Tak21 nog interessant?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Tak21 nog interessant?
hallo
Is tak21 nog interessant?
Ook als de korf in de belastingbrief reeds gevuld is met een hypothecaire lening?
Dank
Is tak21 nog interessant?
Ook als de korf in de belastingbrief reeds gevuld is met een hypothecaire lening?
Dank
Re: Tak21 nog interessant?
tak 21 kun je fiscaal niet inbrengen in je belastingen, heb je een hyp. lening kun je wel (beiden) pensioensparen inbrengen, en naargelang de grootte van je hyp. lening en inkomsten eventueel beperkt een levensverzekering, deze laat je tot je 99 ste levensjaar lopen, interessant als je hyp. lening is afgelost en je pensioensparen op je 65 jaar stopt.
tak 21 als zuivere belegging, als je horizon langer dan 8 jaar is.
tak 21 als zuivere belegging, als je horizon langer dan 8 jaar is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dus als we beiden aan pensioensparen doen (voor het maximum) en de korf van de hypothecaire lening volledig gevuld zit: tak21 niet interessant genoeg?
ik begrijp je vraag niet goed, sorry, maar tak 21 heeft toch niets te maken met je belastingbrief, je kan tak 21 toch nooit fiscaal inbrengen.MeOnline schreef:dus als we beiden aan pensioensparen doen (voor het maximum) en de korf van de hypothecaire lening volledig gevuld zit: tak21 niet interessant genoeg?
Wil je fiscaal optimaliseren moet je kijken of je korf vol is, dit hangt af van de grootte van je afbetaling hyp. lening en jullie gezamenlijk netto belastbaar inkomen, er is een begrenzing, je kan niet blijven fiscaal aftrekken. wat je wel extra fiscaal kan inbrengen zijn onder andere dienstencheques en giften. Maak de simulatie op internet, dit kan op de site van quasi iedere bank, en je merkt direct of er extra fiscale ruimte is.
sorry, was inderdaad niet duidelijk gemaakt door mij.
Is TAK21 nog interessant?
Op dit moment stap ik in geen nieuwe meer.
De gegarandeerde rente is te laag op dit moment, maar wie weet, over een paar jaar.
De gegarandeerde rente is te laag op dit moment, maar wie weet, over een paar jaar.
pfff, ik vind het droevig om langs de kant te blijven kijken hoe we elke dag geld verliezen.... 
Waarschijnlijk dit jaar mn hypothecair mandaat terugbetalen... Kan dat enkel op de herberekeningsdatum van de lening? 1/per jaar? Of kan dit wanneer je maar wil?
Waarschijnlijk dit jaar mn hypothecair mandaat terugbetalen... Kan dat enkel op de herberekeningsdatum van de lening? 1/per jaar? Of kan dit wanneer je maar wil?
ik opende onlangs nog een nieuwe tak 21, weet je waarom ?Jhn schreef:Op dit moment stap ik in geen nieuwe meer.
omdat mijn 8 jaar begint te lopen, ik stortte er het minimum op, 825 €, maar, de bedoeling is deze verder 'te laten slapen', maar eenmaal 8 jaar geopend betaal ik geen RV meer.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Verwar je een TAK-21 niet met langetermijnsparen MeOnline?MeOnline schreef:sorry, was inderdaad niet duidelijk gemaakt door mij.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
wat is het verschil? Verwarren doe ik niet direct, ben op zoek naar duidelijke info over TAK21, in mensentaal 
En natuurlijk of het nog interessant is om te doen?
En natuurlijk of het nog interessant is om te doen?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Je bent op zoek naar info over TAK-21 met betrekking tot fiscaal voordeel, TAK-21 heeft geen enkel fiscaal voordeel enkel dat het vrijgesteld is van RV indien de looptijd langer is dan 8 jaar. (Als intussen de wetten niet aangepast worden wel te verstaan)
Langetermijnsparen kan je wel fiscaal inbrengen en is wél afhankelijk van je hypotheekaftrek.
Langetermijnsparen kan je wel fiscaal inbrengen en is wél afhankelijk van je hypotheekaftrek.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
dus TAK21 is risicovrij & pas interessant als de vrijstelling van roerende voorheffing zo blijft na 8jaar?
Maar gelijk ze tegenwoordig alle regeltjes aanpassen, is de kans groot dat dit gewijzigd wordt in de toekomst?
Niet?
Maar gelijk ze tegenwoordig alle regeltjes aanpassen, is de kans groot dat dit gewijzigd wordt in de toekomst?
Niet?
normaalgezien is het zo:MeOnline schreef:pfff, ik vind het droevig om langs de kant te blijven kijken hoe we elke dag geld verliezen....
-volledig terugbetalen kunt ge gelijk wanneer doen;
-minstens 10% van het saldo terugbetalen kunt ge ook gelijk wanneer doen
-1 keer per jaar kunt ge gelijk welk bedrag terugbetalen
Via Ergo heb ik een tak21 die ik fiscaal aftrek maar dit zal dan onder langetermijnsparen vallen. ik heb dit aangekocht via spaargids maar ik wist niet dat dit een tak21 was. Kopen via internet is niet gemakkelijk.Spruitekop schreef:Je bent op zoek naar info over TAK-21 met betrekking tot fiscaal voordeel, TAK-21 heeft geen enkel fiscaal voordeel enkel dat het vrijgesteld is van RV indien de looptijd langer is dan 8 jaar. (Als intussen de wetten niet aangepast worden wel te verstaan)
Laatst gewijzigd door luc1961 op 10 mei 2013, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Premietaks op tak 21 is inderdaad 2% (sinds dit jaar, daarvoor 1,1%)
Voor pensioensparen is de taks vrijgesteld, voor langetermijnsparen niet.
Voor pensioensparen is de taks vrijgesteld, voor langetermijnsparen niet.