer sterk leunt naar de kant van eenzijdig goed nieuws verspreiden. Kompleet ongeloofwaardig geworden, die man. Net als zijn partij trouwens.
Niet vergeten dat er van A een deel naar B gaan verschuiven maar ook een deel van B naar A.CarpeNoctem schreef: ↑16 februari 2020, 09:04Als de polls hier representatief zijn ziet het er niet goed uit voor de volgende federale regeringsvorming. Momenteel 1 op 4 die zegt zijn stem te wijzigen.
Het ene heft het andere op.
Als Proximus 20.000 klanten verliest aan Telenet (bv omwille van voetbalzenders) maar van Telenet lopen er 15.000 over naar Proximus over omdat het daar goedkoper is, gaan beide bedrijven nog niet direct panikeren.
Trek de lijn door naar politiek.
Bovenstaande analogie is fictief. Voor diegenen die gaan twisten over prijs of voetbalzenders... Het is maar omwille van het voorbeeld en niet correct in zijn details.
Zie bijvoorbeeld NVA met de jongste verkiezingen. 1 op 3 (dus nog meer dan de 1 op 4 van de poll hier) van hun vorige kiezers hebben in mei 2019 niet meer voor hen gestemd. Maar omdat ze ook nieuwe kiezers hebben gewonnen, zijn ze maar 1 op 4 van hun stemmen-aantal kwijtgespeeld.haelewyn schreef: ↑16 februari 2020, 10:26Niet vergeten dat er van A een deel naar B gaan verschuiven maar ook een deel van B naar A.CarpeNoctem schreef: ↑16 februari 2020, 09:04
Als de polls hier representatief zijn ziet het er niet goed uit voor de volgende federale regeringsvorming. Momenteel 1 op 4 die zegt zijn stem te wijzigen.
Het ene heft het andere op.
(...)
Trek de lijn door naar politiek.
Ja, met hun beperkte geschooldheid kennen ze het verschil niet meer.
Geen idee. Als de verkiezingsprogramma's gelijk blijven, zou ik misschien voor dezelfde partij stemmen of niet gaan stemmen. Als verkiezingsprogramma's wijzigen, zou ik het eens herbekijken.
Jazeker, een kat in het nauw ...
Alle vuile truken zullen uit de kast gehaald worden, en alle media zullen graag meedoen.
Anekdote: 'De plakkers van Laken'.
In de jaren '70 terroriseerde het FDF in Brussel de plakploegen van de andere partijen. Ze waren gewapend met knuppels met pinnen ! (nagels).
1 Enkele VL partij (de VU) trotseerde hen, gewapend met tafelpoten (zo ging dat).
Bij een treffen viel een FDF-plakker dood neer (hartaanval bleek later).
Je had dat moeten zien ! Heb op het werk spitsroeden moeten lopen omdat 1 van de plakploeg uit mijn gemeente kwam.
De plakkers maandenlang gefolterd door de Brusselse politie.
Klap op de vuurpijl: bij hun proces vragen ze aan Hugo Schiltz om hen te verdedigen.
Zijn antwoord ? 'Jullie kunnen mij niet betalen !'
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 16 februari 2020, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien, maar mijn aanvoelen is toch dat het VB bij nieuwe verkiezingen stemmen gaat afsnoepen van zowat alle andere partijen, met uitzondering van Groen dan.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell