Technische analyse draadje
TIP
Re: Technische analyse draadje
Nog nooit bij stil gestaan en het moet ook al voor 1929 bestaan hebben.
Alle traders bekijken dit als de langetermijn indicator.
Is lange-termijn-beleggers- en traderspsychologie. Bulls willen boven het 200-daags voortschrijdend gemiddelde blijven, terwijl de bears er kort onder verkopen. Bears winnen meestal als rally’s onder het 200 daags voortschrijdend gemiddelde zijn weg vervolgt. Bulls winnen daarentegen meer als de koers boven het 200 daags blijft hangen. Deze lijn is een van de grootste signalen die je vertelt welke kant het opgaat in de markt. Bull boven, onder Bear.
Als elke TA volger naar het 200d gemiddelde kijkt, dan is dat ook de reden dat je daar effecten rond ziet.
+ Het geloof in het feit dat de geschiedenis zich moet herhalen.
+ Het geloof in het feit dat de geschiedenis zich moet herhalen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
ratpack1
Benieuwd of de 200 het gaat houden, in principe hebben we sinds lang een lagere top.
Dirk, in al je vorige posts vermeld je vaak dat iets (een index, de waarde van een aandeel, of whatever,...) steun vindt bij het 200 daags MA. Dat vind ik een heel merkwaardige uitspraak waarbij ik niet helemaal bij kan.
I.e. een moving average loopt sowieso achter... waarom zou nu dat iets steun vinden bij een vertraagde gemiddelde waarde van datzelfde iets?
Ik begrijp dat er voor elk iets bepaalde weerstands en support levels bestaan. En ik begrijp ook dat dit veelal "psychologische" drempels zijn, waarbij weerstand of steun verwacht kan worden...
Maar waarom in hemelsnaam steun vinden op een indicator? Ken jij hier de reden voor?
I.e. een moving average loopt sowieso achter... waarom zou nu dat iets steun vinden bij een vertraagde gemiddelde waarde van datzelfde iets?
Ik begrijp dat er voor elk iets bepaalde weerstands en support levels bestaan. En ik begrijp ook dat dit veelal "psychologische" drempels zijn, waarbij weerstand of steun verwacht kan worden...
Maar waarom in hemelsnaam steun vinden op een indicator? Ken jij hier de reden voor?
Omdat anderen naar dezelfde indicator kijken? Self fulfilling prophecy.
Het werkt, omdat het werkt.
Het werkt, omdat het werkt.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ik heb nog nergens over een "reden van steun vinden van een gemiddelde" gelezen.Caterpie schreef: ↑28 maart 2018, 12:50 Dirk, in al je vorige posts vermeld je vaak dat iets (een index, de waarde van een aandeel, of whatever,...) steun vindt bij het 200 daags MA. Dat vind ik een heel merkwaardige uitspraak waarbij ik niet helemaal bij kan.
Na mijn eerste T.A. lessen had ik het ook nog niet door dat gemiddelden ook steun en weerstand kunnen zijn.
Nu weet ik wel beter want dagenlang waren de Amerikaanse Traders ook al bezig dat het 9 daags gemiddelde (het hele korte termijn gemiddelde) een zware weerstand zou zijn en gisteren geraakte men er niet over. Nu moet het 9 daags (zie roze lijn) aan 2650 overwonnen worden op de S&P. Alleen het 200 daags is nog stijgend en alleen daar zit de koers nog boven.
Dus alle gemiddelden van korte tot middellangetermijn (9,20,50) zijn bearish.
Daarom blijft men het 200 daags testen (ook op bv. de World index). Het is nu een gevecht. In Europa is dit gevecht helaas al lang verloren. Tijdens dit gevecht en tijdens een berenmarkt (Europa) zijn de schommelingen enorm.
Positief zou zijn om de beursdag rood te beginnen en groen te eindigen zo krijg je een mooiere groene kaars.
Ook een grafiek van de World index (ook nog niet in berenmarkt) waar men ook gisteren het 9daags (roze) eens intraday aangetikt had en daarna, omdat men er niet boven geraakt, boem naar beneden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
zappiduppi
Waar kunt ge die zoal testen, die groene kaarsen? Ik heb er zo een paar nodig voor als de elektriciteit weer eens uitvalt.
Ja steun (het 200 daags) heeft standgehouden, maar men wil maar niet door het 9 daags gemiddelde breken.
De slotkoers had beter een stukje boven de 2650 geweest. Nu zitten we waarschijnlijk naar de onderkant op van een andere wig (tweede grafiek). We zitten nog in de lange wave C. Hopelijk breekt men al niet vroeger uit deze wig, want normaal gaan we dan van C naar D en naar E.
Zie bijgetekende lijnen in grafiek.
Voorspellen is natuurlijk totaal onmogelijk en je weet ook niet wat voor nieuws er plots komt, maar wiggen zijn (indien de wig echt gevormd wordt) redelijk betrouwbaar.
De uitbraak uit de wig maakt dan in de toekomst het meeste kans naar boven = stierevlag.
Waarom? Omdat de 60 min grafiek (1ste grafiek) een falling wedge geeft, dus deze 60 min. grafiek moet men ook volgen.
-
ratpack1
Krak 200 daags? Slecht voorteken, of gaat morgen Europa eerst zwaar rood en na sluit hier in VS terug groen?
De steun van het 200 daags gem.(rode lijn) heeft het uiteindelijk begeven Ook is de index uit de wig steun gevallen.
Men geraakte maar niet boven het 9daags (roze lijn) en het 9 daags is fel aan het dalen. Alleen het 200 daags is nog stijgend.
Nu zal men de steun van 2530 willen testen.
Europa was al een tijd in de lange termijn dalende fase 4 van Weinstein en nu dreigt Amerika daar ook in te vallen.
Als de koers onder het 200 daags blijft met een dalend 200 daags is het zo ver.
Hou ook rekeningen met hevige schommelingen. Dagen van -3% kunnen afwisselen met dagen van +2% wegens shortcovering.
Kijk ook naar de plaatjes van vorige crashes. Nadat het 200 daags dalend (nu nog niet in de S&P) wordt met de index daaronder is er pas maar kans op een crash.
Jammer maar altijd hetzelfde is dat nieuwelingen op het hoogste punt in de beurs gelokt worden, met van deze keer de lage rente.
Men geraakte maar niet boven het 9daags (roze lijn) en het 9 daags is fel aan het dalen. Alleen het 200 daags is nog stijgend.
Nu zal men de steun van 2530 willen testen.
Europa was al een tijd in de lange termijn dalende fase 4 van Weinstein en nu dreigt Amerika daar ook in te vallen.
Als de koers onder het 200 daags blijft met een dalend 200 daags is het zo ver.
Hou ook rekeningen met hevige schommelingen. Dagen van -3% kunnen afwisselen met dagen van +2% wegens shortcovering.
Kijk ook naar de plaatjes van vorige crashes. Nadat het 200 daags dalend (nu nog niet in de S&P) wordt met de index daaronder is er pas maar kans op een crash.
Jammer maar altijd hetzelfde is dat nieuwelingen op het hoogste punt in de beurs gelokt worden, met van deze keer de lage rente.
De doji kaar is opgebrand zeker 
Damn, en ik sta al in het rood in mijn portefeuille... ziet er precies naar uit dat we er nog wat min gaan aan toevoegen..
Met al die analisten praatjes, zo van 'das normaal februari en maart zijn een beetje volatieler, maar tzal wel beteren..' eerst zien dan geloven met hun praatjes..
Met al die analisten praatjes, zo van 'das normaal februari en maart zijn een beetje volatieler, maar tzal wel beteren..' eerst zien dan geloven met hun praatjes..
Fijn om dit te volgen, lijkt alsof er reden zit in de markt. US futures staan groen voorlopig.
-
MaroefDeFoef
- Newbie

- Contacteer: