Technologie: aandelen, ETF, funds
TIP
Re: Technologie: aandelen, ETF, funds
Maar we zullen het houden op de Robinhoods.
Volgens de datawebsite Robintrack.net waren er in een tijdsspanne van 4 uur liefst 40.000 accounts op Robinhood, een hyperpopulaire beleggingsapp onder daytradende jongeren, die het aandeel aan hun portefeuille toevoegden. En dus klom de beurswaarde van Tesla maandag met 10.000 Robinhoods per uur tijdelijk boven de psychologische grens van 300 miljard dollar, om daarna terug te vallen tot onder die grens. Eerder haalde Tesla met zijn torenhoge beurswaarde al Toyota rechts in.
Tesla is dus razend populair onder jongeren. Maandag waren er aan het eind van de handelsdag 457.000 gebruikers die het aandeel in de portefeuille hadden. Daarmee is Tesla het tiende meest populaire aandeel op het platform, waarmee het bedrijf zelfs Amazon voorbijstreeft.
Volgens de datawebsite Robintrack.net waren er in een tijdsspanne van 4 uur liefst 40.000 accounts op Robinhood, een hyperpopulaire beleggingsapp onder daytradende jongeren, die het aandeel aan hun portefeuille toevoegden. En dus klom de beurswaarde van Tesla maandag met 10.000 Robinhoods per uur tijdelijk boven de psychologische grens van 300 miljard dollar, om daarna terug te vallen tot onder die grens. Eerder haalde Tesla met zijn torenhoge beurswaarde al Toyota rechts in.
Tesla is dus razend populair onder jongeren. Maandag waren er aan het eind van de handelsdag 457.000 gebruikers die het aandeel in de portefeuille hadden. Daarmee is Tesla het tiende meest populaire aandeel op het platform, waarmee het bedrijf zelfs Amazon voorbijstreeft.
Dank voor uw reactie. Ik geloof inderdaad sterk in verdere digitalisering, maar mijn kennis is beperkt dus vandaar de keuze voor ETF.StarStock schreef: ↑6 augustus 2020, 10:35 Het is een fonds met veel risico.
Ze hebben al een aandeel 6.12% in Fastly. Ik ken het bedrijf niet, dus ik kan me er niet over uitspreken. Het is een cloud hosting bedrijf en de resultaten waren financieel verlieslatend.
Verder zijn er veel "groeiers", maar ik weet niet of ze op dit moment of in de toekomst veel winst gaan maken. Enkele bekende namen: Zoom Video, Docusign, WixCom, Twilio, Shopify, CloudFlare, Coupa, PayPal, Veeva, Okta, HubSpot, ServiceNow, Atlassian (JIRA etc...), Zendesk, Slack, Dropbox, Anaplan (groeier in Enterprise Performance Planning Systems).
Dus: oftewel een volledige gok waarin je in gaat geloven.
Oftewel, zou ik eerder aanraden om een "berekende" gok te doen. Kijk naar de fundamentals van elke stock, financiële resultaten etc...
Indien je echt geïnteresseerd bent, zou ik een kleine som er in investeren, zien of dat groeit en bij groei zou ik de "winst" herkapitaliseren of meer investeren.
Bij verlies: natuurlijk niet
My 2 cents briefly...
Waarom veel risico volgens u?
Karine,
In het artikel dat je aanhaalt van De Tijd geven ze toch de grootste beweegredenen? Link : https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 39040.html
1. De Robinhoods: in de US zijn er al meerdere brokers waarbij je gratis!!! aandelen kan kopen. I.p.v. de 1% aankoop/verkoopkosten die brokers in Europa doorrekenen. Particuliere beleggers in de US hebben zo sneller toegang en ze hebben er geen last van de wisselkoers want ze handelen in US Dollar.
Zie: https://cdn.robinhood.com/assets/robinh ... hedule.pdf
2. Stock-Split: dus lagere aandeelkoers betekent dat meer beleggers het aandeel kunnen kopen: dus naar ongeveer 300$ ipv 1500$ nu.
