tend van hypothecaire rentes: stijgend of dalend?
TIP
tend van hypothecaire rentes: stijgend of dalend?
simpele vraag:
gezien het feit dat de langetermijnrente nog maar eens een record gebroken heeft en de kans op nog meer QE door de ECB, vraag ik mij af of de trend van de stijgende rentes voor hypothecaire kredieten die we de laatste weken kon worden waarnemen, zich nog zal verder zetten, dan wel of we over een aantal weken terug neerwaartse druk zullen zien...
Ik merk dat één bank (argenta) er eergisteren zo maar eventjes 20 procentpunten heeft bijgelapt, iets wat me nogal tegendraads lijkt in de huidige post-Brexit markt?
Of willen ze zich gewoon minder concurrentieel opstellen in de toekomst en is dit bijgevolg eerder een gevolg van een bankstrategie, dan wel een algemene markttrend?
gezien het feit dat de langetermijnrente nog maar eens een record gebroken heeft en de kans op nog meer QE door de ECB, vraag ik mij af of de trend van de stijgende rentes voor hypothecaire kredieten die we de laatste weken kon worden waarnemen, zich nog zal verder zetten, dan wel of we over een aantal weken terug neerwaartse druk zullen zien...
Ik merk dat één bank (argenta) er eergisteren zo maar eventjes 20 procentpunten heeft bijgelapt, iets wat me nogal tegendraads lijkt in de huidige post-Brexit markt?

Of willen ze zich gewoon minder concurrentieel opstellen in de toekomst en is dit bijgevolg eerder een gevolg van een bankstrategie, dan wel een algemene markttrend?
Re: tend van hypothecaire rentes: stijgend of dalend?
Ik zou idd ook denken dat de Brexit eerder drukt op de rentevoeten en voor onzekerheid zorgt en dus voor lage rentevoeten blijft zorgen maar heb idd ook vernomen dat Argenta nochtans voor een stijgende tendens zorgt, wat vreemd is aangezien zij normaal toch steeds zeer concurrentiële tarieven kunnen aanbieden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De laatste tijd profileert argenta zich niet als de meest concurrentiële bank. Vergoedingen zicht en spaarrekeningen naar beneden.... Nu dit.
Het beleid van de nieuwe CEO Marc lauwers laat zich al voelen. Tja, ex Belfius... Dan weet je genoeg.
Het beleid van de nieuwe CEO Marc lauwers laat zich al voelen. Tja, ex Belfius... Dan weet je genoeg.
Ik vrees dat stijgende hypothecaire rentes het gevolg zijn van de situatie lage rentes maar wel wettelijke opgelegde rentes voor spaarders.
De banken willen hun winst dan op een andere manier veilig stellen.
De banken willen hun winst dan op een andere manier veilig stellen.
lol, ging die Lauwers niet starten in september ?layer schreef:De laatste tijd profileert argenta zich niet als de meest concurrentiële bank. Vergoedingen zicht en spaarrekeningen naar beneden.... Nu dit.