Stem je anders indien er toch verkiezingen zouden komen?
Stem je anders indien er toch verkiezingen zouden komen?
Er ging al eens een pol op die vroeg waarop men nu zou stemmen.
Maar eigenlijk is het enige die telt, zijn er wel mensen die anders zouden stemmen?
Of zal het enkel afhangen van de mensen die sindsdien overleden zijn, en ondertussen meerderjarig geworden zijn?
Maar eigenlijk is het enige die telt, zijn er wel mensen die anders zouden stemmen?
Of zal het enkel afhangen van de mensen die sindsdien overleden zijn, en ondertussen meerderjarig geworden zijn?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Re: Stem je anders indien er toch verkiezingen zouden komen?
Ik zou mijn stem met veel plezier wijzigen van OVld naar "ik lig thuis in mijn zetel en ga niet stemmen".
Er is gestemd. Het concept van een democratie is dat er nu een regering gevormd wordt. Niet dat we opnieuw stemmen tot de uitslag is wat de heren in Wallonië het best uitkomt.
Er is gestemd. Het concept van een democratie is dat er nu een regering gevormd wordt. Niet dat we opnieuw stemmen tot de uitslag is wat de heren in Wallonië het best uitkomt.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je de geschiedenis nagaat, dan is demokratie helaas niet de normale regeervorm.
Kijk maar naar de minachting waarmee staten hun 'plebs' (lees eigen volk) steeds als kanonnenvoer gebruikt hebben.
In Belgie gebruikt een minderheid (de Walen en het Hof) de Vlaamse kollaborateurs om ons blijvend (?) uit te persen. De reden waarom ze een panische angst voor nieuwe verkiezingen hebben.
Spartacus Van de Grieken dreigt hun systeem immers onmogelijk te maken.
Het was links, het blijft links.
Mensen met extreemrechtse sympathie die de term "kollaborateurs" hiervoor nog maar durven uit te spreken. Ik huiver hiervan, hallucinant. Een discours dat overgenomen wordt van het vlaams belang en dat alleen al is een reden om nooit voor die partij te stemmen. Als je maar een beetje geschiedenis kent, zou je hiervoor beschaamd moeten zijn want als het van deze enige echte collaborateurs afhangt (WO II, weet je wel), dan waren we voor altijd onder de knoet van het gruwelijk naziregime geraakt. Is het dat wat je wil/wou?
Laatst gewijzigd door jeff op 15 februari 2020, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
bij herverkiezingen ga ik niet stemmen. Ze mogen gewoon mijn vorige stem doorrollen. Wat en zootje ongeregeld zijn die politiekers wel niet?
Het was links en wordt nog linkser.
Estate Guru believer.
+1
Spijtig voor al die mensen die weer verplicht hun vrije zondag moeten opofferen voor die rotzooi te blijven onderhouden.
Verkiezingen worden als het summum van democratie beschouwd. Maar nieuwe verkiezingen zouden juist een blijk van minachting voor de democratie zijn omdat we de eerste keer niet goed hebben gestemd en we opnieuw moeten stemmen tot er een uitslag is waar de politiekers tevreden mee zijn.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Eigenlijk zouden we uit recalcitrantie allemaal gewoon krek hetzelfde moeten stemmen.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De Wever zou hier zeer blij mee zijn. Bij de laatste verkiezingen is NVA 1 op 3 van zijn kiezers kwijtgespeeld. Ze hebben nieuwe kiezers gewonnen en daarom zijn ze maar 1 op 4 stemmen kwijtgeraakt.CarpeNoctem schreef: ↑15 februari 2020, 09:49 Eigenlijk zouden we uit recalcitrantie allemaal gewoon krek hetzelfde moeten stemmen.![]()
![]()
Uit de peiling van 13 december (VTM, HLN, RTL, Le Soir) blijkt dat ze verder de dieperik zullen ingaan.
Waar kan ik tekenen? Maar dan wel voor de echte, feitelijke, juiste gedachte, en niet die wat de media en politiek ervan gemaakt hebben.jeff schreef: ↑15 februari 2020, 08:32 Mensen met extreemrechtse sympathie die de term "kollaborateurs" hiervoor nog maar durven uit te spreken. Ik huiver hiervan, hallucinant. Een discours dat overgenomen wordt van het vlaams belang en dat alleen al is een reden om nooit voor die partij te stemmen. Als je maar een beetje geschiedenis kent, zou je hiervoor beschaamd moeten zijn want als het van deze enige echte collaborateurs afhangt (WO II, weet je wel), dan waren we voor altijd onder de knoet van het gruwelijk naziregime geraakt. Is het dat wat je wil/wou?
