Tele Ticket Service verdaagt optreden bijna 2,5 jaar
-
pierlewiet
- Newbie

- Berichten: 0
- Lid geworden op: 17 jun 2021
- Contacteer:
Tele Ticket Service verdaagt optreden bijna 2,5 jaar
In september 2019 kochten we tickets via Tele Ticket Service voor een optreden (Cirque De Soleil) in het Sportpaleis dat zou plaatsvinden eind maart. Tickets voor zowel mijn kinderen als mijn vrouw. Corona gooide roet in het eten en het optreden werd verplaatst van maart 2020 naar juni 2021. Intussen hoorde ik niets meer van Tele Ticket Service en stuurde ik hen de vraag wat de stand van zaken was. Het antwoord was een automatisch gegenereerd bericht met daarin de melding dat het optreden was verplaatst naar juli 2022. Indien je niet akkoord gaat kan je een terugbetaling aanvragen. Echter moet je schriftelijk bewijzen (reisboeking/doctorsattest/...) dat je dan niet in de mogelijkheid bent om het optreden bij te wonen en je hebt hiervoor slechts 30 dagen de tijd.
We zijn juni 2021 en het is zelfs niet mogelijk om een vliegticket te boeken voor juli 2022 volgend jaar. Ik heb ook geen glazen bol dus weten of ik aan een (zware) ziekte zou lijden binnen 13 maanden is onmogelijk. Daar komt nog eens bij dat we elk jaar begin juli op reis gaan omdat het dan wat goedkoper is maar tegen dat die tickets geboekt zijn, zijn die 30 dagen zoals ze bij Tele Ticket Service uiteraard weten al lang verstreken.
Toen ik de tickets reserveerde was dat voor een ogenblik in maart waar ik wist dat dat geen agendaconflicten gaf. Momenteel is het gepland 2,5 jaar na dato en dat is overdreven. Verder was 2020 de uitgelezen leeftijd voor onze kinderen om dit optreden te zien maar intussen zijn ze ouder en tegen volgend jaar zijn ze Cirque De Soleil ontgroeid.
Het lijkt mij dat de Europese/Belgische handelswetgeving hier met de voeten wordt getreden. Immers heb ik betaald voor een dienst die zou worden uitgevoerd op een door mij gekozen tijdstip dat relevant was.
De dienst werd echter zonder dat mij de keuze werd geboden verplaatst naar een voor mij uiterst onpraktisch tijdstip zijnde 2,5 jaar in de toekomst in de zomer terwijl we dan eigenlijk naar goede gewoonte in het buitenland zitten.
De gevraagde dienst heeft in intrinsieke waarde verloren omdat dit voor de kinderen was. De kinderen zijn tegen dan 2,5 jaar ouder en het is niet meer interessant voor hen.
Het verzoek om een terugbetaling werd ingediend maar terwijl Tele Ticket Service op mijn centen heeft postgevat blijft het er ijzig stil.
Iemand gelijkaardige ervaringen of een idee wat ondernomen kan worden behalve een advocaat onder de arm te nemen?
Vorig jaar hadden we ook een reis bij Sunweb geboekt maar na wat heen en weer gemail is dat netjes terugbetaald. Aangezien dat zo vlot verliep hebben we terug een reis geboekt ben hen. Bij Tele Ticket Service is het Te late Ticket rot-Service en bestel ik nooit meer
We zijn juni 2021 en het is zelfs niet mogelijk om een vliegticket te boeken voor juli 2022 volgend jaar. Ik heb ook geen glazen bol dus weten of ik aan een (zware) ziekte zou lijden binnen 13 maanden is onmogelijk. Daar komt nog eens bij dat we elk jaar begin juli op reis gaan omdat het dan wat goedkoper is maar tegen dat die tickets geboekt zijn, zijn die 30 dagen zoals ze bij Tele Ticket Service uiteraard weten al lang verstreken.
Toen ik de tickets reserveerde was dat voor een ogenblik in maart waar ik wist dat dat geen agendaconflicten gaf. Momenteel is het gepland 2,5 jaar na dato en dat is overdreven. Verder was 2020 de uitgelezen leeftijd voor onze kinderen om dit optreden te zien maar intussen zijn ze ouder en tegen volgend jaar zijn ze Cirque De Soleil ontgroeid.
Het lijkt mij dat de Europese/Belgische handelswetgeving hier met de voeten wordt getreden. Immers heb ik betaald voor een dienst die zou worden uitgevoerd op een door mij gekozen tijdstip dat relevant was.
