Technologieaandelen
TIP
Re: Technologieaandelen
Heb er gekocht bij argenta, maar zou wel eens willen weten bij welke de meeste technologie aandelen in een Blackrockfonds zitten
Blackrock iShares MSCI World Information Technology Sector UCITS ETF (WITS) bevat de 187 grootste vrij verhandelbare technology aandelen van de wereld.
https://www.blackrock.com/nl/particulie ... en/308858/
Focus op de US kan je hebben via https://www.blackrock.com/nl/particulie ... en/280510/
IUIT : iShares S&P 500 Information Technology Sector UCITS ETF : alle 75 tech aandelen van de SP500.
https://www.blackrock.com/nl/particulie ... en/308858/
Focus op de US kan je hebben via https://www.blackrock.com/nl/particulie ... en/280510/
IUIT : iShares S&P 500 Information Technology Sector UCITS ETF : alle 75 tech aandelen van de SP500.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
[quote=B7H4long post_id=491203 time=1611852103 user_id=29789]
Blackrock iShares MSCI World Information Technology Sector UCITS ETF (WITS) bevat de 187 grootste vrij verhandelbare technology aandelen van de wereld.
Indrukwekkende lijst maar vraag mij eigenlijk af waarom Tensent er niet in staat ?
Indrukwekkende lijst maar vraag mij eigenlijk af waarom Tensent er niet in staat ?
Een zeer divers fonds: BlackRock Global Funds - Next Generation Technology Fund E2 EUR Hedged LU1861216783.
"Het Fonds belegt ten minste 70% van zijn totale activa in aandeleneffecten (bv. aandelen) van bedrijven wereldwijd die voornamelijk economisch actief zijn in het onderzoek, de ontwikkeling, productie en/of distributie van nieuwe en opkomende technologieën. Het Fonds focust op technologie van de volgende generatie zoals kunstmatige intelligentie, cloud computing, automatisering, robotica, technologische analyse, e-commerce, betalingssystemen, communicatietechnologie en generatief design."
Invesco EQQQ Nasdaq -100 ucits Etf : ISIN IE00 3207 7012
Eentje uit Ierland met kwartaaldividend van in totaal iets meer dan 1 euro. (geen dubbele roerende voorheffing).
Prijs 268 euro.
Maakte in maart 2020 een duik van 17% en eindigde het jaar met een koerswinst van 30% .
Prachtig resultaat zonder meer Georg!
Eentje uit Ierland met kwartaaldividend van in totaal iets meer dan 1 euro. (geen dubbele roerende voorheffing).
Prijs 268 euro.
Maakte in maart 2020 een duik van 17% en eindigde het jaar met een koerswinst van 30% .
Bruto Dividendrendement 0,39%Mattia schreef: ↑28 januari 2021, 20:16 Invesco EQQQ Nasdaq -100 ucits Etf : ISIN IE00 3207 7012
Prijs 268 euro.
Dividendbelasting van 15% aan de bron voor de US en dan 30% voor België.
Verloor tussen 19/02/2020 - 23/03/2020 iets meer dan 28% van zijn waarde.
Sectorverdeling:
Cyclische consumentengoederen 19,35
Communicatiediensten 18,58
Technologie 44,61
Gezondheidszorg 7,01 14,69
Top 4:
Apple Inc 12,64%
Microsoft Corp 9,12
Amazon.com Inc 8,67
Tesla Inc 5,38
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P0000I2AF
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Dag Mattia,
Ik had hier ook een draadje over: technologie-aandelen-etf-funds-t28499.html#p445951
Ik heb maar 1 tip: Dit fonds verslaagt me nog altijd:
BlackRock Global Funds - World Technology Fund A2 EUR - ISIN: LU0171310443 - Jaarlijkse annuïteit op 10 jaar = 16.30%
Ze zeggen dat een fonds duur is, maar dit fonds kan in verschillende aandelen beleggen zoals Tesla en andere risicovollere aandelen, waardoor die hoge stijgingen maakt. Enerzijds hebben ze ook wisselkoershedging zodat je geen last hebt van alle USD/EUR schommelingen (meer als 80% van de technologiemarkt bevindt zich in de VS).
Qua individuele aandelen moet je een groot portefeuille hebben zodat je je geld goed kan spreiden. Sowieso heb je als je bv. 10 aandelen hebt, 1 hoog performerend aandeel (bv. een Tesla), 3 normaal presterende aandelen (genre Google, Facebook etc..) en rond de 6 aandelen die het niet goed doen.
Zelf heb ik met in individuele aandelen te beleggen het steeds minder goed gedaan als een fonds.Een rendementsverschil van 6%. Voordeel was wel dat ik de dividenden zelf kon innen en supersnel kon verkopen (sneller als een fonds).
Dit zouden wel mijn toppers zijn qua aandelen: Palantir, Microsoft, Apple, Google, ASML en Adyen.
Eventueel ook Prosus voor indirect in Tencent te zitten.
Groeten en succes.
Ik had hier ook een draadje over: technologie-aandelen-etf-funds-t28499.html#p445951
BlackRock Global Funds - World Technology Fund A2 EUR - ISIN: LU0171310443 - Jaarlijkse annuïteit op 10 jaar = 16.30%
Ze zeggen dat een fonds duur is, maar dit fonds kan in verschillende aandelen beleggen zoals Tesla en andere risicovollere aandelen, waardoor die hoge stijgingen maakt. Enerzijds hebben ze ook wisselkoershedging zodat je geen last hebt van alle USD/EUR schommelingen (meer als 80% van de technologiemarkt bevindt zich in de VS).
Qua individuele aandelen moet je een groot portefeuille hebben zodat je je geld goed kan spreiden. Sowieso heb je als je bv. 10 aandelen hebt, 1 hoog performerend aandeel (bv. een Tesla), 3 normaal presterende aandelen (genre Google, Facebook etc..) en rond de 6 aandelen die het niet goed doen.
Zelf heb ik met in individuele aandelen te beleggen het steeds minder goed gedaan als een fonds.Een rendementsverschil van 6%. Voordeel was wel dat ik de dividenden zelf kon innen en supersnel kon verkopen (sneller als een fonds).
Dit zouden wel mijn toppers zijn qua aandelen: Palantir, Microsoft, Apple, Google, ASML en Adyen.
Groeten en succes.
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company Limited
https://finance.yahoo.com/quote/TSM?p=TSM
http://www.tsmc.com
Koers is inderdaad een beetje gezakt na een fenomenale stijging van 100% in 2020 maar gaat weer in stijgende lijn .
https://finance.yahoo.com/quote/TSM?p=TSM
http://www.tsmc.com
Koers is inderdaad een beetje gezakt na een fenomenale stijging van 100% in 2020 maar gaat weer in stijgende lijn .
StarStock schreef: ↑28 januari 2021, 20:36 Dag Mattia,
Groeten en succes.
Ik ben jouw draadje niet eerder tegengekomen anders had ik wel bij jou gepost, sorry daarvoor ! Misschien dat de webmaster de draadjes kan samenvoegen?
Uit jouw lijstje heb ik enkel Prosus in mijn portfolio.
Ik zal de rest morgen bekijken, bedankt.
B7H4long schreef: ↑28 januari 2021, 20:30Bruto Dividendrendement 0,39%Mattia schreef: ↑28 januari 2021, 20:16 Invesco EQQQ Nasdaq -100 ucits Etf : ISIN IE00 3207 7012
Prijs 268 euro.
Dividendbelasting van 15% aan de bron voor de US en dan 30% voor België.
Verloor tussen 19/02/2020 - 23/03/2020 iets meer dan 28% van zijn waarde.
Beste B7H4Long,
Een jaar begint NIET in maart maar op 1 januari ....
https://www.justetf.com/en/etf-profile. ... 7012#chart
Zit al jaren in Skyworks Solutions.
Na de positieve Apple update zou ik verwachten dat Skyworks ook sterk zou stijgen, aangezien het hun voornaamste klant is. Die stijging kwam er niet...
Gisteren kwam Skyworks nabeurs dan met zijn zeer goeie resultaten... +15% nabeurs
Na de positieve Apple update zou ik verwachten dat Skyworks ook sterk zou stijgen, aangezien het hun voornaamste klant is. Die stijging kwam er niet...
Gisteren kwam Skyworks nabeurs dan met zijn zeer goeie resultaten... +15% nabeurs

72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
join the club : Qorvo en Qualcomm zijn ook twee grote klanten van Apple : je kan al raden wat de koersen gaan doen vandaagreteiP schreef: ↑29 januari 2021, 08:35 Zit al jaren in Skyworks Solutions.
Gisteren kwam Skyworks nabeurs dan met zijn zeer goeie resultaten... +15% nabeurs![]()

Grappig, want dat zijn allemaal bestaande technologieen.
Ik heb op mijn radar:
Fondsen: BlackRock Global Funds - World Technology Fund A2 (verslaat WITS)
ETF: ISPY - Cyber Security (kan je weinig mis mee doen, sector gaat ongetwijfeld nog enorm boomen)
Individuele aandelen: ASML. Fortinet, Taiwan Semiconductors (verdienen volgens mij het label "quality growth")
Fondsen: BlackRock Global Funds - World Technology Fund A2 (verslaat WITS)
ETF: ISPY - Cyber Security (kan je weinig mis mee doen, sector gaat ongetwijfeld nog enorm boomen)
Individuele aandelen: ASML. Fortinet, Taiwan Semiconductors (verdienen volgens mij het label "quality growth")