3. Anticipatie op de opname in de S&P500 ziet er nu zeker uit, nu dat ze in het 4de kwartaal ook winst hebben gemaakt, dan is het een sneeuwbaleffect en moeten alle trackers/fondsen van de S&P500 ook ineens Tesla aandelen kopen.
4. Enigste autobedrijf die enigzins "autonoom" rijden kan doorbreken. Alle andere "klassieke" autobedrijven slagen hier al meer als 8 jaar niet in. Voornamelijk nu Tesla ook de vrachtwagens autonoom wilt laten rijden, is dit een nog grotere markt. Het is dus meer als een autobedrijf, maar boort nu ook de vrachtwagenmarkt in.
Losstaande van de eeuwige discussie natuurlijk dat het een bubbel is. De marktconsensus is duidelijk in het voordeel van de believers of speculanten. Ze zullen wel aan beide kanten roepen, maar ik denk wel dat je op korte termijn geld kan verdienen op het Tesla aandeel.
In het artikel dat je aanhaalt van De Tijd geven ze toch de grootste beweegredenen? Link : https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 39040.html
1. De Robinhoods: in de US zijn er al meerdere brokers waarbij je gratis!!! aandelen kan kopen. I.p.v. de 1% aankoop/verkoopkosten die brokers in Europa doorrekenen. Particuliere beleggers in de US hebben zo sneller toegang en ze hebben er geen last van de wisselkoers want ze handelen in US Dollar.
2. Stock-Split: dus lagere aandeelkoers betekent dat meer beleggers het aandeel kunnen kopen: dus naar ongeveer 300$ ipv 1500$ nu.
3. Anticipatie op de opname in de S&P500 ziet er nu zeker uit, nu dat ze in het 4de kwartaal ook winst hebben gemaakt, dan is het een sneeuwbaleffect en moeten alle trackers/fondsen van de S&P500 ook ineens Tesla aandelen kopen.
4. Enigste autobedrijf die enigzins "autonoom" rijden kan doorbreken. Alle andere "klassieke" autobedrijven slagen hier al meer als 8 jaar niet in. Voornamelijk nu Tesla ook de vrachtwagens autonoom wilt laten rijden, is dit een nog grotere markt. Het is dus meer als een autobedrijf, maar boort nu ook de vrachtwagenmarkt in.
Losstaande van de eeuwige discussie natuurlijk dat het een bubbel is. De marktconsensus is duidelijk in het voordeel van de believers of speculanten. Ze zullen wel aan beide kanten roepen, maar ik denk wel dat je op korte termijn geld kan verdienen op het Tesla aandeel.
De grootste stijging komt van de shortcovering.StarStock schreef: ↑13 augustus 2020, 11:44 Karine,
Velen die shorten omdat ze hardnekkig blijven vasthouden aan hun fundamentele analyse parameters.
Ze willen hun verlies stoppen en moeten de aandelen terugkopen. Met een nog hardere stijging als gevolg.
Maar eens gaat het de dieperik in Tesla veel veel te duur let opDirk2 schreef: ↑13 augustus 2020, 13:36De grootste stijging komt van de shortcovering.StarStock schreef: ↑13 augustus 2020, 11:44 Karine,
Velen die shorten omdat ze hardnekkig blijven vasthouden aan hun fundamentele analyse parameters.
Ze willen hun verlies stoppen en moeten de aandelen terugkopen. Met een nog hardere stijging als gevolg.
Het is al sinds het ontstaan van de beurs zo, dat de sterke momentum aandelen enorm veel meer zakken dan de index indien de beurs het echt slecht doet. Gewoon steeds (wijde) stops verhogen om je daartegen te beschermen. Zie 2000 en 2008.
Velen verdienden eerst enorme bedragen met momentumaandelen en blaasden hun portefeuille daarna op. Te duur is omdat het een goed momentum aandeel is.
