termijn rekeningen/kasbons
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
Is niet voor iedereen maar bij Bank van Breda termijnrekening 3,1% op 1 jaar.
Zelfs 3,67% op 1 jaar voor een business plus termijnrekening die niet vroegtijdig kan stopgezet worden, minimaal 30k.
Zelfs 3,67% op 1 jaar voor een business plus termijnrekening die niet vroegtijdig kan stopgezet worden, minimaal 30k.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.

Vandaag bij DB op 6 maanden reeds 3,06% ! (wel minstens100 k)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Amai, dat is al de moeite. Wel heel slecht voor de beurs. Er gaat nu veel geld vd beurs naar termijnrekeningen gaan, vrees ik.
Dat is een behoorlijk marktconforme rente, maar 3% dekt de inflatie nog niet, natuurlijk.
Inderdaad, en de staatskassa roerende voorheffing op termijnrekeningen rinkelt.Orakel van Brakel schreef: ↑31 mei 2023, 10:23 Amai, dat is al de moeite. Wel heel slecht voor de beurs. Er gaat nu veel geld vd beurs naar termijnrekeningen gaan, vrees ik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Min of meer. Feit is dat de spreiding tussen inflatie en die 3% rente erg groot is.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- VIP member
- Contacteer:
Als ik min van Financiën was, ik zou banken verplichten de formule te hanteren:
spaarrente = inflatie - c/2
hypotheekrente = inflatie + c/2
(waar c de commissie voor de bank is, op die c kan de vrije concurrentie spelen en alles is bijzonder transparant voor de klant).
Waarom zou iemand die de laatste 5 maand 9,5% op de beurs haalde dut nu verkopen om de volgende 6 maanden 1,5% te halen?Orakel van Brakel schreef: ↑31 mei 2023, 10:23 Amai, dat is al de moeite. Wel heel slecht voor de beurs. Er gaat nu veel geld vd beurs naar termijnrekeningen gaan, vrees ik.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk dat niet, eigenlijk.benny1 schreef: ↑31 mei 2023, 10:56Inderdaad, en de staatskassa roerende voorheffing op termijnrekeningen rinkelt.Orakel van Brakel schreef: ↑31 mei 2023, 10:23 Amai, dat is al de moeite. Wel heel slecht voor de beurs. Er gaat nu veel geld vd beurs naar termijnrekeningen gaan, vrees ik.
Als het op de spaarrekeningen bljft staan pakt de staatskas ook de bankentaks en belasten ze de winst van de bank.
Bovendien heeft België via Belfius en haar aandeel in BNP daar de volledige pot.
En dan zwijg ik nog over hoeveel stijgende rente de staatskas kost op haar schulden.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik vind dat een zeer goed idee.spaarfreakje schreef: ↑31 mei 2023, 12:31Als ik min van Financiën was, ik zou banken verplichten de formule te hanteren:
(waar c de commissie voor de bank is, op die c kan de vrije concurrentie spelen en alles is bijzonder transparant voor de klant).
Erdogan heeft dezelfde ideeën als jij. De Turken zijn in 16 jaar 92% van hun geld kwijtgeraakt. Ze houden nog 8% over. Ook omdat Erdogan op een bizarre manier ingrijpt in de rentevoeten.
De Turken die in het buitenland wonen, en eigenlijk iedereen die buiten Turkije woont, kan nu in Turkije hele appartementsblokken kopen voor een (brokje) appel en een (stukje) ei.
Laat hier op het forum op voorhand weten dat je ook een Erdogan-truc zult doen als minister van financien. Dan kunnen we snel ons geld in USD omzetten, en na 5 jaar kopen we dan elk een groot appartementsblok in een dure buurt.
Ik stem op jou bij de volgende verkiezingen. Laat maar via PB weten wie je bent

Omdat ze nu eenmaal kruimels willen i.P.v hogere opbrengsten.
Raar volk hier op spaargids laten inflatie maar knabbelen.
Maar elk zijn keuze.
Voor de liefhebbers, nu ook termijnrekeningen met korte looptijden bij Argenta.
ik heb enkel het tarief gehoord voor 6 maanden, 2.5% voor 100K
ik heb enkel het tarief gehoord voor 6 maanden, 2.5% voor 100K
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Idd. Nog meer overheidsinmenginghuisjetuintjefiets schreef: ↑31 mei 2023, 15:34Erdogan heeft dezelfde ideeën als jij. De Turken zijn in 16 jaar 92% van hun geld kwijtgeraakt. Ze houden nog 8% over. Ook omdat Erdogan op een bizarre manier ingrijpt in de rentevoeten.spaarfreakje schreef: ↑31 mei 2023, 12:31Als ik min van Financiën was, ik zou banken verplichten de formule te hanteren:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell