termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Zie het zo ook staan, lijkt me correct. Minimum is 1250 euro als de looptijd minder dan een jaar is. Bedenk wel dat dit echt niet zo'n goede deal is als het misschien lijkt. Koop je een Belgische staatsobligatie met ongeveer die looptijd, dan verdien je al een hoger bruto rendement... Dat staat op 2,7% momenteel voor 6 maanden (dus als je een obligatie met een lage coupon vindt, kan je hier wel 2% van overhouden netto). Rente zal mogelijk ook nog stijgen, en hier staat je geld dus wel vast, in tegenstelling tot op een spaarrekening.
Als je voldoende grote bedragen hebt, blijft het direct aankopen van obligaties stukken interessanter!
Is inderdaad correct, minimum inleg is 1250€ indien minder dan 1 jaar. Termijn van 1 jaar kan al vanaf 250€. Begin januari stond de termijn van 6 maanden op 2,07 bruto, deze is bijna iedere dag beetje gestegen en staat nu dus wel degelijk op 2,35 bruto. Deze tarieven kan men simuleren indien een termijnrekening heeft en via online bankieren. In de app kom ik deze niet tegen.
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Hallo,
Iemand die weet hoeveel de termijnrekening op 1jaar opbrengt bij Bnp?
Deze vraag omdat ik van iemand hoorde dat het net geen 3 procent bruto zou zijn via het kantoor, en klopt dit wel?
Groeten.
Deze vraag omdat ik van iemand hoorde dat het net geen 3 procent bruto zou zijn via het kantoor, en klopt dit wel?
Groeten.
Laatst gewijzigd door Gwendoline1 op 4 februari 2023, 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Even melden dat Keytrade me bevestigd heeft via mail, dat zij momenteel geen termijnrekeningen aanbieden 
Bedankt voor die info. Ik vond het gisteren al raar. De simulatie i.v.m.de termijnrekeningen werkte niet.spaarfreakje schreef: ↑4 februari 2023, 01:02 Even melden dat Keytrade me bevestigd heeft via mail, dat zij momenteel geen termijnrekeningen aanbieden![]()
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Gisteren 2,8% vanaf 125.000€ voor 1 jaarGwendoline1 schreef: ↑3 februari 2023, 23:50 Hallo,
Groeten.
Voor 11 maand was het 2,88%
Kan elke dag veranderen
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
@huisjetuintjefiets
Bedankt voor de info!
Bedankt voor de info!
Als ik dit zo lees is Belfius (en MeDirect) dus de enige bank waar je volledig online een termijnrekening kan afsluiten. Bovendien is een zichtrekening openen gratis en zijn de rentevoeten zichtbaar online. Ik zal mij eentje openen.
Bij NIBC kan men ook online termijnrekeningen aanmaken.
@orakel van brakel
Al een antwoord van iemand gekregen waarom 1jaar minder rente biedt als 6 maanden bij Belfius?
Al een antwoord van iemand gekregen waarom 1jaar minder rente biedt als 6 maanden bij Belfius?
Omdat dit overeenkomt met de algemene verwachtingen. Beleggers zijn tevreden met minder over 1 jaar dan op 6 maanden.
Een reden kan zijn dat ze verwachten dat ze binnen 6 maanden niet meer kunnen herbeleggen aan dezelfde voorwaarden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Alles moet/kan tegenwoordig digitaal gebeuren, maar voor zover ik zie kan men bij DB online niet beleggen in termijnrekeningen. Weet iemand hiervan de reden?
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
@ chinees,
Bij Europabank kan je ook termijnrekeningen online openen hoor.(Vorige week nog gedaan)
Bij Europabank kan je ook termijnrekeningen online openen hoor.(Vorige week nog gedaan)
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Valt mij ook op, of andere banken zetten hun tarieven nergens van termijnrekeningen en als je er eentje wil moet je kweetnie hoeveel moeite doen om te openen, of is het zo ingewikkeld gemaakt dat het niet te vertrouwen lijkt.