stop loss en trailing stop loss
TIP
stop loss en trailing stop loss
Op dit moment gebruik ik dit niet, noch stop loss noch trailing stop loss.
Maar zou ik dat anderzijds wel moeten doen?
- Wat zijn de voordelen?
- Wat zijn de nadelen?
- do's and don'ts?
Heb al eens een paar you tube filmkes bekeken.
Ziet er allemaal interessant uit, al had ik het gevoel dat die gasten die dat gebruiken eerder day-traiders zijn
Wie kan mij en waarschijnlijk vele anderen hier, iets bijleren.
Ik zoek vooral een manier om mijn aandelen te beschermen tegen een plotse duik, door ze te verkopen vooraleer het te erg wordt.
Alvast bedankt
Maar zou ik dat anderzijds wel moeten doen?
- Wat zijn de voordelen?
- Wat zijn de nadelen?
- do's and don'ts?
Heb al eens een paar you tube filmkes bekeken.
Ziet er allemaal interessant uit, al had ik het gevoel dat die gasten die dat gebruiken eerder day-traiders zijn

Wie kan mij en waarschijnlijk vele anderen hier, iets bijleren.
Ik zoek vooral een manier om mijn aandelen te beschermen tegen een plotse duik, door ze te verkopen vooraleer het te erg wordt.
Alvast bedankt
Re: stop loss en trailing stop loss
trailing stop loss lijkt me verstandiger dan een stop loss, omdat de koers aan waar je stop loss afgaat, mee evolueert. Een stop loss is in principe statisch.
Ik gebruik geen van beiden. Een daling van 10% is voor mij geen trigger om te verkopen, ik verkoop meer om fundamentele redenen dan technische redenen.
Ik gebruik geen van beiden. Een daling van 10% is voor mij geen trigger om te verkopen, ik verkoop meer om fundamentele redenen dan technische redenen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb ondervonden dat men bij een trailing-stop wel heel vlug de aandelen kan kwijt raken, want het is dymanisch maar mogelijk (m.i. ) slechts in één richting dymanisch ( en dat is bv naar boven )
Het manueel opvolgen is m.i. geen onoverkomelijke zaak
In de tijd dat de banken omvielen, waren ineens een pak van mijn aandelen verkocht. De vraag blijft wel of ik er op dergelijke manier wel een zaak heb aangedaan
Het manueel opvolgen is m.i. geen onoverkomelijke zaak
In de tijd dat de banken omvielen, waren ineens een pak van mijn aandelen verkocht. De vraag blijft wel of ik er op dergelijke manier wel een zaak heb aangedaan
-
- VIP member
- Contacteer:
Volgens Thierry De Bels is stoploss de voornaamste reden waarom fondsen zoals De Groof beter presteren dan enkelingen, die een emotionele weerstand moeten overwinnen om bij verlies te verkopen. Heb zelf een tijdlang met stoploss gewerkt, soms met goed resultaat (Thrombo), soms ten onrechte. Ik denk: ALS men zijn portefeuille dagelijks opvolgt EN oordeelt dat er systeem achter een evt. daling zit, dan is stoploss overbodig, rampen uitgezonderd. Dat laatste (Europese crisis) lijkt me nu toch niet uitgesloten.
Terloops: men kan zich de vraag stellen wat er in geval van een Europese crisis/systeemcrisis het hardst gaat getroffen worden: de beurs of de euro. In de Duitse pers meende men gisteren dat het eerder de euro zou zijn. Heeft het dan zin bij een stoploss zijn aandelen om te zetten in waardeloze euro's ?
Terloops: men kan zich de vraag stellen wat er in geval van een Europese crisis/systeemcrisis het hardst gaat getroffen worden: de beurs of de euro. In de Duitse pers meende men gisteren dat het eerder de euro zou zijn. Heeft het dan zin bij een stoploss zijn aandelen om te zetten in waardeloze euro's ?