De dienst werd echter zonder dat mij de keuze werd geboden verplaatst naar een voor mij uiterst onpraktisch tijdstip zijnde 2,5 jaar in de toekomst in de zomer terwijl we dan eigenlijk naar goede gewoonte in het buitenland zitten.
De gevraagde dienst heeft in intrinsieke waarde verloren omdat dit voor de kinderen was. De kinderen zijn tegen dan 2,5 jaar ouder en het is niet meer interessant voor hen.
Het verzoek om een terugbetaling werd ingediend maar terwijl Tele Ticket Service op mijn centen heeft postgevat blijft het er ijzig stil.
Iemand gelijkaardige ervaringen of een idee wat ondernomen kan worden behalve een advocaat onder de arm te nemen?
Vorig jaar hadden we ook een reis bij Sunweb geboekt maar na wat heen en weer gemail is dat netjes terugbetaald. Aangezien dat zo vlot verliep hebben we terug een reis geboekt ben hen. Bij Tele Ticket Service is het Te late Ticket rot-Service en bestel ik nooit meer
Re: Tele Ticket Service verdaagt optreden bijna 2,5 jaar
Begin vorig jaar vliegtickets naar New York gekocht (Brussels Airlines, gekocht via online bookingsite), vluchten gecancelled door corona, 0 euro teruggekregen. Ombudsdienst doet niets omdat de bookingsite niet Europees is. Brussels Airlines doet niets omdat zij de tickets niet verkocht hebben. Case closed.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous9
Re: Tele Ticket Service verdaagt optreden bijna 2,5 jaar
Alweer een reden om bij de maatschappijen direct te boeken in plaats van een derde partij. Voor die paar euro dat het (soms) scheelt... Vorig jaar had ik ook een SN-vlucht klaar staan. Voucher gekregen die weliswaar initieel maar zes maanden geldig was, maar wel ondertussen twee maal verlengd werd (tot Juni 2022 nu).
Ik probeer zo weinig mogelijk op de websites van derde partijen te boeken indien het reizen betreft. Dan weet je gewoon dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt want SN is correct dat zij het ticket niet verkochten, maar de derde partij. En die hun klantendienst zal veel minder inschikkelijk zijn.
Ik probeer zo weinig mogelijk op de websites van derde partijen te boeken indien het reizen betreft. Dan weet je gewoon dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt want SN is correct dat zij het ticket niet verkochten, maar de derde partij. En die hun klantendienst zal veel minder inschikkelijk zijn.
Re: Tele Ticket Service verdaagt optreden bijna 2,5 jaar
Het scheelt vaak veel meer dan een paar euro's hoor. We doen dit al jaren, zonder problemen. Maar inderdaad, bij iets zo ingrijpend als corona heb je dan meer kans op een slechte afloop.
-
pierlewiet
- Newbie

- Berichten: 0
- Lid geworden op: 17 jun 2021
- Contacteer:
Re: Tele Ticket Service verdaagt optreden bijna 2,5 jaar
Je zou op zijn minst verwachten dat ze iets terugstorten. Ttz het bedrag verminderd met "administratiekosten" of dergelijke. Ik veronderstel dat ze Brussels Airlines nooit betaald hebben dus dan is dat diefstal. Zou je nog bij die website bestellen? Welke website was het eigenlijk? Kwestie dat ik mij nooit aan dit bedrijf verbrand.
Wat betreft Tele Ticket Service vind ik dat ze een volledige refund moeten doen en dan niet via bonnekes of één of andere nepgeld-voucher die slechts bruikbaar is bij hen en een beperkte houdbaarhoudsdatum heeft. Uitgestelde optredens en concerten dalen vaak in waarde. Stel dat ik tickets heb geboekt voor een eendagsvlieg (bijvoorbeeld Skrillex of Psy) dan zijn die tickets 2 jaar later waardeloos.
Wat betreft Tele Ticket Service vind ik dat ze een volledige refund moeten doen en dan niet via bonnekes of één of andere nepgeld-voucher die slechts bruikbaar is bij hen en een beperkte houdbaarhoudsdatum heeft. Uitgestelde optredens en concerten dalen vaak in waarde. Stel dat ik tickets heb geboekt voor een eendagsvlieg (bijvoorbeeld Skrillex of Psy) dan zijn die tickets 2 jaar later waardeloos.
