stikstof
stikstof
https://www.hln.be/binnenland/stikstofc ... ~a79c4b90/
Krijgen we dezelfde taferelen als in Nederland vorig jaar?
- Maanden stopzetting van de gehele economie?
- Draconische maatregelen om het milieu te sparen ?
Mijn voorstel om het milieu te sparen:
Verbied open haarden en houtkachels, of leg bij deze laatste tenminste een verplichting op om een fijn stof filter te installeren.
Krijgen we dezelfde taferelen als in Nederland vorig jaar?
- Maanden stopzetting van de gehele economie?
- Draconische maatregelen om het milieu te sparen ?
Verbied open haarden en houtkachels, of leg bij deze laatste tenminste een verplichting op om een fijn stof filter te installeren.
Re: stikstof
Verbied open haarden en houtkachels zal helaas niets doen aan het stikstofprobleem.
Het stikstofprobleem vind elders zijn oorsprong.
Net als het klimaatprobleem is dat al meer dan 20 jaar gekend hoor. Kijk naar de recent gepubliceerde natuurrapporten en neem het rapport van 20 jaar geleden eens. Daar stond toen al Klimaat en stikstof ook helemaal boven bij de bedreigingen. Maar met heeft het bewust jarenlang genegeerd. En uiteraard, hoe langer je iets negeert en rustig verder doet en probleem zelfs verder opdrijft... hoe meer men plots radicaal zal moeten veranderen. had men 20 jaar geleden die problemen al aangepakt, kon dat veel geleidelijker en met achtere overgangen en zaten we nu met grote voorsprong. Maar typisch voor de mens: problemen pas aanpakken als het te laat is.
Net als het klimaatprobleem is dat al meer dan 20 jaar gekend hoor. Kijk naar de recent gepubliceerde natuurrapporten en neem het rapport van 20 jaar geleden eens. Daar stond toen al Klimaat en stikstof ook helemaal boven bij de bedreigingen. Maar met heeft het bewust jarenlang genegeerd. En uiteraard, hoe langer je iets negeert en rustig verder doet en probleem zelfs verder opdrijft... hoe meer men plots radicaal zal moeten veranderen. had men 20 jaar geleden die problemen al aangepakt, kon dat veel geleidelijker en met achtere overgangen en zaten we nu met grote voorsprong. Maar typisch voor de mens: problemen pas aanpakken als het te laat is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn bos zuivert de lucht voor tientallen buren. Als beloning moet ik mijn finoven dus afbreken en zonnepanelen leggen? Belachelijk ! Honderden woningen zijn er de laatste 10 jaar bijgekomen, ook extra industrie en er zijn tientallen hectaren bos gekapt. Goed bezig in deze gemeente op de 'boerenbuiten'.voodoo schreef: ↑21 december 2020, 16:38 https://www.hln.be/binnenland/stikstofc ... ~a79c4b90/
Welke grote staats man zijn motto was , problemen lossen we op als ze er zijn.Lanius schreef: ↑21 december 2020, 19:35 Verbied open haarden en houtkachels zal helaas niets doen aan het stikstofprobleem.
Estate Guru believer.
Stikstofoxides zijn wat anders dan fijn stof. Kun je trouwens beter de bouw van al die nieuwe gascentrales verbieden, naast CO2 stoten die ook behoorlijk wat NOx uit. Gelukkig zit Groen in de regering, die zullen wel opkomen voor het milieu en het klimaat
Weet je nog in Nederland vorig jaar?
Daar werden alle bouwvergunningen ingetrokken, bouw lag daar op zijn gat voor maanden.
Maximum snelheid nu 100 door de stikstof.
Landbouw kende daar ook een hoop miserie door de rechtbanken.
Als Zual nu niet met iets concreets komt dan zie ik hier ook een hoop miserie hoor.
Daar werden alle bouwvergunningen ingetrokken, bouw lag daar op zijn gat voor maanden.
Maximum snelheid nu 100 door de stikstof.
Landbouw kende daar ook een hoop miserie door de rechtbanken.
Als Zual nu niet met iets concreets komt dan zie ik hier ook een hoop miserie hoor.
-
OdetteMaes
- Jr. Member

Stikstof is niet het probleem, maar stikstofoxide. Onze lucht bestaat immers voor 80% uit stikstof. Dat ademen we in, en blazen het uit, zonder dat er iets mee gebeurt. Stikstof is een inert gas, dat zich met niéts verbindt, onder normale atmosferische omstandigheden. Maar in een verbrandingsmotor verbindt het zich met zuurstof, onder zeer hoge temperaturen. En dàt is het probleem.
Dit onderwerp is weer zeer actueel de laatste week, daarom post ik hier nog eens iets seh
Ik kreeg deze morgen ook een mail met reclame met o.a. dit artikel:
https://immo.vlan.be/nl/nieuws/38222/wa ... =article_3
Ik onthoud hieruit:
Nederlandse houtkachels verantwoordelijk voor 23% van de fijnstofuitstoot in Nederland, en dat is meer dan het wegverkeer!
Toont ons Zual Demir eindelijk een keertje lef en gaat ze hier nu eens iets aan doen? Of gaan we weer wat boeren en wegverkeer viseren?
Ik kreeg deze morgen ook een mail met reclame met o.a. dit artikel:
https://immo.vlan.be/nl/nieuws/38222/wa ... =article_3
Ik onthoud hieruit:
Nederlandse houtkachels verantwoordelijk voor 23% van de fijnstofuitstoot in Nederland, en dat is meer dan het wegverkeer!
Toont ons Zual Demir eindelijk een keertje lef en gaat ze hier nu eens iets aan doen? Of gaan we weer wat boeren en wegverkeer viseren?
Krijgen we over een per jaar dezelfde heisa rond fijn stof als we nu hebben met stikstof?
Pas op hé, ben geen groene, maar zou het ook weer niet heel erg vinden.
Pas op hé, ben geen groene, maar zou het ook weer niet heel erg vinden.