Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Ok.. vertel het dan eens welke toepassingen jij nuttig vindt.. Gooi het gerust in de groep, wat je met een niet-dichtgetimmerde modem zou kunnen doen. Dit is niet sarcastisch bedoeld maar je laat het nu als een open vraag voor gebruikers die er niet veel van afkennen.zeverare schreef: Van de modem kan je ook hetzelfde zeggen, als je nooit een deftige niet dichtgetimmerde modem (zoals fritz!box) hebt gehad weet je ook niet wat je mist.
Als het over VOIP telefonie gaat ben ik perfect gelukkig met Skype. Ik heb geen andere modem nodig.
De duurste Fritzbox heeft zeker leuke extra's maar hij kost dan ook wel rond de 250 euro extra. De Bbox3 is gratis ! (Magisch woord voor een spaargidser.. Lol).
Het is maar wat je er van verwacht en wat je gewoon bent om er mee te doen.
Voor wie toch in de richting wil denken van alternatieve bedrijven kan ook eens Belgian Telecom overwegen. Die hebben ADSL2+ . Aanbod eveneens niet interessant aangezien er maar 40 GB volume in het basispakket zit.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Ik ben vorig jaar bijna klant geworden van Telenet, maar heb binnen de wettelijke termijn afgezien van het contract aangezien ze toen poorten blokkeerden die ik nodig had om vanaf het internet op een veilige manier met mijn thuisnetwerk te verbinden (via SSH en VPN). Verder kun je bij de Telenet-modem niet zelf een nameserver instellen zoals het censuurvrije 8.8.8.8 en 8.8.4.4 van Google.haelewyn schreef:Ok.. vertel het dan eens welke toepassingen jij nuttig vindt.. Gooi het gerust in de groep, wat je met een niet-dichtgetimmerde modem zou kunnen doen.zeverare schreef: Van de modem kan je ook hetzelfde zeggen, als je nooit een deftige niet dichtgetimmerde modem (zoals fritz!box) hebt gehad weet je ook niet wat je mist.
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Te dure Telenet-tarieven
Haelewyn, ieder zijn ding, maar de manier waarop ik de fritz!box gebruik heeft me al makkelijk duizend euro opgeleverd (ik gebruik ze al een tiental jaar). Bijvoorbeeld: eigen vpn verbinding opzetten, 4g Back-up internet, eigen VoIP server om onderweg via mobiel te bellen (gratis), eigen dect telefoons ecodect, dus zonder straling bij stand-by en zonder extra bakje, telefoongesprekken opnemen, enzovoort.
Kan misschien ook met Skype maar dan veel duurder en mijn huisgenoten weten niet eens dat ze een VoIP lijn hebben en geen vaste. Skype is gedoe in vergelijking daarmee.
Spreek alsjeblief over zaken die je kent en snapt! Ik heb het gevoel dat je veel gezond verstand hebt maar over internet en telefonie vind ik dat je je hier al een paar keer serieus vergaloppeerd hebt.
Kan misschien ook met Skype maar dan veel duurder en mijn huisgenoten weten niet eens dat ze een VoIP lijn hebben en geen vaste. Skype is gedoe in vergelijking daarmee.
Spreek alsjeblief over zaken die je kent en snapt! Ik heb het gevoel dat je veel gezond verstand hebt maar over internet en telefonie vind ik dat je je hier al een paar keer serieus vergaloppeerd hebt.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Ik zou denken dat je een tijdje geleden een tweede nick hebt geopend, Bartgo.
Ik herken bepaalde zinnen van andere posters
Toch bedankt om het op een respectvolle manier te verwoorden en er tussendoor een positieve draai aan te geven.
Het eigenaardige aan een forum is dat hobbyisten vaak een grotere kennis over iets willen pretenderen dan iemand die in de sector werkt.
Ik heb zelf voor 2 telefoonmaatschappijen en 1 ander bedrijf in de sector datatransmissie gewerkt in de laatste 10 jaar en ik denk dat ik er wel 'iets' van ken. Eigenlijk ben ik misschien beter geplaatst dan jij en die andere 'nick' om te zeggen : 'Spreek over dingen waar je iets van kent' maar ik zou vinden dat dat grof doen is, gewoon om grof te doen. En net dat is iets wat ik haat op een forum. Mensen die gaan schreeuwen en anderen kleineren... pffff... daar toon je je niet sterk mee. En hoe moet ik daar op reageren als anderen zo te werk gaan vanaf een eerste bericht over iets ?
Een groot verstand en een grote mond passen niet samen in één hoofd, moet je weten. Dit is niet op jou persoonlijk gericht Bartgo. Het is gewoon een levenswijsheid die ik mezelf altijd wil voorhouden als mensen gaan intimideren.