Dat mensen hun geschiedenis niet kennen en het houden op wat voorgekauwd op tv komt, is één.
Een ander is dat een groot deel van de bevolking de ernst van de zaak blijkbaar nog steeds niet inziet, en hier hoef je de slaap maar voor uit je ogen te wrijven en eens rond te kijken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Leer uw geschiedenis deftig dan hé als je met zo een verhaal komt. Naziregime verwerpelijk volledig mee akkoord maar ik geloof oprecht dat een extreem rechtse partij nooit meer zover geraakt. Andere Europese landen hebben dit al bewezen. Het is water bij de wijn doen of niet mee regeren.jeff schreef: ↑15 februari 2020, 08:32 Mensen met extreemrechtse sympathie die de term "kollaborateurs" hiervoor nog maar durven uit te spreken. Ik huiver hiervan, hallucinant. Een discours dat overgenomen wordt van het vlaams belang en dat alleen al is een reden om nooit voor die partij te stemmen. Als je maar een beetje geschiedenis kent, zou je hiervoor beschaamd moeten zijn want als het van deze enige echte collaborateurs afhangt (WO II, weet je wel), dan waren we voor altijd onder de knoet van het gruwelijk naziregime geraakt. Is het dat wat je wil/wou?
En wat over het communisme? Daar zeg je niets van? Ik ben die éénzijdige beschuldigingen zo moe. Zelfs voor de oorlog begon hebben ze miljoenen Oekraïners laten verhongeren. Ze zijn Finland binnen gevallen, hebben de Baltische landen geannexeerd en samen met de nazi's een verbond gesloten om Polen te veroveren. Die hun nazaten zitten nu ook in ons parlement en sommige partijen vinden het normaal om met deze gasten coalities te sluiten. Als je cordons wil sluiten doe het dan voor alle extremen.
De NSDAP had in 1933 maar 43,9% van de stemmen maar kreeg dankzij een coalitie de absolute macht.dave1976 schreef: ↑15 februari 2020, 11:38Leer uw geschiedenis deftig dan hé als je met zo een verhaal komt. Naziregime verwerpelijk volledig mee akkoord maar ik geloof oprecht dat een extreem rechtse partij nooit meer zover geraakt.jeff schreef: ↑15 februari 2020, 08:32 Mensen met extreemrechtse sympathie die de term "kollaborateurs" hiervoor nog maar durven uit te spreken. Ik huiver hiervan, hallucinant. Een discours dat overgenomen wordt van het vlaams belang en dat alleen al is een reden om nooit voor die partij te stemmen. Als je maar een beetje geschiedenis kent, zou je hiervoor beschaamd moeten zijn want als het van deze enige echte collaborateurs afhangt (WO II, weet je wel), dan waren we voor altijd onder de knoet van het gruwelijk naziregime geraakt. Is het dat wat je wil/wou?
Als je ziet wat in Polen met de PiS gebeurt (niet extreemrechts maar wel oer-conservatief en volkomen ondemocratisch door hun inmenging met het gerecht) , in Hongarije met Orban, in Brazilië met Bolsonaro, dan gebeurt het nu al.
Stemgedrag is voor een groot stuk leeftijdsgebonden.
Jong= links omdat je dan nog dikwijls behoort tot de have nots en het dus liefst van anderen afpakt.
Middelbaar= centrum omdat je nog wel wil herverdelen maar met mate gezien je eigen vermogensopbouw.
Senior= rechts omdat je wil behouden waar je zelf voor gewerkt hebt.
Het lijkt kinderlijk eenvoudig maar het is wel de basis van ons stemgedrag.
En als er een of andere wijsneus naar mijn bron(nen) vraagt, verwijs ik naar een recente reactie van GreenDean, al dacht ik in een ander topic.
Ik stem dus rechts maar ook nationalistisch zoals voorheen.
Jong= links omdat je dan nog dikwijls behoort tot de have nots en het dus liefst van anderen afpakt.
Middelbaar= centrum omdat je nog wel wil herverdelen maar met mate gezien je eigen vermogensopbouw.
Senior= rechts omdat je wil behouden waar je zelf voor gewerkt hebt.
Het lijkt kinderlijk eenvoudig maar het is wel de basis van ons stemgedrag.
En als er een of andere wijsneus naar mijn bron(nen) vraagt, verwijs ik naar een recente reactie van GreenDean, al dacht ik in een ander topic.
Ik stem dus rechts maar ook nationalistisch zoals voorheen.