Strips - belastingbrief
TIP
Strips - belastingbrief
Hallo iedereen.
Ik ben momenteel nog student, zodus ontvangen mijn ouders maandelijks kinderbijslag.
Zelf heb ik een mooi bedrag van mijn spaargeld omgezet in een aantal aandelen. Van veel van deze aandelen zijn strips beschikbaar. Ik meen te weten dat je op die manier via de belastingbrief 10 % belasting kan terug vorderen van de staat waardoor het dividend nog interessanter zou worden. Nu is mijn vraag: als ik via die strips die 10 % wil terugvorderen telt dit dan als een inkomst waardoor mijn ouders mijn kinderbijslag zouden kunnen verliezen?
Hopelijk kan iemand verduidelijken. Alvast bedankt.
Ik ben momenteel nog student, zodus ontvangen mijn ouders maandelijks kinderbijslag.
Zelf heb ik een mooi bedrag van mijn spaargeld omgezet in een aantal aandelen. Van veel van deze aandelen zijn strips beschikbaar. Ik meen te weten dat je op die manier via de belastingbrief 10 % belasting kan terug vorderen van de staat waardoor het dividend nog interessanter zou worden. Nu is mijn vraag: als ik via die strips die 10 % wil terugvorderen telt dit dan als een inkomst waardoor mijn ouders mijn kinderbijslag zouden kunnen verliezen?
Hopelijk kan iemand verduidelijken. Alvast bedankt.
-
woutie-dax
- Newbie

- Contacteer:
Re: Strips - belastingbrief
als je de aandelen en strips samen op dezelfde effectenrekening hebt staan, zal de bank maar 15% roerende voorheffing aanrekenen ipv 25%. Normaal moet je hier niets voor doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Strips - belastingbrief
woutie-dax schreef:als je de aandelen en strips samen op dezelfde effectenrekening hebt staan, zal de bank maar 15% roerende voorheffing aanrekenen ipv 25%. Normaal moet je hier niets voor doen.
Bedankt!!! Ik dacht echt dat je die 10 % RV moest terugvorderen via de belastingbrief !!!