Ik probeer alleen maar uitspraken te doen over dingen en producten waar ik nauw bij betrokken ben/was en waar ik overtuigd ben dat ik weet waarover ik praat omdat ik er beroepsmatig mee bezig was. Zonder fouten ben ik niet hoor. Je huisarts is dat zelfs niet en die is langer naar school geweest dan ik.
Sommigen hier die telecom als hobby zien, zien de materie op een andere manier.
Soms kan je dingen op twee verschillende manieren bekijken en toch allebei gelijk hebben. Die indruk is me eerder al overvallen als ik na een tijd een bericht lees van een poster waarmee ik het aanvankelijk niet eens was.
Tja.. Ofwel hebben jullie (2) gelijk ofwel ik, ofwel hebben we allemaal gelijk. Als ik me over iets zou vergalopperen mag je altijd zeggen waarover want nu blijft het redelijk vaag. Je bent welkom om het in PM op een beleefde manier te bespreken. Dat geldt voor iedereen hier. Ik heb respect voor ieders mening.
Ik begrijp wat je zegt en ik zie voor mijn ogen het gebruik van de diensten zoals je ze beschrijft.
Wat er voor mij wel nog bijkomt is dat ik rond de 50 ben en in bepaalde dingen gewoon geen zin meer heb. Ik ben van de generatie die voor bijna alles een aardappelschiller van de 3 Molens gebruikt en geen 100 apparaatjes, al is die vergelijking misschien effe moeilijk te snappen.
Te omslachtig : ik hou me niet meer bezig met bv 4G backup internet (om één voorbeeld te kiezen) omdat ik er op zich geen behoefte aan heb. Mijn internet werkt hier al jaren feilloos en ik gebruik het niet meer professioneel.
Ecodect's heb ik hier ook. En ik weet dat je met de Fritzbox een bakje minder zou hebben, maar moet ik daarvoor nu echt 250 euro uitgeven ? Gesprekken opnemen ? Echt geen behoefte aan ! Ik wil liever dat iedereen snel inhaakt en me met rust laat ! Als jij dat wel belangrijk vindt : alle respect daarvoor.
Als ik zeg dat ik genoeg heb met de Bbox3... geloof me dan maar. Net als >90 % van de Vlamingen er genoeg zullen mee hebben.
Net zo zullen een aantal Vlamingen beter af zijn of gelukkiger met jouw oplossing.
De manier waarop ik Skype gebruik en de dingen waarvoor ik het gebruik, die weet / ken jij niet.
Mijn gebruik van die rotzooi kan Totaal (!!!) anders zijn dan het jouwe. Mijn doel of bestemming kan anders zijn.
Neen.. het is niet veel duurder met Skype, de dingen waarvoor ik het gebruik. Neen...
Hier vergaloppeer jij je, en je snapt het op dit moment niet eens zelf omdat je niet het onderscheid maakt tussen hoe jij de dingen gebruikt en hoe ik ze gebruik en waarvoor. Die fout maak ik soms ook.. (ik geef het toe).
100 bellers = 100 gebruikersprofielen. Ik ben profiel 82 en jij profiel 17 met variaties. Dat kan je echt niet zomaar vergelijken als je niet ten gronde gaat.
May God bless you and the United States of America !

Ik herken bepaalde zinnen van andere posters

Toch bedankt om het op een respectvolle manier te verwoorden en er tussendoor een positieve draai aan te geven.
Het eigenaardige aan een forum is dat hobbyisten vaak een grotere kennis over iets willen pretenderen dan iemand die in de sector werkt.
Ik heb zelf voor 2 telefoonmaatschappijen en 1 ander bedrijf in de sector datatransmissie gewerkt in de laatste 10 jaar en ik denk dat ik er wel 'iets' van ken. Eigenlijk ben ik misschien beter geplaatst dan jij en die andere 'nick' om te zeggen : 'Spreek over dingen waar je iets van kent' maar ik zou vinden dat dat grof doen is, gewoon om grof te doen. En net dat is iets wat ik haat op een forum. Mensen die gaan schreeuwen en anderen kleineren... pffff... daar toon je je niet sterk mee. En hoe moet ik daar op reageren als anderen zo te werk gaan vanaf een eerste bericht over iets ?
Een groot verstand en een grote mond passen niet samen in één hoofd, moet je weten. Dit is niet op jou persoonlijk gericht Bartgo. Het is gewoon een levenswijsheid die ik mezelf altijd wil voorhouden als mensen gaan intimideren.
