Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Te dure Telenet-tarieven

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1020 berichten
  • Pagina 18 van 68
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • …
  • 68
  • Volgende
gast9876

Re: Te dure Telenet-tarieven

• Citeer

Bericht door gast9876 » 20 januari 2016, 21:16

haelewyn schreef:Over het algemeen werkt dat goed maar niet altijd.
Ja, je krijgt wat je betaalt. en bellen ze met hun gsm via voip? of PC? gewoon beste is met een voip toestel die hiervoor gemaakt is! geen pc/laptop/smartphone.

Alhoewel ik al jaren met smartphone en Csipsimple naar huis 'on-net' met weepee bel via 4G, en dat is perfecte kwaliteit.

Gebruik je betamaxklonen, dan kan het soms niet lukken (maar laatste maanden geen problemen). OVH nooit geen probleem, en geluidskwaliteit top (en ben zelf veeleisend hierin, daar ik al mijn muziek in FLAC rip en niet in baggere gecomprimeerde MP3 formaat)

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 20 januari 2016, 22:28

Eén van hen belt met (denk ik) een gewoon telefoontoestel via 3starsnet. Al lang niet meer iets over gehoord. Was niet zo een goede verbinding, pakweg een jaar geleden. De prijs was voor hen dik ok omdat ze geen abonnement betalen en ze erg weinig bellen.

Een andere gebruikt het op zijn gsm via een 0466-nummer. Bij welke provider hij zit ben ik vergeten maar het nummer spreekt op 'voxbone' als je het via 1299 opvraagt. Ook daar is de kwaliteit niet zo denderend maar de zwakke schakel in zijn verhaal is (onder andere) de 3G verbinding zelf die hij soms verliest. Op 2G is het niet werkbaar. 3G is ok, zonder meer.
Hij is vaak niet bereikbaar met dat ding.. Ik zou die 'voxbone' aan niemand aanraden, wat de prijs ook is.

Ik geloof wel dat er beter te krijgen is en ik zeg niets over de providers die jij gebruikt, Sat. Daar weet ik niets over. Nog nooit geprobeerd. Het belangrijkste is dat je tevreden bent met iets waar je voor betaalt. Die tevredenheid zal wel voor iedereen verschillend zijn naargelang van de eisen, de locatie, de apparatuur, de kennis hierover, etc

pastr
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door pastr » 20 januari 2016, 22:56

Bedankt voor de reacties en nee, ik ben zeker geen troll. Als mensen zich daar mee bezig willen houden, dan doen ze dat maar. Ik heb betere dingen te doen.

Om in dit besparingstopic over dure telecom daar wat meer op te focussen, vrees ik dat we voor echt drastisch lagere prijzen in België zullen moeten wachten tot SpaceX erin slaagt om hun raketten consequent terug op aarde te laten landen. Waarom? Op die manier zullen de kosten om satellieten te lanceren drastisch dalen waardoor communicatiesatellieten voor internet veel sneller winstgevend worden.

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 20 januari 2016, 23:57

pastr schreef:OVH nooit geen probleem, en geluidskwaliteit top (en ben zelf veeleisend hierin, daar ik al mijn muziek in FLAC rip en niet in baggere gecomprimeerde MP3 formaat)
OVH is goedkoop zolang het werkt. Hun ondersteuning is zo goed als onbestaande, en wat er wel bestaat is incompetent. Hun incompetentie heeft me meerdere werkdagen aan tijd gekost, uren aan de lijn hangen over een mobiele telefoonlijn uit het buitenland, en de domeinnaam van mijn bedrijf was ik ei zo na kwijt.

Ik ben er historisch nog klant voor een stapeltje domeinnamen, maar stelselmatig aan het afbouwen naargelang domeinname vervallen.