@ Starstock
Geen puur technologie fonds, maar één van mijn huidige favorieten.
Fidelity Funds - Global Consumer Industries Fund A-DIST-EUR.
Voordeel : Fonds gericht niet enkel op pure technologie (deze aandelen zijn uitmuntend maar ook al behoorlijk prijzig geworden) maar ook gedeeltelijk op andere stabiele "klassiekere" waarde bedrijven. De 10e Positie in NASPERS (zie hieronder) wijst erop dat het fonds steeds probeert de beste bedrijven toch zo goedkoop mogelijk proberen op te pikken aangezien NASPERS een soort technologieholding is die bestaat uit participaties in TENCENT en tal van andere technologische bedrijven in de e-commerce.
Nadeel : Fonds met relatief hoge jaarlijkse kosten -> TER 1,91 %.
Top tien posities (Morningstar)
Amazon.com Inc
Alibaba Group Holding Ltd ADR
Nestle SA
LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE
Walmart Inc
L'Oreal SA
Nike Inc B
Alphabet Inc A
Apple Inc
Naspers Ltd Class N
Veel succes in je zoektocht en het opbouwen van je persoonlijke portefeuille Starstock.
Groetjes
Realist
Geen puur technologie fonds, maar één van mijn huidige favorieten.
Fidelity Funds - Global Consumer Industries Fund A-DIST-EUR.
Voordeel : Fonds gericht niet enkel op pure technologie (deze aandelen zijn uitmuntend maar ook al behoorlijk prijzig geworden) maar ook gedeeltelijk op andere stabiele "klassiekere" waarde bedrijven. De 10e Positie in NASPERS (zie hieronder) wijst erop dat het fonds steeds probeert de beste bedrijven toch zo goedkoop mogelijk proberen op te pikken aangezien NASPERS een soort technologieholding is die bestaat uit participaties in TENCENT en tal van andere technologische bedrijven in de e-commerce.
Nadeel : Fonds met relatief hoge jaarlijkse kosten -> TER 1,91 %.
Top tien posities (Morningstar)
Amazon.com Inc
Alibaba Group Holding Ltd ADR
Nestle SA
LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE
Walmart Inc
L'Oreal SA
Nike Inc B
Alphabet Inc A
Apple Inc
Naspers Ltd Class N
Veel succes in je zoektocht en het opbouwen van je persoonlijke portefeuille Starstock.

Groetjes
Realist
Bij wie kan je die LU0171310443 kopen? Kan niet onmiddellijk een aanbieder vinden.StarStock schreef: ↑4 mei 2020, 12:03 Beste,
Wat zijn de meest interessantste aandelen, etf of funds voor technologie?
Qua aandelen denk ik zelf:
- Microsoft: sterke groei sinds CEO Satya Nadella zich op Cloud Computing concentreet
- Alphabet Class A: Google
Risicovoller:
- Facebook: groot ecosysteem, maar grillig koersverloop
- Apple: hoge afhankelijkheid van aantal verkochte iPhones
- Amazon: sterke e-commerce
Qua ETF:
iShares NASDAQ-100® UCITS ETF (DE) (EUR) | EXXT - ISIN: DE000A0F5UF5 - Jaarlijkse annuïteit op 10 jaar = 18.93%
Qua fondsen:
Ik heb er enkel 1 gezien die qua rendement betrouwbaar uit ziet:
BlackRock Global Funds - World Technology Fund A2 EUR - ISIN: LU0171310443 - Jaarlijkse annuïteit op 10 jaar = 16.30%
Iemand andere tips?
Groeten,
StarStock
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb die via Deutsche Bank. Maar idd: via Medirect/Keytrade is mss ook interessant en mss lagere kosten ook nog eens erbij.Lauketib schreef: ↑3 februari 2021, 22:55Bij wie kan je die LU0171310443 kopen? Kan niet onmiddellijk een aanbieder vinden.StarStock schreef: ↑4 mei 2020, 12:03 Beste,
Wat zijn de meest interessantste aandelen, etf of funds voor technologie?
