Tak 21 voor lange termijnsparen
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Tak 21 voor lange termijnsparen
wie meer dan 1 % instapkosten betaald bij een tak 21 is niet erg slim.
Een tak 21 die ik goed vind, en Test-Aankoop aanbeveeld is Afer Europe, als lid van TA betaal je bovendien maar 0.35 % instapkosten in plaats van de gebruikelijke 2 %, verleden jaar was het totale rendement 3.45 %.
Bekijk de rendementen van de laatste 20 jaar, en oordeel zelf.
Een tak 21 die ik goed vind, en Test-Aankoop aanbeveeld is Afer Europe, als lid van TA betaal je bovendien maar 0.35 % instapkosten in plaats van de gebruikelijke 2 %, verleden jaar was het totale rendement 3.45 %.
Bekijk de rendementen van de laatste 20 jaar, en oordeel zelf.
Het is zinloos om bij de start van een belegging uit te rekenen hoeveel je op het einde verworven zult hebben. Er kan immers van alles gebeuren. Een greep uit de mogelijkheden bij een TAK 21:
- de regering past de fiscaliteit aan bv. verhoging van de taks of afschaffing van de vrijstelling van roerende voorheffing;
- je hebt geen geld meer over om maandelijks te sparen of je vindt betere alternatieven;
- de verzekeringsinstelling stopt met het aanbieden van het produkt, bijkomende stortingen zijn niet meer mogelijk;
- de verzekeringsinstelling gaat failliet.
- de regering past de fiscaliteit aan bv. verhoging van de taks of afschaffing van de vrijstelling van roerende voorheffing;
- je hebt geen geld meer over om maandelijks te sparen of je vindt betere alternatieven;
- de verzekeringsinstelling stopt met het aanbieden van het produkt, bijkomende stortingen zijn niet meer mogelijk;
de regering kan van elk spaarproduct de fiscaliteit wijzigen, versta verhogen.Yaris schreef:Het is zinloos om bij de start van een belegging uit te rekenen hoeveel je op het einde verworven zult hebben. Er kan immers van alles gebeuren. Een greep uit de mogelijkheden bij een TAK 21:
Top rendement van AG is ook de moeite( dit product kan voor verschillende opties gebruikt worden o.a.langetermijnsparen, pensioensparen...). Gewaarborgd rendement van 2.5%, instapkost van 0.5%.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Met vriendelijke groet,
Geblin
Geen enkele TAK 21 is momenteel de moeite. Ga je jezelf voor acht jaar vastzetten aan 2,5%?
Yaris, vind ik ook. Als je bovendien rekening houdt met de taks van 2% en een eventuele instapkost (die er meestal toch is), dan is het zelfs geen 2,5% ... Ik denk dat we nog wel enkele jaren zullen moeten wachten voor dit terug interessant wordt. Ik heb eind 2011 en begin 2012 gelukkig nog enkele Tak 21 geopend, dit steeds met een eerste storting van juist het minimumbedrag, gewoon om enkele spaarverzekeringen lopen te hebben met de bedoeling na 8 jaar vrij van roerende voorheffing te sparen... (en ja, ik besef ook dat de spelregels tegen dan al (meermaals) kunnen veranderd zijn, maar wie niet waagt niet wint hé). Ik heb dus wel wat tijd en als de rente op Tak 21 binnen 5 tot 7 jaren terug hoger staat, dan stort ik hier en daar wel wat bij...
Indien ik momenteel nog eentje zou openen, dan zou het inderdaad enkel en alleen de TAK21 van AFER EUROPE zijn; die bieden nog redelijk mooie rendementen en de minimuminleg van 825 € is helemaal niet hoog in vergelijking met de vele andere spaarverzekeringen. Via testaankoop bedraagt de instapkost ook slechts enkel 0,35 %
Indien ik momenteel nog eentje zou openen, dan zou het inderdaad enkel en alleen de TAK21 van AFER EUROPE zijn; die bieden nog redelijk mooie rendementen en de minimuminleg van 825 € is helemaal niet hoog in vergelijking met de vele andere spaarverzekeringen. Via testaankoop bedraagt de instapkost ook slechts enkel 0,35 %
Re: TAK 21 voor langetermijnsparen
Mijn advies: zet je geld op een spaarrekening en wacht af tot de TAK 21 hogere rentes garandeert. Voordelen:
- 2% rente bij sommige banken, net als een TAK 21;
- vrijstelling van roerende voorheffing, net als een TAK 21;
- geen taksen of instapkosten;
- je geld op ieder ogenblik en kosteloos opvraagbaar.
Ik vind dat het alleen maar interessant is als je de premie fiscaal kunt aftrekken als langetermijnsparen, in mijn geval 32,1% (gemeentebelastingen inbegrepen).
[*]Yaris schreef:Mijn advies: zet je geld op een spaarrekening en wacht af tot de TAK 21 hogere rentes garandeert. Voordelen:
Over die 2% rente bij sommige banken ben ik akkoord, Yaris, maar wie zegt dat dit zo blijft? Kan dalen, maar inderdaad ook stijgen, het feit is dat we dit niet weten.
Bij TAK21 heb je natuurlijk de kosten die erbij komen, maar na het 5e jaar ben je al uit de kosten en creër je een sneeuwbaleffect waar je zekerheid over hebt voor de volgende 20jaar. Indien de rentes stijgen op de spaarboekjes, dan zal dit ook z'n effect hebben op de winstdeelname.
Mijn bedoeling is gewoon om met een vrij beperkt bedrag (€50-€100/maand) een mooie som te vergaren op lange termijn, zonder dat je dit echt voelt in het dagelijks huishouden. Fiscaal inbrengen zal me trouwens niet lukken, want ik zit al met een hyp. lening en pensioensparen.
Yaris schreef:Mijn advies: zet je geld op een spaarrekening en wacht af tot de TAK 21 hogere rentes garandeert. Voordelen:
Hat advies is al vele jaren "afwachten".
Wat heeft dat nu al opgebracht?
De interesten staan nu inderdaad wel heel laag maar iemand die al jaren naar het advies "wachten" heeft geluisterd zal maar een mager beestje hebben nu.
Het ziet er echter niet naar uit dat, oa door onze donkerblauwe vrienden van dictatuur Europa, de interesten snel zullen stijgen.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
@ webmaster; ik heb vorig jaar zo'n voorstel tot berekening gevraagd aan jullie partner van deze site. Er stond een fout in; ze verwezen hiervoor naar de maatschappij zelf...Correctie gevraagd maar nooit gekregen.
Verder is het zo dat je voor langetermijnsparen fiscaal gunstiger af bent met een lage vaste opbrengst. De winstdeelname wordt fiscaal gunstiger bekeken. Ook dat wist de commerciële partner van deze site bij mijn aanvraag niet juist te situeren...
Indien je van plan bent te gaan lenen voor een vastgoed dan is langetermijnsparen nog niet echt iets voor jullie; je spaart beter gewoon om een zo klein mogelijke lening te moeten betalen;en ja in sommige gevallen kun je de premies gebruiken lange termijnsparendan als schuldsaldo omvormen maar je zit dan vast aan een bepaalde maatschappij/bank met in het totaal wrsh hogere kosten.
Verder is het zo dat je voor langetermijnsparen fiscaal gunstiger af bent met een lage vaste opbrengst. De winstdeelname wordt fiscaal gunstiger bekeken. Ook dat wist de commerciële partner van deze site bij mijn aanvraag niet juist te situeren...
Indien je van plan bent te gaan lenen voor een vastgoed dan is langetermijnsparen nog niet echt iets voor jullie; je spaart beter gewoon om een zo klein mogelijke lening te moeten betalen;en ja in sommige gevallen kun je de premies gebruiken lange termijnsparendan als schuldsaldo omvormen maar je zit dan vast aan een bepaalde maatschappij/bank met in het totaal wrsh hogere kosten.