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 22 januari 2016, 11:02

satsurfer schreef:Mountaintop, als ik zeg dat je als particulier fluo kan nemen, dan is dit zo! :o

Hier de feiten:

Niet alles letterlijk nemen van de Telenet site! :-\
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=40207
PumbaaH op 30 Jan 2014 schreef:Particulieren kunnen evenzeer een fluo abo nemen. Enkel rekening houden dat op de telenet site de fluo prijzen exclusief btw zijn.
tompie2009 schreef:Hoi Tom,
Ik heb als particulier ook telenet fluo genomen en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met snelheid (117 MB/s) en 500 gig per maand.
Geen gekweddel met de telemeter meer !!
Bestellen via internet ging niet aangezien je daar een BTW nummer moet ingeven.
Ben naar een Telenet shop gegaan en daar de upgrade gedaan. Modem is inderdaad een all-in modem
Business Klantendienst is ook verschillend, moet wel zeggen dat deze veel rapper is als de gewone :)
Telenet Fluo zonder ondernemingsnummer?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=54&t=45293

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 22 januari 2016, 11:04

@Fropskottel: geen ervaringen met domainnamen of dedicated servers. Maar niet alleen ik, maar ook ervaringsdeskundigen op userbase (iets anders dan vele azijnpissers hier :o ) hebben goede woorden over voor OVH voip. Zoals hier velen goede woorden over hebben voor Keytrade. ;)

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 22 januari 2016, 11:17

satsurfer schreef:@Fropskottel: geen ervaringen met domainnamen of dedicated servers. Maar niet alleen ik, maar ook ervaringsdeskundigen op userbase (iets anders dan vele azijnpissers hier :o ) hebben goede woorden over voor OVH voip. Zoals hier velen goede woorden over hebben voor Keytrade. ;)
OVH kan in sommige gevallen een goedkoop alternatief zijn hee. Wil je als particulier een goedkope telefoonlijn om te bellen? Heb je wat technische achtergrond om problemen die je zonder OVH kan oplossen op te lossen? Kan je ermee leven dat je lijn eens een week uitvalt zonder dat hun helpdesk je verderhelpt? Dan is die OVH voip allicht een goeie zaak.

Maar voor een nummer waarop je verwacht bereikbaar te zijn (bijvoorbeeld voor je zaak) zou ik er in een heel heel wijde boog omheen lopen.

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 22 januari 2016, 11:24

voor ik OVH had, heb ik weepee als incoming lijn (en gratis om 'on-net' met thuisfront te bellen). Nu gebruik ik OVH als outgoing en weepee blijft mijn incoming, daar geen problemen. En wat er goed werkt, moet je niet veranderen. ;)

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 22 januari 2016, 11:53

Telenet te duur, proximus nemen?
Korting van 10 %

Bij inschrijving op bijvoorbeeld een Pack Comfort (surfen, vaste telefonie en digitale tv) betekent dat een besparing van 76,74 euro per jaar! Je betaalt dan 57,56 euro/maand i.p.v. 63,95 euro/maand.
https://www.gezinsbond.be/Ledenvoordele ... ximus.aspx

concurrentie begint te spelen en aankomende Mobistar hete adam. ;)

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 22 januari 2016, 14:52

Ik vrees een beetje voor de mogelijkheden van Mobistar om een echt concurrentieel aanbod op de markt te brengen.
Aangezien ze gebruik moeten maken van Proximus OF Telenet's infrastructuur betalen ze waarschijnlijk al wurgprijzen om gebruik te maken van het netwerk. Mobistar is op de Belgische markt niet gekend als prijsbreker. Eerder om prijzen aan te bieden die in lijn liggen met de concurrentie. Door de overname van Base door TN is er zelfs geen prijsbreker meer aanwezig op de markt. Erg jammer is dat !
Maar ik kijk wel hoopvol uit naar het aanbod van deze nieuwe speler..

Blackbelt
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Blackbelt
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Blackbelt » 22 januari 2016, 14:59

Heb al jaren Telenet, nu in de Whoppa formule.

Van het product ben ik zeer tevreden, de prijs is eigenlijk te hoog.

Zou ik overschakelen... misschien wel als de prijs ca 10€ per maand lager ligt, en als alles goed werkt.
Er zijn er in de familie die Belgacom hebben of Scarlet, maar niet echt tevreden.
Een snelheid van 30 Mbps vind ik te traag.

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 22 januari 2016, 16:14

haelewyn schreef:Aangezien ze gebruik moeten maken van Proximus OF Telenet's infrastructuur betalen ze waarschijnlijk al wurgprijzen om gebruik te maken van het netwerk.
Graag met enige kennis van zaken spreken. >:(

1. Mobistar betaalt 19.7 € aan telenet groothandelsprijs (vroeger 29.7 €) voor gebruik van hun infrastructuur de eerste 2 jaar, nadien zal 21.7 €/klant aangerekend worden. Nog stuk hoger dan in vb. Frankrijk, waar slechts een 13-14 € betaald wordt (weet het exacte bedrag niet meer). Maar daar zijn enkel grootsteden voorzien van snel internet, en de buiten belabberd internet. ;D

De tijd, 29/5/2015:
"De opening van de kabel tegen fors lagere tarieven dan verwacht, kan van Mobistar een stevige concurrent voor Telenet (-1%) maken. Bank Degroof berekende dat Mobistar een pakket tegen 30,30 euro in de markt kan zetten als het bedrijf geen winstmarge zou aanrekenen. Telenet vraagt 65,49 euro per maand. 'Er is dus voldoende ruimte voor Mobistar om een marge te nemen en een korting te geven op de concurrentie', stelt analist Bart Jooris"
haelewyn schreef:Mobistar is op de Belgische markt niet gekend als prijsbreker.
Mobistar Internet On Mobile geen prijsbreker? 4 GB en 4000 SMS, waar je alle krediet nadien van kan hergebruiken voor playstation network aankopen, bus, sms betaalnummers, via beltegoed.nl 75% recupereren....en beste LTE netwerk (zegt BIPT). Sommigen vergelijken hier enkel prijs, maar niet kwaliteit.

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 22 januari 2016, 16:40

Kevva schreef:Enkel internet en digitale tv? Een faire prijs lijkt me rond de 35 euro/maand te liggen.
De Tijd 29/5/15
"Bank Degroof berekende dat Mobistar een pakket tegen 30,30 euro in de markt kan zetten als het bedrijf geen winstmarge zou aanrekenen"
Dus Mobistar is tevreden met 4.7 €/klant volgens Kevva? ;D Ik hoor U alvast niet meer piepen nu. ;)

aristoteles
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer aristoteles
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door aristoteles » 23 januari 2016, 21:52

satsurfer schreef: Mobistar Internet On Mobile geen prijsbreker? 4 GB en 4000 SMS, waar je alle krediet nadien van kan hergebruiken voor playstation network aankopen, bus, sms betaalnummers, via beltegoed.nl 75% recupereren....en beste LTE netwerk (zegt BIPT). Sommigen vergelijken hier enkel prijs, maar niet kwaliteit.
Bij Mobistar betaal je daar 20 euro voor, bij mobile vikings 15. Ok, je hebt maar 2000 gratis SMS'en (die naar andere vikings niet meegerekend), maar ik denk dat er niet veel mensen meer dan 2000 SMS'en per maand sturen. ;)

https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... text-data/" onclick="window.open(this.href);return false;

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 24 januari 2016, 10:56

satsurfer schreef:
haelewyn schreef:Mobistar is op de Belgische markt niet gekend als prijsbreker.
Mobistar Internet On Mobile geen prijsbreker? 4 GB en 4000 SMS, waar je alle krediet nadien van kan hergebruiken voor playstation network aankopen, bus, sms betaalnummers, via beltegoed.nl 75% recupereren....en beste LTE netwerk (zegt BIPT). Sommigen vergelijken hier enkel prijs, maar niet kwaliteit.
Mobistar internet on mobile is zeker een goed aanbod qua prijs.
Als bedrijf en in zijn mobiele telefonie-abonnementen (hun core business) is Mobistar nooit diegene geweest die de markt schokte met lage prijzen.
Bij gebrek aan een aanbod voor vast internet hebben ze hun mobile internet (waarschijnlijk overschot aan capaciteit) goedkoper gemaakt om toch nog een bepaald marktsegment aan te spreken. Met hun klassieke formules alleen boert het al jaren achteruit en blijft het die richting opgaan.
Ik ben nieuwsgierig wat hun beleid gaat worden als Telenet wegvalt als MVNO.. Misschien doen ze dan meer moeite om hun abonnementen aantrekkelijk te prijzen.
4G : bij mij thuis beste ontvangst met Mobistar. In Antwerpen volgens meerdere tests povere ontvangst, wat misschien / hopelijk al achterhaald is.
Andere testen spraken (al enige tijd geleden) ook van slechte downloadsnelheid, wat niet noodzakelijk evenredig is met ontvangstkwaliteit van het signaal. Iedere test is slechts een momentopname op bepaalde plaatsen en dus per definitie nooit absoluut juist.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1020 berichten
  • Pagina 18 van 68
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • …
  • 68
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy