Systeemkosten internationale treinreis NMBS
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Systeemkosten internationale treinreis NMBS
Er werken toch slimme mensen bij de NMBS. Een aantal jaren geleden is er een dossierkost aan alle internationale tickets toegevoegd om er voor te zorgen dat u de beste service ontvangt (website)
Natuurlijk koop ik mijn tickets daarom online. MAAR sinds kort bestaat er een systeemkost op alle internationale tickets online gekocht bij de NMBS (international) (website 3.3.1)
Samen met de uitleg van een medewerker:
Gelukkig bestaat er een manier om deze aanslag te omzeilen. koop uw kaartje niet bij de NMBS (international). Koop uw kaartje op
http://www.nsinternational.nl/
of de website van de desbetreffende vervoerder maar vermijd ten aller tijden de website van de NMBS
Deze 1€ aan systeemkosten is een verhoging van 20% op mijn ticket en ik zal blijven zagen bij de NMBS/Ombudsman tot ik een ons weeg.
Natuurlijk koop ik mijn tickets daarom online. MAAR sinds kort bestaat er een systeemkost op alle internationale tickets online gekocht bij de NMBS (international) (website 3.3.1)
Samen met de uitleg van een medewerker:
is het dus onmogelijk om een kaartje te bekomen (ook voor de intercity/stoptrein) zonder deze extra systeemkosten, Bravo NMBS!Bepaalde spoorwegmaatschappijen stellen automaten ter beschikking voor de verkoop van internationale vervoerbewijzen. Het gaat hier echter voornamelijk om biljetten voor treinen zonder verplichte reservering, die relatief eenvoudig kunnen worden aangeboden via een automaat. De verkoop van tickets voor hogesnelheidstreinen via automaten is veel moeilijker te realiseren. Omdat het aanbod van internationale treinverbindingen voor een groot deel bestaat uit treinen met verplichte reservering, heeft NMBS Europe beslist niet te investeren in de ontwikkeling van verkoopautomaten.
Gelukkig bestaat er een manier om deze aanslag te omzeilen. koop uw kaartje niet bij de NMBS (international). Koop uw kaartje op
http://www.nsinternational.nl/
of de website van de desbetreffende vervoerder maar vermijd ten aller tijden de website van de NMBS
Deze 1€ aan systeemkosten is een verhoging van 20% op mijn ticket en ik zal blijven zagen bij de NMBS/Ombudsman tot ik een ons weeg.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Re: Systeemkosten internationale treinreis NMBS
koop je ticket het beste in het land waar je het meeste reist, als je bv naar München gaat koop je het op bahn,de zo is het goedkoper en hoe eerder je het ticket koopt hoe nog goedkoper het wordt door middel van hun sparpreizen . zo heb je ook voor frankrijk : sncf,fr
veel reisplezier
veel reisplezier
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
of het ticket in 2 keer kopen
eerste enkel het belgische ticket bv tot Arlon
en dan nadien ( in brussel ) het ticket van Arlon naar Luxembourg
is een pak goedkoper dan de reis in een ticket te kopen
eerste enkel het belgische ticket bv tot Arlon
en dan nadien ( in brussel ) het ticket van Arlon naar Luxembourg
is een pak goedkoper dan de reis in een ticket te kopen
Nog zo een truckje. Stap over in het laatste grensstation, en koop je daar een kaartje grensoverschrijdend verkeer. Grensbewoners reizen namelijk voor gereduceerde prijzen de landsgrenzen over.
zo een ticketje grensoverschrijdend verkeer , kan je m.i. ook in een brussels station kopen
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Dat kan wel degelijk, maar dan zal je dus een dossierkost aangerekend krijgen (aan de balie).
De nmbs maakt het onmogelijk om een kaartje te bemachtigen zonder een bijgevoegde taks. Mijn inziens kan je die taksen dan geen "taks" meer noemen en is het een "prijsverhoging". Alleen weet dat NMBS heel goed dat een "taks" van 20% geaccepteerd word maar een "prijsstijging" van 20% waarschijnlijk afgeschoten word dus proberen ze het maar op deze manier
De nmbs maakt het onmogelijk om een kaartje te bemachtigen zonder een bijgevoegde taks. Mijn inziens kan je die taksen dan geen "taks" meer noemen en is het een "prijsverhoging". Alleen weet dat NMBS heel goed dat een "taks" van 20% geaccepteerd word maar een "prijsstijging" van 20% waarschijnlijk afgeschoten word dus proberen ze het maar op deze manier
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!