@juluscesar
heb je hiervan nog een referentienummer? dan neem ik het eens op met makelaar futuria
heb je hiervan nog een referentienummer? dan neem ik het eens op met makelaar futuria
Velen hier zeggen al vijf jaar en langer, afwachten, de rente gaat stijgen, zet uw geld in afwachting op een spaarboekje. Ondertussen is de rente alleen maar gedaald, en een stijging zit er niet onmiddellijk aan te komen, zolang de ECB de rente bewust laag houdt.
In de gegeven omstandigheden blijf ik bij mijn mening, Afer Europe, via Test-Aankoop, instapkosten amper 0.35 % als lid, en verleden jaar een opbrengst van 3.45 %, en vooral de laatste 20 jaar steeds bij de beste tak 21, kijk zelf naar de rendementen van de laatste 20 jaar, maar, ieder zijn mening, als steeds.
In de gegeven omstandigheden blijf ik bij mijn mening, Afer Europe, via Test-Aankoop, instapkosten amper 0.35 % als lid, en verleden jaar een opbrengst van 3.45 %, en vooral de laatste 20 jaar steeds bij de beste tak 21, kijk zelf naar de rendementen van de laatste 20 jaar, maar, ieder zijn mening, als steeds.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Webmaster;
natuurlijk heb ik daar nog een referentie nummer van maar dan ben ik ook mijn anonimiteit (voor zover die bestaat op het internet ) kwijt.
Na het melden van de verkeerde berekening per mail kreeg ik geen antwoord per mail maar werd ik opgebeld.
Het zal hier dus woord tegen woord blijven. Zelf ben ik van mening dat een vraag die schriftelijk werd gesteld ook schriftelijk wordt beantwoord en fouten schriftelijk worden rechtgezet. Of de slagzin van Uw commerciële partner Futuria: 'Be Sure, Let's Talk' een goeie is om in de financiële wereld zaken te doen laat ik aan het oordeel van de spaargidsers over.
In elk geval de juiste berekening kreeg ik nooit wel nog eens een aanmaning per mail om in te tekenen;
natuurlijk heb ik daar nog een referentie nummer van maar dan ben ik ook mijn anonimiteit (voor zover die bestaat op het internet ) kwijt.
Na het melden van de verkeerde berekening per mail kreeg ik geen antwoord per mail maar werd ik opgebeld.
Het zal hier dus woord tegen woord blijven. Zelf ben ik van mening dat een vraag die schriftelijk werd gesteld ook schriftelijk wordt beantwoord en fouten schriftelijk worden rechtgezet. Of de slagzin van Uw commerciële partner Futuria: 'Be Sure, Let's Talk' een goeie is om in de financiële wereld zaken te doen laat ik aan het oordeel van de spaargidsers over.
In elk geval de juiste berekening kreeg ik nooit wel nog eens een aanmaning per mail om in te tekenen;
@juluscesar
't is maar dat ik jou wil helpen, want blijkbaar is het niet gelopen zoals je verwacht had.
Anonimiteit moet je jou geen zorgen over maken, ik ga je gegevens hier heus niet op het forum gooien
Je kan me contacteren op kristof punt de paepe [apestaaartje] spaargids punt be
De aanmaning waarover u spreekt is helemaal geen aanmaning maar gewoon een vraag of alles goed ontvangen is en of er nog interesse is in de offerte.
't is maar dat ik jou wil helpen, want blijkbaar is het niet gelopen zoals je verwacht had.
Anonimiteit moet je jou geen zorgen over maken, ik ga je gegevens hier heus niet op het forum gooien
Je kan me contacteren op kristof punt de paepe [apestaaartje] spaargids punt be
De aanmaning waarover u spreekt is helemaal geen aanmaning maar gewoon een vraag of alles goed ontvangen is en of er nog interesse is in de offerte.