Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
@Inmaken
Elke avond nog maar 2u Netflix kijken in hoge kwaliteit en je zit al aan 180GB/maand.
Een download/maand aan uw kinderen overbrengen als een eindige grondstof is nu wel wat ver gezocht imo.
Ook vind ik de houding van veel mensen tov gamen/films raar. Vroeger was je een slimmerik als je veel boeken las, tegenwoordig ben je wereldvreemd als je veel films kijkt. "Tomato, Tomahto"
Elke avond nog maar 2u Netflix kijken in hoge kwaliteit en je zit al aan 180GB/maand.
Een download/maand aan uw kinderen overbrengen als een eindige grondstof is nu wel wat ver gezocht imo.
Ook vind ik de houding van veel mensen tov gamen/films raar. Vroeger was je een slimmerik als je veel boeken las, tegenwoordig ben je wereldvreemd als je veel films kijkt. "Tomato, Tomahto"

Zelfstandige in bijberoep worden en Telenet Fluo voor bedrijven nemen?
Iedereen weet toch dat Telenet de duurste is van allemaal en toch blijven de mensen. Hoe noemt zo'n gedrag alweer in de psychologie?
"Telenet, er is geen duurdere."
"Telenet, er is geen duurdere."
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Ik weet dat telenet duur is, maar ik vind voorlopig geen waardig alternatief voor wat ik wil.
Zodra ik er 1 vind, ben ik weg ;-)
Scarlet en snow werden al uitgetest door mijn ouders, en die hadden niets anders dan problemen. Proximus is nu niet echt veel goedkoper dan telenet, dus ja, daar kijk ik niet aan.
Zodra ik er 1 vind, ben ik weg ;-)
Scarlet en snow werden al uitgetest door mijn ouders, en die hadden niets anders dan problemen. Proximus is nu niet echt veel goedkoper dan telenet, dus ja, daar kijk ik niet aan.
-
- VIP member
- Contacteer:
Het was z'n fijn nieuws Telenet moet kabel wel degelijk openstellen van rechter maar feitelijk is er niks gebeurd 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mobistar is er wel mee bezig... Enkel voor beperkt aantal Mobistar klanten.
Prime en hun andere rommel slaan ze gelukkig niet op.
Uitgerekend op dit forum moet men toch inzien dat deze nieuwe prijsverhogingen bitter weinig te maken hebben met het uitbouwen van hun netwerk. In de VS zit gewoon een meerderheidsaandeelhouder die z'n investering zoveel mogelijk wil zien renderen. Gevolg: zolang de klanten niet massaal weglopen wordt dit scenario jaarlijks herhaald.
Sedert de komst van windows 10 is er een enorme stijging van de datastroom van telenet. Ik kan dat best begrijpen. Ikzelf heb ook diverse computers moeten upgraden, wat herhaaldelijk mislukte, en dus opnieuw moeten beginnen enz enz. De laatste maanden zat ik herhaaldelijk aan mijn gebruikslimiet, en moest telkens datablokken bijkopen à 10€/50GB. Ofwel op smallband verder werken, wat haast onmogelijk is.
Terwijl ik vroeger amper aan 10% van mijn maandelijkse limiet kwam. Doch eindelijk zijn inmiddels al die upgrades uitgevoerd en werken ze min of meer stabiel. Dus nu zakt die datastroom weer zienderogen.
Je zou haast denken dat telenet en microsoft een 'deal' gemaakt hebben : maken julie slecht werkende windows versies, met onze mééropbrengst maken wij reclame voor w10
Terwijl ik vroeger amper aan 10% van mijn maandelijkse limiet kwam. Doch eindelijk zijn inmiddels al die upgrades uitgevoerd en werken ze min of meer stabiel. Dus nu zakt die datastroom weer zienderogen.
Je zou haast denken dat telenet en microsoft een 'deal' gemaakt hebben : maken julie slecht werkende windows versies, met onze mééropbrengst maken wij reclame voor w10
Ik ga Telenet niet verdedigen, ik zou ook willen dat het maar de helft kost voor dubbel zoveel. Maar raar dat dat geklaag en gezaag op Telenet elk jaar terug keert.Didymus schreef:Uitgerekend op dit forum moet men toch inzien dat deze nieuwe prijsverhogingen bitter weinig te maken hebben met het uitbouwen van hun netwerk. In de VS zit gewoon een meerderheidsaandeelhouder die z'n investering zoveel mogelijk wil zien renderen. Gevolg: zolang de klanten niet massaal weglopen wordt dit scenario jaarlijks herhaald.
Ik zie geen enkel topic van brood dat duurder wordt, van een pintje dat duurder wordt, van een pak frieten dat duurder wordt.
Maar Telenet? Ho maar!

De hamvraag blijft :
waarom zijn (en blijven) de prijzen voor internet in België veel duurder dan in onze buurlanden?
waarom zijn (en blijven) de prijzen voor internet in België veel duurder dan in onze buurlanden?
-
- VIP member
- Contacteer:
om de simpele reden dat ik mijn bakker/kroeg/frituur kan vertellen dat ze overdrijven met hun prijzen en ik voortaan mijn geld bij de buren ga uitgeven.Inmaken schreef:Didymus schreef:
Maar Telenet? Ho maar!![]()

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Omdat de politiek niks wil doen aan het duopolie van Proximus en Telenet. Via Proximus rijven ze de centen mee op en als er plaatsjes in de raden van bestuur te verdelen zijn zal er wel eens aan hen gedacht worden zeker?Nefertari schreef:De hamvraag blijft :
Daar zeg je het zelf: je gaat elders omdat er concurrentie is. De kern van het probleem zit niet bij Telenet, maar bij de overheid die weigert actie te ondernemen om de kabel open te stellen en concurrentie te creëren.Henkie1984 schreef:om de simpele reden dat ik mijn bakker/kroeg/frituur kan vertellen dat ze overdrijven met hun prijzen en ik voortaan mijn geld bij de buren ga uitgeven.
Moest ik in de plaats van Telenet zijn, ik zou de prijzen ook verhogen hoor. Jij trouwens ook.

Ik ook, wel eerst even Proximus bellen zodat we beiden gelijkaardig verhogen.... samen de zakken verder vullen, the sky is the limit!Inmaken schreef:Daar zeg je het zelf: je gaat elders omdat er concurrentie is. De kern van het probleem zit niet bij Telenet, maar bij de overheid die weigert actie te ondernemen om de kabel open te stellen en concurrentie te creëren.Henkie1984 schreef:om de simpele reden dat ik mijn bakker/kroeg/frituur kan vertellen dat ze overdrijven met hun prijzen en ik voortaan mijn geld bij de buren ga uitgeven.
Moest ik in de plaats van Telenet zijn, ik zou de prijzen ook verhogen hoor. Jij trouwens ook.