Qua aandelen denk ik zelf:
- Microsoft: sterke groei sinds CEO Satya Nadella zich op Cloud Computing concentreet
- Alphabet Class A: Google
Risicovoller:
- Facebook: groot ecosysteem, maar grillig koersverloop
- Apple: hoge afhankelijkheid van aantal verkochte iPhones
- Amazon: sterke e-commerce
Qua ETF:
iShares NASDAQ-100® UCITS ETF (DE) (EUR) | EXXT - ISIN: DE000A0F5UF5 - Jaarlijkse annuïteit op 10 jaar = 18.93%
Qua fondsen:
Ik heb er enkel 1 gezien die qua rendement betrouwbaar uit ziet:
BlackRock Global Funds - World Technology Fund A2 EUR - ISIN: LU0171310443 - Jaarlijkse annuïteit op 10 jaar = 16.30%
Iemand andere tips?
Groeten,
StarStock
Je gaat "gokken" dat die groeibedrijven gaan slagen. De facto ga je hopen dat er uit die bedrijven een nieuwe "baanbreker" groeit genre Google, Apple, Facebook etc...warrenmunger schreef: ↑13 augustus 2020, 11:08Dank voor uw reactie. Ik geloof inderdaad sterk in verdere digitalisering, maar mijn kennis is beperkt dus vandaar de keuze voor ETF.StarStock schreef: ↑6 augustus 2020, 10:35 Het is een fonds met veel risico.
Ze hebben al een aandeel 6.12% in Fastly. Ik ken het bedrijf niet, dus ik kan me er niet over uitspreken. Het is een cloud hosting bedrijf en de resultaten waren financieel verlieslatend.
Verder zijn er veel "groeiers", maar ik weet niet of ze op dit moment of in de toekomst veel winst gaan maken. Enkele bekende namen: Zoom Video, Docusign, WixCom, Twilio, Shopify, CloudFlare, Coupa, PayPal, Veeva, Okta, HubSpot, ServiceNow, Atlassian (JIRA etc...), Zendesk, Slack, Dropbox, Anaplan (groeier in Enterprise Performance Planning Systems).
Dus: oftewel een volledige gok waarin je in gaat geloven.
Oftewel, zou ik eerder aanraden om een "berekende" gok te doen. Kijk naar de fundamentals van elke stock, financiële resultaten etc...
Indien je echt geïnteresseerd bent, zou ik een kleine som er in investeren, zien of dat groeit en bij groei zou ik de "winst" herkapitaliseren of meer investeren.
Bij verlies: natuurlijk niet
My 2 cents briefly...
Waarom veel risico volgens u?
Als je gelijk hebt, dan heb je je winst. Heb je geen gelijk, dan heb ik ook geen glazen bol.
Heb op medirect een order geplaatst voor BlackRock global funds - world technology fund a2
Gewoon om eens te vergelijken tussen argenta technologie cap.
Gewoon om eens te vergelijken tussen argenta technologie cap.
Waar is de tijd dat we hier aan het lachen waren met Tesla met een koerswinst verhouding van 800 ?
Intussen zitten we aan 1348 en die **** blijven maar kopen.
Positief is wel dat ze hun 500.000 wagens gehaald hebben maar wanneer je dan 25% moet terugroepen oftewel 125.000 wagen stel ik me hier toch ook weer vragen bij.
Voor een ander bedrijf is een terugroeping een afstraffing voor Tesla is dat een beloning.
Intussen zitten we aan 1348 en die **** blijven maar kopen.
Positief is wel dat ze hun 500.000 wagens gehaald hebben maar wanneer je dan 25% moet terugroepen oftewel 125.000 wagen stel ik me hier toch ook weer vragen bij.
Voor een ander bedrijf is een terugroeping een afstraffing voor Tesla is dat een beloning.
Tesla zit in korf van mijn fonds, dus laat ze maar opstijgen.