Ik probeer alleen maar uitspraken te doen over dingen en producten waar ik nauw bij betrokken ben/was en waar ik overtuigd ben dat ik weet waarover ik praat omdat ik er beroepsmatig mee bezig was. Zonder fouten ben ik niet hoor. Je huisarts is dat zelfs niet en die is langer naar school geweest dan ik.
Sommigen hier die telecom als hobby zien, zien de materie op een andere manier.
Soms kan je dingen op twee verschillende manieren bekijken en toch allebei gelijk hebben. Die indruk is me eerder al overvallen als ik na een tijd een bericht lees van een poster waarmee ik het aanvankelijk niet eens was.
Tja.. Ofwel hebben jullie (2) gelijk ofwel ik, ofwel hebben we allemaal gelijk. Als ik me over iets zou vergalopperen mag je altijd zeggen waarover want nu blijft het redelijk vaag. Je bent welkom om het in PM op een beleefde manier te bespreken. Dat geldt voor iedereen hier. Ik heb respect voor ieders mening.
Ik begrijp wat je zegt en ik zie voor mijn ogen het gebruik van de diensten zoals je ze beschrijft.
Wat er voor mij wel nog bijkomt is dat ik rond de 50 ben en in bepaalde dingen gewoon geen zin meer heb. Ik ben van de generatie die voor bijna alles een aardappelschiller van de 3 Molens gebruikt en geen 100 apparaatjes, al is die vergelijking misschien effe moeilijk te snappen.
Te omslachtig : ik hou me niet meer bezig met bv 4G backup internet (om één voorbeeld te kiezen) omdat ik er op zich geen behoefte aan heb. Mijn internet werkt hier al jaren feilloos en ik gebruik het niet meer professioneel.
Ecodect's heb ik hier ook. En ik weet dat je met de Fritzbox een bakje minder zou hebben, maar moet ik daarvoor nu echt 250 euro uitgeven ? Gesprekken opnemen ? Echt geen behoefte aan ! Ik wil liever dat iedereen snel inhaakt en me met rust laat ! Als jij dat wel belangrijk vindt : alle respect daarvoor.
Als ik zeg dat ik genoeg heb met de Bbox3... geloof me dan maar. Net als >90 % van de Vlamingen er genoeg zullen mee hebben.
Net zo zullen een aantal Vlamingen beter af zijn of gelukkiger met jouw oplossing.
De manier waarop ik Skype gebruik en de dingen waarvoor ik het gebruik, die weet / ken jij niet.
Mijn gebruik van die rotzooi kan Totaal (!!!) anders zijn dan het jouwe. Mijn doel of bestemming kan anders zijn.
Neen.. het is niet veel duurder met Skype, de dingen waarvoor ik het gebruik. Neen...
Hier vergaloppeer jij je, en je snapt het op dit moment niet eens zelf omdat je niet het onderscheid maakt tussen hoe jij de dingen gebruikt en hoe ik ze gebruik en waarvoor. Die fout maak ik soms ook.. (ik geef het toe).
100 bellers = 100 gebruikersprofielen. Ik ben profiel 82 en jij profiel 17 met variaties. Dat kan je echt niet zomaar vergelijken als je niet ten gronde gaat.
May God bless you and the United States of America !
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
Yes
we houden het op die manier sportief. Ik wil er aan toevoegen dat ik inderdaad zeer weinig Skype gebruik en ik had het dan vooral over het feit dat je een pc nodig hebt of een smartphone, terwijl VoIP met een gewoon telefoontoestel werkt in samenspraak met de fritzbox.
Niemand zegt ook dat je die boxen nieuw moet kopen. Er zijn er tientallen te vinden voor rond de 70 euro.
En ten laatste: zelfs mijn deurbel werkt met de fritzbox. Ik krijg dus mailtjes wanneer iemand aan de deur stond tijdens mijn afwezigheid.
Enfin goed spul voor wie er zin in heeft. Ik wilde de functies ervan even toelichten, ik ben gisteren wellicht iets te persoonlijk geweest.

Niemand zegt ook dat je die boxen nieuw moet kopen. Er zijn er tientallen te vinden voor rond de 70 euro.
En ten laatste: zelfs mijn deurbel werkt met de fritzbox. Ik krijg dus mailtjes wanneer iemand aan de deur stond tijdens mijn afwezigheid.
Enfin goed spul voor wie er zin in heeft. Ik wilde de functies ervan even toelichten, ik ben gisteren wellicht iets te persoonlijk geweest.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Altijd maar geklaag over Telenet .. ze zijn inderdaad de duurste maar ik ben er zeer tevreden over. De snelheid die ze beloven haal ik altijd zonder problemen. Telenet is de duurste, maar de beste geen twijfel mogelijk.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Je vergeet dat je hier te maken hebt met frugale spaargidsers. Sommige leven van bonnen uit de krant, anderen maken zelf hun zeep.
Ze verwachten hier 5 terabyte datalimiet per maand voor 15€. En die 15€ moet dan nog gesubsidieerd zijn.
Een ander betaalt!
Ze verwachten hier 5 terabyte datalimiet per maand voor 15€. En die 15€ moet dan nog gesubsidieerd zijn.
Een ander betaalt!
Re: Te dure Telenet-tarieven
Ik weet niet of het nog zo is, maar in Frankrijk betaalde je volgens Test-Aankoop in 2005 €15 voor breedband terwijl dit toen bij Telenet en Belgacom €40-45 kostte. Het probleem is dat er in België te weinig concurrentie is. Je zit hier met een quasi duopolie met langs de ene kant het kabelnetwerk van Telenet en langs de andere kant de telefoonkabelinfrastructuur van Proximus.Inmaken schreef:Je vergeet dat je hier te maken hebt met frugale spaargidsers. Sommige leven van bonnen uit de krant, anderen maken zelf hun zeep.
Ze verwachten hier 5 terabyte datalimiet per maand voor 15€.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Er is toch wel degelijk wat keuze mogelijk. Je hebt de premium aanbieders Telenet en Proximus met hun packs. Je hebt Scarlet, als dochter van Proximus met een aanbieding voor wie een pack a la Proximus of Telenet wil maar minder wil betalen (Scarlet Trio).
Als je de packs wil loslaten dan heb je voor 25 euro ADSL2 bij Scarlet (enkel internet dus). Mobistar heeft zijn aanbieding Internet @home voor 15 euro / 15gb (daarna 256kbps) via 4G. Ook MobileVikings zou werken aan zo'n formule.
Voor tv heb je DVB-T, Sateliet (free-view / TV Vlaanderen), Netflix , Stievie Free (en als/indien die terug komt Stievie "premium" , oude prijs was 10 euro per maand).
Netflix / Stievie verbuiken als je die zet op de beeldkwaliteit "laag" weinig data. Bij bescheiden gebruik kan zelfs dat met een quota van 15gb. Ik zou dan wel naar Eén/Canvas kijken via DVB-T.
Voor ieders budget (of juister ; ieders prioriteit waaraan je uw geld wil uitgeven) zijn er wel oplossingen. Er zijn enorme prijsverschillen mogelijk, ook al zijn het wel verschillende producten, ook voor weinig geld kan je internet hebben en TV-zien als je wil.
Als je de packs wil loslaten dan heb je voor 25 euro ADSL2 bij Scarlet (enkel internet dus). Mobistar heeft zijn aanbieding Internet @home voor 15 euro / 15gb (daarna 256kbps) via 4G. Ook MobileVikings zou werken aan zo'n formule.
Voor tv heb je DVB-T, Sateliet (free-view / TV Vlaanderen), Netflix , Stievie Free (en als/indien die terug komt Stievie "premium" , oude prijs was 10 euro per maand).
Netflix / Stievie verbuiken als je die zet op de beeldkwaliteit "laag" weinig data. Bij bescheiden gebruik kan zelfs dat met een quota van 15gb. Ik zou dan wel naar Eén/Canvas kijken via DVB-T.
Voor ieders budget (of juister ; ieders prioriteit waaraan je uw geld wil uitgeven) zijn er wel oplossingen. Er zijn enorme prijsverschillen mogelijk, ook al zijn het wel verschillende producten, ook voor weinig geld kan je internet hebben en TV-zien als je wil.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 03 mei 2012
- Locatie: Entre les tours de Bruges et Gand
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
Net m'n telemeter nagekeken: het maandelijks volume inbegrepen bij Internet Fiber 100 (Whop) is van 150 GB naar 200 GB gebracht.
Maakt de recente tariefverhoging toch iets makkelijker te verteren.
Maakt de recente tariefverhoging toch iets makkelijker te verteren.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Eerst en vooral mijn excuses om dit topic terug naar boven te halen.
Maar door de nakende prijsstijging wou ik toch ook eens kijken wat ik kon doen om mijn abonnement te verbeteren.
Weet iemand of het verlagen van Fibernet 100 naar Basic internet een groot verschil geeft naar gebruikerservaring?
Wij gebruiken ons internet alleen om wat te surfen. Niet om te streamen of te gamen of wat dan ook.
Verlagen naar Basic Internet zou toch al een beetje schelen op het maandelijkse bedrag.
Maar door de nakende prijsstijging wou ik toch ook eens kijken wat ik kon doen om mijn abonnement te verbeteren.
Weet iemand of het verlagen van Fibernet 100 naar Basic internet een groot verschil geeft naar gebruikerservaring?
Wij gebruiken ons internet alleen om wat te surfen. Niet om te streamen of te gamen of wat dan ook.
Verlagen naar Basic Internet zou toch al een beetje schelen op het maandelijkse bedrag.

Re: Te dure Telenet-tarieven
Ik ben al meer dan een jaar naar een basic internet gegaan en ik zie weinig verschil met de duurdere abonnementen. Het is wat trager ja, maar nog snel genoeg om zelfs te Netflixen. En onlangs is het volume van 100 naar 150 GB gegaan dus nu kom ik ook niet meer tegen de limiet op het einde van de maand.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Mijn advies: neem bij telenet gewoon het meest basic van alle basics: wie gewoon wat surft (zonder continue te streamen), komt nooit of te nimmer aan de gebruikslimieten, hoor. Check je telemeter maar eens, zou ik zeggen.
De commerciele tactiek is telkens dezelfde: men verhoogt de geboden volumes en tegelijk ook de prijs.
De meerderheid van de klanten heeft die extra volumes helemaal niet nodig, maar gaat mee in de prijsverhoging omdat ze denken dat ze nu veel meer kwaliteit krijgen voor hun geld.
Vaak verpakken ze dat alles nog eens in 'interessante pakketten' (sic), die ook continu 'beter en uitgebreider' worden gemaakt zonder dat je dat alles eigenlijk nodig hebt en voor je het weet betaal je meer dan 100 euro per maand om gewoon wat te surfen een telefoonaansluiting te hebben en wat naar één of vtm te kijken!!!!
Niet doen: gewoon de pakketten opbreken, je internet formule downgraden en eventueel de klantendienst een mailtje sturen om te vragen of ze een nog meer basic formule hebben dan de laagste die ze officieel aanbieden (aan lagere prijs natuurlijk): ze antwoorden er op, en worstelen duidelijk met de vraag, heb ik gemerkt uit ervaring.
Iemand die niet 'meer, meer, meer' wil, maar 'minder, minder, minder' (voor minder geld ook natuurlijk), dat heeft de commerciële dienst natuurlijk niet graag.
De commerciele tactiek is telkens dezelfde: men verhoogt de geboden volumes en tegelijk ook de prijs.
De meerderheid van de klanten heeft die extra volumes helemaal niet nodig, maar gaat mee in de prijsverhoging omdat ze denken dat ze nu veel meer kwaliteit krijgen voor hun geld.
Vaak verpakken ze dat alles nog eens in 'interessante pakketten' (sic), die ook continu 'beter en uitgebreider' worden gemaakt zonder dat je dat alles eigenlijk nodig hebt en voor je het weet betaal je meer dan 100 euro per maand om gewoon wat te surfen een telefoonaansluiting te hebben en wat naar één of vtm te kijken!!!!
Niet doen: gewoon de pakketten opbreken, je internet formule downgraden en eventueel de klantendienst een mailtje sturen om te vragen of ze een nog meer basic formule hebben dan de laagste die ze officieel aanbieden (aan lagere prijs natuurlijk): ze antwoorden er op, en worstelen duidelijk met de vraag, heb ik gemerkt uit ervaring.
Iemand die niet 'meer, meer, meer' wil, maar 'minder, minder, minder' (voor minder geld ook natuurlijk), dat heeft de commerciële dienst natuurlijk niet graag.

Re: Te dure Telenet-tarieven
Net een mailtje gestuurd om mijn Fibernet 100 te downgraden naar Basic Internet.
Eens kijken hoe snel ze dit doorvoeren.
Scheelt toch al snel €20/maand dacht ik?
Eens kijken hoe snel ze dit doorvoeren.
Scheelt toch al snel €20/maand dacht ik?
Re: Te dure Telenet-tarieven
heb al 15 jaar Basic net, om de x jaar neemt of de snelheid of het volume toe.
nog nooit over mijn limit geweest.
terecht ik zit geen films en zo te downloaden, maar werk al eens van thuis en er wordt veel gesurft op de golven van het internet.
voor heel veel mensen is basic meer als genoeg
PS: kan je dat echt downgraden van fibre naar basic?
nog nooit over mijn limit geweest.
terecht ik zit geen films en zo te downloaden, maar werk al eens van thuis en er wordt veel gesurft op de golven van het internet.
voor heel veel mensen is basic meer als genoeg
PS: kan je dat echt downgraden van fibre naar basic?